chceauto.pl
x

Peugeot 307 CC

Model 307 zaprezentowano w 2001 samochód zastąpił wysłużony model 306. Auto zdobyło prestiżowy tytuł \"car of the year 2002\". Dziennikarze motoryzacyjni zachwyceni byli nie tylko świetnymi właściwościami jezdnymi, ale przede wszystkim ogromnym wnętrzem, które daleko wykraczało poza standardy segmentu C (auto oferuje przestrzeń na poziomie samochodów pozycjonowanych o klasę wyżej). Zachęceni przychylnymi opiniami klienci szturmowali salony, niestety wielu z nich po krótkim czasie przeżyło spore rozczarowanie. Samochód miał wiele wad okresu dziecięcego - pechowcy skarżyli się na awarie koła zamachowego, notorycznie szwankujące przełączniki zespolone kierunkowskazów (po skręcie kierunkowskaz w lewo przełącznik przeskakiwał z pozycji 0 sygnalizując skręt w prawo, serwisy często wymieniały je nawet poza gwarancją), krzywiące się tarcze hamulcowe, przepalające żarówki czy szwankujące centralne zamki. \"Wariujące\" kierunkowskazy i wycieraczki to oznaka awarii komputera, który jest bardzo podatny na niefachową obsługę (jeśli nie zapoznamy się z instrukcją, łatwo o jego uszkodzenie np. w trakcie wymiany akumulatora). Do tego wszystkiego doszły również głośne akcje serwisowe - właściciele wzywani byli do warsztatów m.in. celem wymiany wadliwej pompy ABSu, zwarcia w instalacji elektrycznej kończyły się czasami samozapłonem auta. Wszystko to sprawia, że 307 z początku produkcji nie cieszą się zbyt dobrą opinią. Aż do 2005 roku (kiedy na rynku pojawiła się gruntownie zmodernizowana wersja) Peugeotowi nie udało się rozwiązać problemu z \"puszczającymi\" zaczepami zderzaków. W silnikach wysokoprężnych obrywała się plastikowa osłona wtryskiwaczy, której (w drastycznych przypadkach mogło to prowadzić do uszkodzenia elementów układu chłodzenia i wycieku). Droga generacja cieszy się już zdecydowanie lepszą opinią (po 2005 roku, zmieniono m.in. kształt zderzaków), chociaż kilka typowych mankamentów pozostało. Samochody wciąż maja problemy z trwałością tarcz hamulcowych i przepalającymi się żarówkami. Trzeba jednak przyznać, że z punktu widzenia przyszłego nabywcy usterki wieku dziecięcego mogą być traktowane jako zaleta - wpłynęły bowiem znacząco na ceny pojazdów używanych. Samochody oferują bardzo przestronne i nieźle wykończone wnętrze, wysoki komfort jazdy i niezłe wyposażenie. Nie powinien też być dużo droższy w eksploatacji, niż np. niemiecka konkurencja.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS