Mitsubishi Space Star to minivan produkowany w Holandii w latach 1998-2005. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co Mitsubishi Carisma i Volvo S40/V40. Przez cały okres produkcji model praktycznie się nie zmienił, jedynie w 2002 roku poddano go niewielkiemu liftingowi. Samochody poliftingowe najłatwiej rozpoznać po zmodyfikowanych tylnych światłach, zmieniło się również wnętrze.
Space Star ma zaledwie cztery metry długości, jednak potrafi zaskoczyć ilością miejsca wewnątrz oraz przyzwoitą pojemnością bagażnika (370 litrów). Przestrzeń bagażową można zwiększyć do 1000 litrów poprzez złożenie tylnej kanapy, otrzymuje się przy tym płaską podłogę.

Mitsubishi Space Star
Wnętrze wykonano z materiałów, które przyzwoicie znoszą upływ czasu. Wiek samochodu zdradzić mogą właściwie tylko pękające sprężyny w fotelach. Niestety, wyposażenie większości dostępnych na rynku wtórnym egzemplarzy nie jest bogate. Co prawda, większość samochodów ma klimatyzację, ale już tylko jedną poduszkę powietrzną, najczęściej brak także ABS-u czy elektrycznie sterowanych tylnych szyb i lusterek. Niektóre egzemplarze pozbawione są nawet obrotomierza!
Gama jednostek napędowych w Mitsubishi Space Star jest dość szeroka. Podstawowa jednostka benzynowa ma 1.3 l pojemności i nadaje się raczej do eksploatacji w mieście. Jeśli ktoś często wyjeżdża w trasy lepszych wyborem będzie silnik o pojemności 1.6.
Należy dobrze przemyśleć zakup samochodu z silnikiem 1.8 GDI. Skrót pochodzi od słów Gasoline Direct Injection, czyli bezpośredniego wtrysku benzyny. Jest to dość skomplikowana konstrukcja, do której właściwie nie założymy gazu (wymagane są dedykowane instalacje, których ceny sięgające nawet 8 tys. zł podważają ekonomiczny sens całej operacji). Również serwisowanie tej jednostki jest droższe niż "zwykłych" silników benzynowych.

Mitsubishi Space Star
Montowane w Space Star diesle mają 1.9 l pojemności i pochodzą od Renault. Wyposażono je we wtrysk typu common-rail, co oznacza niskie zużycie paliwa i wysoką kulturę pracy. Niestety, większość dostępnych na rynku samochodów z dieslami pod maską, ma już spore przebiegi, co oznacza, że trzeba liczyć się z koniecznością wymiany sprzęgła z kołem dwumasowym, regeneracją turbosprężarki czy wyciekami oleju.
Niezależnie od jednostki napędowej należy pamiętać o terminowej (nie rzadziej niż 90 tys. km) wymianie rozrządu.

Wyposażenie większości samochodów jest ubogie
Mitsubishi Space Star nie jest samochodem bezawaryjnym. Zdarzają się problemy z rdzą (szczególnie na tylnej klapie), z układem elektrycznym (silniki podnoszące szyby i regulujące reflektory, zanikający wyświetlacz LCD), usterki skrzyni biegów (wycieranie tulejki pod lewarkiem, co prowadzi do problemów z wrzucaniem biegów pierwszego i wstecznego, szczególnie w przekładniach pochodzących od Renault), regularnego serwisowania wymaga zawieszenie - szczególnie wielowahaczowe tylne (najczęściej wymienia się gumy stabilizatora i tuleje wahaczy).

Mitsubishi Space Star
Ceny oryginalnych części są wysokie, nie zawsze dostępne są zamienniki. Co gorsza, nawet w ASO nie wszystkie części zamienne są dostępne "od ręki", czasem trzeba poczekać na ich sprowadzenie.
Uwaga na samochody po kolizjach. Nieoryginalnych części blacharskich właściwie nie ma, o używane trudno, a ceny w ASO są wysokie.
Kupując używanego Space Stara najbezpieczniejszym wyborem będzie samochód z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 l, pochodzący z polskiego salonu, a więc z udokumentowaną historią serwisową.
Mitsubishi Space Star - sprawdź ceny, dane techniczne, osiągi, poziom bezpieczeństwa i koszty utrzymania.