W 2018 roku Skoda dostarczyła 1 253 700 pojazdów do klientów na całym świecie, ustanawiając tym samym swój nowy rekord. W porównaniu do poprzedniego roku, dostawy zwiększyły się o 4,4 proc.
O tyle samo wzrosły przychody ze sprzedaży, które osiągnęły poziom 17,3 mld euro i są najlepszym wynikiem w historii firmy. Pomimo wymagających warunków, zysk operacyjny i rentowność sprzedaży utrzymały się na wysokiej pozycji, wynosząc kolejno 1,4 mld euro i 8 proc. Konkurencyjny okazał się także zwrot z inwestycji, który wyniósł 26,3 proc. W minionym roku marka zwiększyła wkład w rzeczowe aktywa trwałe o ponad 22 proc. Producent wykorzystał te środki na nowe produkty, technologie napędów i baterii, a także dalszy rozwój rynków. Wydatki na inwestycje wzrosły rok do roku o 46,8 proc.
Czeska marka skupia się na rozwoju i wprowadza do oferty nowe produkty. W tym celu producent zainwestował ponad 500 mln euro w swoje zakłady. Inwestycje objęły m.in. wybudowanie nowej lakierni w Mlada Boleslav czy stworzenie potężniejszych centrów danych. Uruchomiono także najbardziej wszechstronny i najpotężniejszy program inwestycyjny w historii firmy. W ciągu najbliższych czterech lat wydane zostaną 2 mld euro na rozwój e-mobilności i nowych usług. Skoda chce wprowadzić na rynek ponad 30 nowych modeli, z których ponad dziesięć ma być częściowo lub całkowicie elektrycznych.
"Rok 2018 był dla nas rokiem wyzwań. Przejście do nowego cyklu WLTP i spór handlowy pomiędzy USA a Chinami spowodowały niepewność i niechęć do zakupu aut na niektórych rynkach. W osiągniętym przez nas wyniku można zobaczyć odzwierciedlenie negatywnego kursu walutowego, jak również zwiększonych kosztów osobowych i wysokich wydatków na przyszłość. Aktywnie przeciwstawialiśmy się tym wyzwaniom dzięki kompleksowemu programowi wydajności. Wciąż będziemy systematycznie podążać w tym kierunku, z myślą że 2019 rok również nie będzie łatwy. Pomimo utrzymujących się wymagających warunków gospodarczych na świecie, proces transformacji w przemyśle motoryzacyjnym nabiera tempa, również w Skodzie. Dzięki naszej strategii 2025, wiemy że podążamy w dobrą stronę. Poniesione przez nas wydatki, w nadchodzących latach zapewnią długoterminową przyszłość naszej firmy – podsumowuje rok Bernhard Maier, Prezes ŠKODA AUTO.