chceauto.pl
x

Mitsubishi Outlander II 2,0 MIVEC 147 KM

Mitsubishi Outlander II 2,0 MIVEC 147 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2014
Średnia cena
45 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1968 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1465 kg
Ładowność
605 kg

OSIĄGI

Moc
147 KM
0-100 km/h
10.8 s.
V max
184 km/h
Zasięg
790 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
52 zł
Zbiornik paliwa
63 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
215/70 R16
225/55 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
541 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
9.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
31 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.9 s.
Prędkość maksymalna
167 km/h

Mitsubishi Outlander II 2,0 MIVEC 147 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mitsubishi Outlander II 2,0 MIVEC 147 KMMitsubishi Outlander II 2,0 MIVEC 147 KMMitsubishi Outlander II 2,0 MIVEC 147 KMMitsubishi Outlander II 2,0 MIVEC 147 KMMitsubishi Outlander II 2,0 MIVEC 147 KMMitsubishi Outlander II 2,0 MIVEC 147 KMMitsubishi Outlander II 2,0 MIVEC 147 KMMitsubishi Outlander II 2,0 MIVEC 147 KM

Mitsubishi Outlander II 2,0 MIVEC 147 KM

Mitsubishi Outlander

Outlander to średniej wielkości SUV produkowany przez Mitsubishi od 2001 roku. Obecnie w ofercie znajduje się już trzecia generacja modelu, która pojawiła się w ofercie w początku 2013 roku. Na rynku wtórnym najpopularniejsze są modele II serii - opracowane wspólnie z koncernem PSA (bliźniaczymi modelami były Citroen C-Crosser i Peugeot 4007. Co ciekawe - Outlandery sprzedawane w Europie jako nowe pochodziły z francuskich fabryk. Oferowane w Japonii Citroeny i Peugeoty wytwarzane były dla odmiany przez lokalną fabrykę Mitsubishi.

Mitsubishi Outlander II

Mitsubishi Outlander II generacji debiutował w 2006 roku, a do salonów trafił na początku kolejnego roku. W 2009 roku przeprowadzono lifting, mocno zmieniając przednią część nadwozia. Produkcję zakończono w połowie 2012 roku.

Samochód zbudowano na płycie podłogowej GS. Platforma ta opracowana została jeszcze za czasów koncernu DaimlerChrysler, wspólnie z Mitsubishi. Na bazie tej samej płyty oparto również m.in. ASX-a, a także Dodge'a Journey czy jego europejskie wcielenie, czyli Fiata Freemonta oraz Jeepy Compass i Patriot.

Europejskie klony Mitsubishi Outlander II to Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser. Co ciekawe, od 2008 roku Mitsubishi Outlander produkowany był w Europie, w Holandii, podczas gdy Citroen i Peugeot - w Japonii.

Współpraca z Francuzami była zresztą szersza. W Outlanderze znajdziemy bowiem pochodzący od koncernu PSA silnik - mowa o jednostce 2.2 Di-D o mocy 156 KM, która posiada wtrysk common-rail i filtr cząstek stałych. Silnik ten, chociaż cieszy się dobrą opinią, w naszym kraju nie był popularny ze względu na wysoką stawkę akcyzową.

Od 2010 roku w Outlanderze oferowano jednostkę 2.2 Di-D o mocy 177 KM. Ten silnik to już konstrukcja własna Mitsubishi, również z wtryskiem common-rail i filtrem DPF oraz posiadająca system zmiennych faz rozrządu Mivec. Ta jednostka również cieszy się dobrą opinią, ale również podpada pod akcyzę w wysokości 18,6 proc.

Na rynku wtórnym dominują jednak samochody z wysokoprężnymi silnikami 2.0 DI-D o mocy 140 KM. Ta jednostka to bardzo dobrze znany silnik produkcji Volkswagena. W Outlanderze wyposażony jest on 16-zaworową głowicę i pompowtryskiwacze. Cechuje się bardzo niską kulturą pracy (hałas, wibracje), którą rekompensuje niskim zużyciem paliwa.

Gorzej, że silnik ten nie należy do szczególnie udanych. Drobną usterką, ale uniemożliwiającą jazdę, jest spadający wąż od turbosprężarki. Jest to wada fabryczna, znający się na rzeczy mechanik usunie ją na stałe, inny - na jakiś czas. W silniku tym zdarzają się jednak również poważniejsze awarie, jak pękanie głowic, co objawia się ubywaniem cieczy chłodzącej. Usunięcie tej usterki nie należy do tanich.

Mitsubishi Outlander był również oferowany z silnikami benzynowymi o pojemnościach 2.0 (147 KM), 2.4 (170 KM) i 3.0V6 (220 KM). W Europie sprzedawane tylko dwie pierwsze wersje, trzecia dostępna była w USA. Ze względu na wyższe spalanie jednostki te wybierano mniej chętnie, chociaż po latach okazują się bardziej bezproblemowe od diesli.

Zdecydowana większość Outlanderów dostępnych na rynku wtórnym ma napęd na cztery koła (dołączony automatycznie, dostępne są różne tryby) oraz manualną skrzynię biegów, jednak zdarzają się samochody z napędem wyłącznie na przód oraz przekładnią bezstopniową CVT, klasycznym automatem, a nawet dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną.

Wnętrze Outlandera jest obszerne, imponuje również pojemność bagażnika. Szkoda tylko, że użyte we wnętrzu materiały są twarde i niezbyt przyjemne w dotyku. Najwyższa wersja wyposażeniowa Intense+ ma 7 miejsc. Dwa dodatkowe fotele są składane pod podłogę bagażnika, a ilość miejsca na nich jest raczej symboliczna i nadają się do jazdy wyłącznie na krótkie dystanse.

Zawieszenie Outlandera II jest dość miękkie, przez co prowadzenie na asfalcie nie jest może szczególnie precyzyjne.

Cechą typową dla samochodów Mitsubishi są wysokie ceny części zamiennych w serwisach autoryzowanych. Nie inaczej jest w przypadku Outlandera. Nie bardzo da się wytłumaczyć fakt, że dany element do Outlandera kosztuje w ASO znacznie drożej niż ta sama część do Peugeota 4008 czy Citroena C-Crosser...

A jakie części zużywają się najczęściej? W dwulitrowym dieslu dość szybko odmawia współpracy sprzęgło, o filtr DPF i turbosprężarkę trzeba po prostu odpowiednio dbać (odpowiednio o poziom oleju i jego chłodzenie oraz wypalanie sadzy). Uważać należy również na podatny na zarysowania lakier.

Na rynku wtórnym dominują samochody z silnikami wysokoprężnymi, szczególnie 2.0 DI-D, często pochodzące z polskiego salonu. Lepszy wyborem będą jednak jednostki 2.2 lub benzynowe 2.0 i 2.4, które cieszą się dobrą opinią. 3.0 odradzamy ze względu na zużycie paliwa. Generalnie również lepiej omijać samochody sprowadzane z Ameryki, których konstrukcja nieco różni się do samochodów w specyfikacji europejskiej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-07-29

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Mitsubishi Outlander wraca do Polski2023-03-17Mitsubishi Outlander PHEV znów w sprzedaży2020-03-26Mitsubishi Outlander już bez silnika Diesla2018-10-07Mitsubishi Outlander po zmianach. Ceny2017-01-1115 lat Mitsubishi Outlander2016-10-29Mitsubishi Outlander PHEV bestsellerem2015-12-08

    Mitsubishi Outlander CRASHTEST

    Mitsubishi Outlander - AKCJE NAWROTOWE

    2010-06-24W samochodach Mitsubishi Outlander możliwe jest przetarcie elektrycznej wiązki systemu sterowania silnikiem, co może prowadzić do powstania zwarcia powodującego uruchomienie rozrusznika. Następstwem takiego zdarzenia może być nadmierne rozgrzanie rozrusznika, a w skrajnym przypadku - zapalenie się pojazdu.

    W Polsce wada dotyczy 634 egzemplarzy Mitsubishi Outlander

    plik pdf
    2010-08-26W samochodach Mitsubishi Outlander możliwe jest przetarcie elektrycznej wiązki systemu sterowania silnikiem, co może prowadzić do powstania zwarcia powodującego uruchomienie rozrusznika. Następstwem takiego zdarzenia może być nadmierne rozgrzanie rozrusznika, a w skrajnym przypadku - zapalenie się pojazdu.

    W Polsce wada dotyczy kolejnych 169 egzemplarzy Mitsubishi Outlander.

    plik pdf
    2011-03-31Przedsiębiorca poinformował, że ryzyko przetarcia elektrycznej wiązki systemu sterowania silnikiem, mogące prowadzić do powstania zwarcia powodującego uruchomienie rozrusznika wykryto w kolejnej liczbie samochodów Mitsubishi Outlander (CW) oraz dodatkowo w samochodach Mitsubishi Lancer (CY, CX). Następstwem tej usterki może być nadmierne rozgrzanie rozrusznika, a w skrajnym przypadku - zapalenie się pojazdu.

    W Polsce wada dotyczy 5065 egzemplarzy Mitsubishi Outlander (CW) oraz Mitsubishi Lancer (CY,CX).

    plik pdf
    2011-08-11W niektórych samochodach Mitsubishi Outlander (CW) w wersji 5-miejscowej wyprodukowanych w latach 2010 - 2011, ze względu na błąd w procesie wstępnego montażu, śruby tylnej piasty (4 z każdej strony, łącznie 8) mogły zostać niewłaściwie przymocowane (dokręcone z niedostatecznym momentem). Jeśli klient użytkuje samochód z usterką przez dłuższy czas, śruby mocowania tylnej piasty mogą stopniowo rozluźniać się i powodować specyficzny dźwięk. Ostatecznie piasta tylnego koła może się odkręcić.

    W Polsce wada dotyczy 110 sztuk samochodów. Lista numerów VIN w załączniku.

    Wszyscy klienci, którzy zakupili samochody objęte akcją naprawczą są powiadamiani indywidualnymi listami i wzywani do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia czy w danym samochodzie występuje ww. usterka. W zależności od poprawności przykręcenia śrub piasty tylnej, śruby te zostaną dokręcone przy użyciu klucza dynamometrycznego lub śruby zostaną wymienione lub zostanie wymieniona cała piasta.

    plik pdf

    Mitsubishi Outlander II 2,0 MIVEC 147 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Toyota RAV4

    Toyota RAV4

    2.0 Valvematic 150 KM benzyna2014SUVręczna4x4
    cena średnia 64 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Audi Q3

    Audi Q3

    1.4 TFSI 150 KM benzyna2014SUVręcznaprzedni
    cena średnia 53 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Subaru Forester

    Subaru Forester

    2.0 150 KM benzyna2014SUVręczna4x4
    cena średnia 60 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Ford Kuga

    Ford Kuga

    1.6 EcoBoost 150 KM benzyna2014SUVręcznaprzedni
    cena średnia 48 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    SsangYong Korando

    SsangYong Korando

    2.0 150 KM benzyna2014SUVręcznaprzedni
    cena średnia 33 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Jeep Compass

    Jeep Compass

    2.0 DOHC 156 KM benzyna2014SUVręcznaprzedni
    cena średnia 44 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Mitsubishi Outlander II 2,0 MIVEC 147 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS