chceauto.pl
x
Oto nowy Mercedes klasy E

Oto nowy Mercedes klasy E

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2016-01-11 Opinie
Wiemy już wszystko o nowej generacji klasy E. Mercedes oficjalnie zaprezentował właśnie długo wyczekiwany model.

Mercedes klasy E W213
Mercedes klasy E W213
Auto zaprojektowano od nowa – z poprzednikiem łączy je wyłącznie nazwa. Nowa klasa E jest o 43 mm dłuższa i mierzy teraz 4923. Aż o 65 mm zwiększył się też rozstaw osi. W nowym modelu wynosi on aż 2939 mm.
Kształty karoserii przypominać mają modele klasy C i S. W oczy rzucają się krótkie zwisy, szerokie nadkola i linia dachu nawiązująca kształtem do coupe.

Mercedes klasy E W213
Mercedes klasy E W213
We wnętrzu znajdziemy najwyższej jakości materiały wykończeniowe – skórę, prawdziwe drewno i aluminium. Zupełną nowością w świecie samochodów są reagujące na dotyk czujniki w kierownicy. Działaniem przypominają ekrany tabletów – dzięki nim kierowca ma pełną kontrolę nad funkcjami auta bez odrywania rąk od kierownicy. Oprócz tego – na konsoli środkowej – zamontowano touchpad potrafiący rozpoznawać różne style pisma. Na liście opcji znalazł się też system kontroli głosowej LINGUATRONIC.

Mercedes klasy E W213
Mercedes klasy E W213
O komfort podróżowania dbają (opcjonalne) system nagłośnienia Burmester 3D i pakiet Comfort Heat obejmujący podgrzewane podłokietniki na drzwiach i konsoli środkowej. Oświetlenie wnętrza wykonano w technologii LED. Dzięki temu klienci mają do wyboru aż 64 kolory światła!

Po stronie elektronicznych gadżetów wspomagających kierowcę znajdziemy system „autopilota” działający w zakresie prędkości od 0 do 210 km/h. W tym trybie auto nie tylko utrzymuje zadaną odległość od poprzedzającego pojazdu (również w korku) ale potrafi też samodzielnie pokonywać „umiarkowane” zakręty. System wyposażono też w urządzenie o nazwie Speed Limit Pilot automatycznie dostosowujące prędkość do obowiązujących na danym odcinku drogi limitów.

Mercedes klasy E W213
Mercedes klasy E W213
Początkowo, przynajmniej na europejskich rynkach, klienci będą mieli do wyboru cztery warianty napędowe: benzynowy, hybrydowy i dwie odmiany wysokoprężne. Wszystkie silniki, standardowo, oferowane będą z dziewięciostopniową, automatyczną przekładnią 9G-TRONIC.
Podstawowa odmiana – E 200 – napędzana jest doładowanym, benzynowym silnikiem rozwijającym 184 KM i 300 Nm (od zera do 100 km/h w 7,7 s). Wyposażony w ten sam motor wariant hybrydowy rozwija 279 KM (205 KM+ 82 KM) i 600 Nm. Samochód osiąga setkę w 6,2 s od startu. Zużycie paliwa – w cyklu pomiarowym – nieznacznie przekracza 2 l/100 km.

Mercedes klasy E W213
Mercedes klasy E W213
Przy okazji premiery nowej klasy E zadebiutowała też nowa rodzina czterocylindrowych, wysokoprężnych jednostek napędowych OM654. Pierwszym silnikiem z tej serii jest motor o pojemności 1950 cm3 montowany w odmianie E 220 d. Jednostka rozwija 195 KM i 400 Nm, co zapewnia sprint do 100 km/h w 7,3 s i średnie zużycie paliwa na poziomie 3,9 l/100 km (cykl pomiarowy). W stosunku do poprzedniej rodziny diesli o pojemności 2,2 l jednostka ma mniejsze rozmiary – z 94 do 90 mm zmniejszono np. rozstaw cylindrów.

W chwili rynkowego debiutu klienci będą też mogli się zdecydować na starszy konstrukcyjnie, sześciocylindrowy silnik 3,0 l rozwijający 258 KM i 620 Nm. Odmiana E 350 d przyspiesza do 100 km/h w 5,9 s i – teoretycznie – zużywa średnio 5,1 l oleju napędowego na 100 km.

Mercedes klasy E na wideo:




Opinie i komentarze na temat artykułu

Oto nowy Mercedes klasy E - GALERIA ZDJĘĆ

Oto nowy Mercedes klasy EOto nowy Mercedes klasy EOto nowy Mercedes klasy EOto nowy Mercedes klasy EOto nowy Mercedes klasy EOto nowy Mercedes klasy EOto nowy Mercedes klasy EOto nowy Mercedes klasy EOto nowy Mercedes klasy EOto nowy Mercedes klasy EOto nowy Mercedes klasy EOto nowy Mercedes klasy E

Zobacz także

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Final Edition

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Final Edition 2022-06-21

Mercedes-AMG żegna się z modelami z serii W/S 213, prezentując szczególnie bogato wyposażoną specjalną edycję E 63 S 4MATIC+ Final Edition. Samochód napędzany jest przez 4,0-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 450 kW (612 KM) i posiada napęd na...
Mercedes EQE. Nowa "Beczka z prądem"?

Mercedes EQE. Nowa "Beczka z prądem"? 2021-09-06

MercedesEQ zaprezentował właśnie produkcyjną wersję modelu EQE. To spadkobierca legendarnych poprzedników pokroju "Beczki" W123 i "Balerona" W124. W porównaniu z luksusowym liniowcem, jakim jest EQS, nowy EQE wygląda nieco inaczej: ma nieco krótszy...
Historia klasy E

Historia klasy E 2020-08-26

Mercedes szykuje się do rynkowego debiutu kolejnego wcielenia klasy E. Jak dobrze znacie historię tego modelu? Za poprzedników klasy E można uznać jedne z pierwszych samochodów osobowych produkowanych pod marką Mercedes-Benz: model 8/38 PS(W 02) oraz...
Mercedes E coupe i kabrio po liftingu

Mercedes E coupe i kabrio po liftingu 2020-05-27

Pożądane wśród fanów gwiazdy na masce modele doczekały się kuracji odmładzającej. Co się zmieniło? Odświeżone modele wyróżnia "doszlifowana w sportowym tonie stylizacja", w tym odświeżony przedni pas. W pełni LED-owe reflektory mają teraz...
Mercedes E coupe i kabriolet - historia

Mercedes E coupe i kabriolet - historia 2020-05-26

Klasa E w wersji coupé czy kabriolet to wymarzone auta fanów klasycznych modeli Mercedesa z całego świata. Bezpośrednia historia tej serii modelowej rozpoczęła się ponad 50 lat temu, od coupé Strich 8 (seria 114), oraz od kabrioletu serii 124, który...
Mercedes klasy E po liftingu

Mercedes klasy E po liftingu 2020-03-08

Po trzech latach od premiery Mercedes poddał modernizacji klasę E. Co zmieniło się w tym modelu?Zmiany stylistyczne dotknęły głównie przednią i tylną część nadwozia. Z przodu pojawiły się przeprojektowane przednie lampy (w pełni LED-owe...