Amerykańska firma Interbrand, już po raz dwudziesty, opracowała zestawienie o nazwie ”Best Global Brands”. To ranking stu najbardziej wartościowych marek na świecie.
Firmy oceniane są według trzech aspektów: "wyników finansowych produktów lub usług marki”, ”roli marki w procesie podjęcia decyzji o zakupie” oraz ”siły marki w perspektywie zabezpieczenia przyszłych przychodów firmy”. Jak w tegorocznym zestawieniu poradziły sobie firmy z branży motoryzacyjnej?
Za firmę o największej wartości kolejny raz uznano Toyotę. Jej znak handlowy wyceniono na 56,246 mld dolarów. Producent pojazdów uplasował się na 7. miejscu zestawienia 100 najpotężniejszych firm świata.
Zaraz za Toyotą, na 8. miejscu, znalazł się Mercedes wyceniony na 50,832 mld dolarów. Podium w kategorii motoryzacja – z 11. pozycją w zestawieniu wszystkich firm – zamknęło BMW (41,440 mld dolarów).
W pierwszej piątce znalazły się jeszcze: 4. Honda (21. miejsce ogólnym rankingu, 24,422 mld dolarów) i 5. Ford (35. miejsce w ogólnym rankingu 14,325 mld dolarów).
W pierwszej dziesiątce producentów pojazdów znajdziemy też: 6. Hyundaia (36. pozycja rankingu, 14,156 mld dolarów), 7. Volkswagena (40. pozycja rankingu, 12,921 mld dolarów), 8. Audi (42. pozycja rankingu, 12,689 mld dolarów), 9. Porsche (50. pozycja rankingu, 11,652 mld dolarów i 10. Nissan (52. pozycja rankingu, 11,502 mld dolarów).
Oprócz nich, w pełnym zestawieniu stu firm znalazło się jeszcze pięciu innych przedstawicieli świata motoryzacji. Były to: Ferrari (77. miejsce rankingu, 6,458 mld dolarów), Kia (78. miejsce rankingu, 6,428 mld dolarów), Land Rover (85. miejsce rankingu, 5,855 mld dolarów), Mini (90. miejsce rankingu, 5,532 mld dolarów) oraz Harley&Davidson (99. miejsce rankingu, 4,793 mld dolarów).
Za firmę o największej wartości na świecie – kolejny raz – uznano Apple (234,241 mld dolarów). Drugie miejsce zajęło Google (167,713 mld dolarów). Trzecie - Amazon (125,263 mld dolarów).