2021 zamknął się w Europie sprzedażą 11,75 mln samochodów osobowych. Tak dramatycznego wyniku nie notowano na Starym Kontynencie od 1985 roku. To o 1,6 proc. mniej niż w pandemicznym roku 2020 i o 26 proc. mniej niż w roku 2019!
W rankingu najchętniej wybieranych marek samochodowych w Europie w 2021 roku przoduje Volkswagen (1 273 892 rejestracje w 2021 roku) przed 2. Peugeotem (727 973 rejestracje) i 3. Toyotą (706 056 rejestracji). W pierwszej piątce znajdziemy jeszcze: 4. BMW (681 252 rejestracji) i 5. Renault (676 651 rejestracji)
Dziesiątka najpopularniejszych w 2021 roku modeli nowych aut w Europie:1. Volkswagen Golf - 205 408 rejestracji (-27,8 proc.)
2. Peugeot 208 – 196 869 rejestracji (-1,1 proc.)
3. Dacia Sandero – 196 792 rejestracji (+16,9 proc.)
4. Renault Clio – 196 243 rejestracji (-21,1 proc.)
5. Peugeot 2008 194 653 rejestracji (+24,4 proc.)
6. Volkswagen T-Roc – 186 644 rejestracji (+17,1 proc.)
7. Toyota Yaris - 182 590 rejestracji (+1,3 proc.)
8. Opel Corsa – 180 643 rejestracje (-8,7 proc.)
9. Fiat 500 – 174 739 (+24,0 proc.)
10. Citroen C3 – 159 302 (+7,0 proc.)
Najlepiej sprzedające się w Europie w 2021 roku nowe auta elektryczne:Tesla model 3 - 141 221 rejestracji (+70 proc.)
Renault ZOE – 71 579 rejestracji (-28 proc.)
Volkswagen ID.3 – 69 090 rejestracji (+23 proc.)
Volkswagen ID.4 – 54 476 rejestracji (nowość)
Kia Niro – 46 790 rejestracji (+50 proc.)
Warto zauważyć, że sama Tesla Model 3 zanotowała większą sprzedaż niż dwa sztandarowe elektryki Volkswagena. W takim świetle perspektywa uruchomienia pod Berlinem fabryki amerykańskiego producenta raczej nie napawa europejskich gigantów optymizmem.