W portfolio marek Grupy Volkswagena pojawiła się właśnie nowa pozycja. Hiszpanie oficjalnie poinformowali o wyodrębnieniu spod skrzydeł Seata nowej marki – Cupra.
O takim scenariuszu mówiło się od dłuższego czasu. Już w sierpniu ubiegłego roku w europejskim urzędzie patentowym przedstawiciele Seata złożyli wniosek dotyczący zastrzeżenia nowego logo Cupry. W powszechnej opinii było to przyczynek do wyodrębnienia nowego producenta. W tym samym czasie zastrzeżono też nazwy trzech koncepcyjnych modeli Seata - Bolero (premiera w Genewie w 1998 roku), Salsa (premiera w Genewie w roku 2000) i Tango (premiera we Frankfurcie w 2001 roku). Polskie służby prasowe Seata wystosowały komunikat, w którym czytamy, że: „Cupra zawsze była najwyższą formą wyrazu sportowego stylu Seata. Teraz nadszedł czas, by Cupra zyskała własną duszę, DNA i tożsamość jako osobna marka. Dlatego też wszystkie nowe samochody Cupra będą nosiły własne logo”.
Nowa marka zadebiutuje w czasie specjalnej, oficjalnej prezentacji zaplanowanej na 22 lutego. Pierwsze modele nowego producenta można będzie zobaczyć na początku marca, gdy rozpocznie się Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Genewie.
W zeszłym roku na nowego Seata zdecydowało się 459 801 nabywców. W stosunku do wyniku uzyskanego na koniec 2016 roku (414 541 samochodów) Hiszpanie zanotowali wzrost sprzedaży o blisko 11 proc. Firma awansowała też na 43. miejsce (z 45. pozycji) w rankingu najpopularniejszych marek motoryzacyjnych świata. Nie zmienia to jednak faktu, że Seat jest najsłabiej sprzedającym się brandem Grupy Volkswagena. Dla porównania Skoda znalazła w ubiegłym roku 1 201 362 nabywców, co stawia ją na 25. pozycji w światowym rankingu.