chceauto.pl
x

Nissan Micra K12 1.2 80 KM

Nissan Micra K12 1.2 80 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2006
Średnia cena
11 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1240 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
80 KM
0-100 km/h
13.9 s.
V max
165 km/h

KOSZTY

Spalanie
5.9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
39 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
56 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
17.5%
Średni przebieg
70 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
251 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
18000 km czyli po 12 miesiącach
Zużycie paliwa
7.1 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
23 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
15.3 s.
Prędkość maksymalna
150 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Nissan Micra K12 1.2 80 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Nissan Micra K12 1.2 80 KMNissan Micra K12 1.2 80 KMNissan Micra K12 1.2 80 KMNissan Micra K12 1.2 80 KMNissan Micra K12 1.2 80 KMNissan Micra K12 1.2 80 KMNissan Micra K12 1.2 80 KMNissan Micra K12 1.2 80 KM

Nissan Micra K12 1.2 80 KM

Nissan Micra

Nissan Micra to najmniejszy model Nissana, który po raz pierwszy pojawił się w ofercie tego japońskiego producenta w 1982 roku.

Pierwsza generacja (K10) tego auta przetrwała aż 10 lat, w 1992 roku debiutowała Micra drugiej generacji (K11). Również ten model produkowano długo, aż do zastąpienia trzecią generacją (K12), która pojawiła się w 2002 roku. W 2007 roku auto poddano liftingowi, a w 2010 roku zakończono produkcję, prezentując jednocześnie Micrę K13. Wiosną 2013 roku model ten poddano kuracji odmładzającej.

Nissan Micra K12

Micra drugiej, jak i trzeciej generacji produkowana była nie w Japonii, ale w Wielkiej Brytanii. Co ciekawe jednak, lepszą opinią cieszą się samochody starsze. Nie znaczy to, że Micra K12 bardzo się psuje - po prostu poprzednia generacja była pod tym względem świetnym samochodem.

W autach trzeciej generacji mogą zdarzać się awarie zawieszeń, wycieki oleju (szczególnie w silnikach wysokoprężnych), awarie układu chłodzenia. Nie brak również mniej poważnych, ale denerwujących usterek. Zdarzają się stuki, niespasowania plastików czy drobne usterki układu elektrycznego. Plastiki wnętrza szybko się zużywają. W samochodach z systemem bezkluczykowym dość szybko rozładowują się baterie w nadajniku kluczyka, co oznaczać może problem z uruchomieniem silnika. Tymczasem wymiana może doprowadzić do rozkodowania immobilisera, dlatego lepiej przeprowadzić tę operację w ASO. A jeszcze lepiej - kupić samochód z tradycyjnym kluczykiem.

Częste są problemy z zamkami - klapy bagażnika oraz wlewu paliwa, a także usterki zlokalizowanych pod fotelami połączeń poduszek powietrznych, co skutkuje zapaleniem kontrolki poduszek.

Nissan Micra K12 zbudowany jest na płycie podłogowej Renault Clio. Z tego względu wspólnych jest wiele rozwiązań technicznych - np. zawieszenie (z przodu kolumna McPhersona, z tyłu - belka zespolona). Zawieszenie jest stosunkowo trwałe, z przodu zużywać mogą się górne łożyska kolumny McPhersona, a z tyłu - silentbloki belki.

Najsłabszy silnik montowany w Micrze ma litr pojemności i 65 KM mocy. Nie jest to jednak często spotykana na rynku wtórnym jednostka. Zdecydowanie łatwiej znaleźć samochód napędzany jednym z 16-zaworowych silników 1.2 (65 lub 80 KM) albo 1.4 (88 KM). Wszystkie silniki mają rozrząd oparty na łańcuchu, a więc w teorii bezobsługowy. W rzeczywistości zdarza się, że przy przebiegach przekraczających 200 tys. km łańcuch zaczyna hałasować. Koszt wymiany to ok. 1200 zł. Luz zaworowy reguluje się okresowo ręcznie. Wszystkie jednostki benzynowe to oryginalne konstrukcje Nissana.

W Micrze montowano również silnik Diesla - była to jednostka 1.5 dCi produkcji Renault dostępna w wariantach mocy 65, 82 i 87 KM. Luz kasowany jest hydraulicznie, zaś rozrząd oparto na pasku. Typowe usterki dotyczą silników o większych przebiegach (przynajmniej 150 tys. km). Wówczas pojawić się mogą wycieki oleju, zdarzyć się mogą usterki wtrysków i turbosprężarki. Słowem - wysokoprężny standard. Po stronie zalet wymienić trzeba niezłą kulturę pracy i bardzo niskie zużycie paliwa.

Nissan Micra na rynku wtórnym nie jest częstą ofertą. Za to sporo egzemplarzy pochodzi z polskich salonów, a wyposażenie standardowe jest na zupełnie przyzwoitym poziomie. Wszystkie egzemplarze posiadają nie tylko elektryczne wspomaganie (które niestety czasem odmawia posłuszeństwa), ale również przynajmniej manualną klimatyzację. Wyposażenie wielu aut obejmuje również sterowanie radiem na kierownicy.

Pewne kontrowersje może budzić również stylizacja. O ile Micra K11 wyglądała przeciętnie, to już K12 zdecydowanie bardziej trafia w gusta kobiet. Po stronie zalet wymienić można wielość wersji nadwoziowych (3- i 5-drzwiowa), co w tej klasie samochodów nie jest sprawą oczywistą. Wśród ciekawostek wymienić trzeba Micrę C+C, czyli kabriolet z rozkładanym elektrycznie sztywnym dachem.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-03

Wersje

Nissan Micra z nowymi silnikami2019-02-06Nissan Micra w nowych, niższych cenach2017-09-25Nowy Nissan Micra. Polskie ceny2017-03-17Nissan Micra! Nowe wcielenie2016-10-01Nissan Micra już po liftingu. Wkrótce w salonach2013-06-05Nissan Micra po liftingu2013-03-30

Nissan Micra CRASHTEST

Nissan Micra - AKCJE NAWROTOWE

2010-02-05Niektóre samochody Nissan Micra (K12), mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.
Polski dystrybutor marki Nissan poinformował, że w niektórych egzemplarzach modelu Micra stwierdzono nieprawidłowe działanie poduszki powietrznej pasażera, która może nie otworzyć się podczas zderzenia czołowego.
Kampania serwisowa na rynku polskim dotyczy 837 samochodów Nissan Micra, wyposażonych w czarną deskę rozdzielczą, wyprodukowanych od 2 maja do 28 września 2009 r.

plik pdf
2013-06-05Samochody marki Nissan Micra (K12) wyprodukowane w Wielkiej Brytanii w okresie od 2 grudnia 2002 do 12 maja 2006, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W niektórych przypadkach śruba mocująca koło kierownicy mogła początkowo zostać niedostatecznie dokręcona. W takiej sytuacji śruba mocująca może się poluzować, co może doprowadzić do nadmiernego luzu koła kierownicy. W skrajnych przypadkach, gdy pojazd będzie użytkowany przez dłuższy czas, połączenie kierownicy może zostać uszkodzone, ostatecznie prowadząc do swobodnego obracania się koła kierownicy.

W Polsce akcją objętych jest łącznie 7 246 samochodów marki Nissan Micra (K12). Lista nr VIN w załączniku.

plik pdf

Nissan Micra K12 1.2 80 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Peugeot 207

Peugeot 207

1.4 73 KM benzyna2006hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

1.4 16v 80 KM benzyna2006hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 206

Peugeot 206

1.4 75 KM benzyna2006hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Fiesta

Ford Fiesta

1.25 75 KM benzyna2006hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Fiat Grande Punto

Fiat Grande Punto

1.4 77 KM benzyna2006hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 10 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon

1.2 16V 80 KM benzyna2006hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność

Nissan Micra K12 1.2 80 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS