chceauto.pl
x

Peugeot 206 CC

206 to największy hit Peugeota ostatnich lat. Samochód pojawił się na rynku w 1998 roku jako następca popularnego modelu 205. Odważna, zadziorna stylistyka, która zapoczątkowała nową erę w stylizacji modeli Peugeot przypadła do gustu milionom ludzi na całym świecie. Chociaż w sprzedaży dostępny jest już następca (model 207), 206 wciąż pozostaje w ofercie (po modernizacji nosi nazwę 206+). Francuzom udało się sprzedać grubo ponad 6 milionów egzemplarzy 206, co stanowi najlepszy wynik w historii marki Peugeot. Auto, jak na dzisiejsze standardy, nie wyróżnia się niczym szczególnym. Na Polskim rynku znaleźć można głównie trzy i pięciodrzwiowe hatchbacki. W 2001 roku ofertę uzupełniła jeszcze wersja SW (kombi), oraz kabriolet ze składanym, metalowym dachem (model CC). Wnętrze 206 nie grzeszy przestrzenią, podstawowe modele nie powalają również wyposażeniem, ani osiągami. Do standardowych dolegliwości zaliczyć można szybkie zużywanie się elementów zawieszenia (przedniego - łączniki stabilizatorów oraz tylnego - łożyska tylnej belki-zwłaszcza prawe), falujące obroty (usterki silniczka krokowego) czy elektronikę pretendującą do miana sztucznej inteligencji (\"samonaprawiające się\" usterki prędkościomierzy, „marudne” alarmy i centralne zamki, awarie cewek). Pechowe egzemplarze potrafią do tej listy dodać jeszcze problemy natury silnikowej (gubienie oleju, stukanie zaworów, awarie wtryskiwaczy), awarie zawieszenia (wycieki z amortyzatorów) oraz cała masę drobnych dokuczliwych usterek typu: notoryczne przepalanie się żarówek, łamiące się bagnety (jednostki benzynowe), awarie mechanizmu przesuwania foteli. Warto jednak zaznaczyć, że usterki te znacznie częściej dotyczą wyeksploatowanych samochodów przywiezionych do nas z zagranicy. Spora liczba 206 wolna jest od tego wymienionych wyżej przypadłości. Na plus małego Peugeota należy też zaliczyć stosunkowo bezpieczną konstrukcję. Samochód uzyskał 4 gwiazdki w testach zderzeniowych euroNCAP.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS