Toyota, już po raz 15., uznana została za najcenniejszą motoryzacyjną markę. W pierwszej setce stu najpotężniejszych firm znalazło się 16. producentów ze świata dwóch i czterech kółek.
W stosunku do sytuacji sprzed roku wartość japońskiego giganta wzrosła o 3,1 mln dolarów. Japoński producent samochodów wyceniany jest obecnie na astronomiczna kwotę 53,4 mld dolarów. W ogólnym rankingu 100 najcenniejszych firm Toyota uplasowała się na 7. miejscu. Już kolejny rok z rzędu Toyota należy do pierwszej dziesiątki najcenniejszych marek na świecie, sytuując się w gronie technologicznych potentatów obok Apple, Google, Amazona, Microsoftu czy Samsunga. Jej wartość przewyższa takie marki jak Facebook, Intel czy IBM.
Zaraz za Japończykami, na 8. miejscu w klasyfikacji „generalnej”, sklasyfikowany został Mercedes-Benz. Szacowana wartość na poziomie 48,6 mld dolarów jest o ok 0,8 mld wyższa niż przed rokiem.
Ostatni stopień podium w kategorii „motoryzacja” zajmuje – sklasyfikowane na 13. pozycji ogólnego rankingu - BMW. Wartość marki z Bawarii wyceniono na 41 mld dolarów.
W pierwszej piątce firm motoryzacyjnych znajdziemy jeszcze: 4. Hondę (20. miejsce ogólnego zestawienia, wartość 23,68 mld dolarów) oraz 5. Forda (35. miejsce w ogólnym zestawieni, wartość 13,99 mln dolarów).
Ranking cenionej agencji analitycznej nie jest prostym odzwierciedleniem majątku firmy. Pod uwagę brane są różne działania wpływające również na jej wizerunek – reagowanie na nowe trendy rynkowe czy wahania kursów giełdowych. Best Global Brands jest raczej próbą wyceny – budowanego latami – wizerunku.