chceauto.pl
x
Volkswagen T-Cross
Mitsubishi Lancer VII - wzór dla innych

Mitsubishi Lancer VII - wzór dla innych

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2012-03-24 Opinie
Mitsubishi Lancer to jeden z najważniejszych modeli w historii tej firmy, który szczególny rozgłos zdobył dzięki wersji Evo i udziałowi w sporcie samochodowym.

Pierwsze Lancery pojawiły się w sprzedaży już w 1973 roku. W latach 1992-1996 produkowano auta piątej generacji, w latach 1996-2000 - szóstej, a 2000-2007 - siódmej (z liftingiem w roku 2003). W 2007 roku debiutowała kolejna generacja, już ósma. Po raz pierwszy Lancer został zaoferowany również jako pięciodrzwiowy hatchback (Sportback). Mitsubishi Lancer produkowany jest wyłącznie w Japonii.

Mitsubishi Lancer VII
Mitsubishi Lancer VII
Ponadto równoległe produkowane były sportowe odmiany nazywane Lancer Evo. Cechował je napęd na cztery koła oraz doładowany dwulitrowy silnik benzynowy. Te auta modernizowano szybciej niż „cywilne” odmiany. Dlatego obecnie w produkcji jest już Lancer Evo X (dziesiąta generacja). Auta ta nie są popularne w Polsce, ale w kręgach fanów motoryzacji zdobyły miano samochodów kultowych. Nie ma w tym nic dziwnego - Lancer Evo to auto, które niemal bez przeróbek jest gotowe do udziału w zawodach motorowych.

Jednak, jak już wspomnieliśmy na wstępie, Lancery to nie tylko samochody wyczynowe, ale również klasyczne, cywilne. W tym artykule przyjrzymy się VII generacji tego pojazdu, którą produkowano w latach 2000-2007.

Mitsubishi Lancer VII
Mitsubishi Lancer VII
Chociaż produkcję w Japonii rozpoczęto w roku 2000 to samochód długo nie był oferowany w Europie, ze względu na zbytnie podobieństwo do produkowanej w Holandii Carismy. Pierwsze Lancery VII trafiły do europejskich salonów dopiero jesienią 2003 roku i nigdy nie okazały się wielkim przebojem. A szkoda, bo choć pozbawiony fajerwerków, to jednak jest to model solidny, który nie dostarcza swoim użytkownikom większych kłopotów.

Konstruując Lancera VII Japończycy postawili na minimalizm. Widać go zarówno w stylizacji nadwozia, jak i wnętrza. Dzięki temu kierowca nie czuje się przytłoczony nadmiarem przełączników, nie ma również problemów z ich obsługą.

Mitsubishi Lancer VII
Mitsubishi Lancer VII
Co ważne, wszystkie wersje Lancera są solidnie wyposażone. Już w najuboższych wersjach znajdziemy klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, przednie poduszki powietrzne, a także centralny zamek. Jest więc wszystko to, co w dzisiejszych czasach uznać trzeba za minimum. Co ważne, zastosowane we wnętrzu materiały są przyzwoitej jakości, a ich montaż jest solidny. W efekcie w samochodach nic nie skrzypi, ani nie wydaje innych bliżej nie zidentyfikowanych dźwięków. Upływ czasu i kolejne kilometry dobrze znosi kierownica czy lewarek skrzyni biegów, które nie ulegają wytarciu.

Mitsubishi Lancer VII
Mitsubishi Lancer VII
Wnętrze, jak na samochód klasy kompaktowej, jest stosunkowo duże, narzakać mogą właściwie wyłącznie wysokie osoby, które posadzimy na tylnej kanapie.

Mitsubishi Lancer VII ma jedną wadę, która dyskwalifikuje go w oczach wielu polskich nabywców: sprzedawany był wyłącznie z silnikami benzynowymi. Ich oferta nie była zresztą szeroka, obejmowała bowiem tylko dwie jednostki: częściej spotykaną, słabszą, ale nieco bardziej ekonomiczną o pojemności 1.6 i oferującą lepsze osiągi 2.0.
Którą wybrać? To zależy właściwie wyłącznie od temperamentu i zasobności portfela kierowcy. Obie są bowiem zbliżone techniczne, proste konstrukcyjnie i równie niezawodne.

Mitsubishi Lancer VII
Mitsubishi Lancer VII
Poważne awarie zdarzają się naprawdę rzadko. Pamiętać należy o wymianie paska rozrządu (co 90 tys. km), czynność tę należy połączyć z kontrolą pompy wodnej, która potrafi cieknąć. Ponadto może zdarzyć się zabrudzenie przepustnicy, co objawia się nierówną pracą na wolnych obrotach (pomaga jej wyczyszczenie, nie trzeba kupować nowego elementu).

Lancer VII posiada klasyczne przednie zawieszenie z kolumnami McPhersona i wielowahaczowe - tylne. Auta z początku produkcji (mamy na myśli pojazdy przeznaczone na rynek europejski) cierpiały na wadę fabrycznę - zdarzały się pęknięcia łączników stabilizatora. Problem został wyeliminowany przy okazji niewielkiego lifitngu, jaki przeprowadzono w 2004 roku. Natomiast wahacze są trwałe i dobrze znoszą eksploatację również na polskich drogach. Instalacja elektryczna jest prosta (nie zastosowano zintegrowanej szyny CAN) i bezawaryjna.

Mitsubishi Lancer VII
Mitsubishi Lancer VII
Wadą Lancera jest podatność tarcz hamulcowych na skrzywienie. Dzieje się tak, gdy rozgrzana tarcza będzie miała kontakt np. z wodą z kałuży. Również lakier na nadwoziu jest dość miękki, a przez to podatny na uszkodzenia mechaniczne (np. kamieniami spod kół).

Ceny oryginalnych części zamiennych do Lancera są bardzo wysokie, zupełnie nieadekwatne do obecnej wartości samochodów. Dlatego lepiej zdecydować się na zakup zamienników. Model ten jest na tyle długo na rynku, że nie będziemy mieć problemów z zakupem typowych części eksploatacyjnych (amortyzatory, hamulce, sprzęgła). Oferta jest szeroka i obejmuje zarówno tanie elementy niższej jakości, jak i nieco droższe, ale pochodzące nawet od tych samych producentów, którzy dostarczają komponenty Mitsubishi. A przy tym tańsze o ponad połowę...

Mitsubishi Lancer VII
Mitsubishi Lancer VII
Oferta używanych Lancerów VII na rynku wtórnym nie jest przesadnie bogata. A jednak zakup tego samochodu nie będzie większym wyzwaniem. Otóż większość samochodów pochodzi z polskich salonów i ma udokumentową historię serwisową. Na rynku sporadycznie trafiają się auta z importu, które najczęściej są powypadkowe lub w fatalnym stanie technicznym. Potencjalnemu kupującemu odpadnie więc konieczność oglądania kilku- lub kilkunastu egzemplarzy, zanim trafi na samochód bezwypadkowy i bez korygowanego licznika...

Czy warto kupić Lancera VII? Ceny tego modelu nie odbiegają od kompaktowych konkurentów, auto nie jest piękne, ale na pewno może pochwalić się wysokim poziomem bezawaryjności. Ponadto jego obsługa serwisowa, ze względu na zastosowanie wyłącznie benzynowych, prostych konstrukcyjnie jednostek napędowych jest prosta i poradzi sobie z tym praktycznie każdy mechanik. Problem wysokich cen części zamiennych można rozwiązać omijając ASO.

Wychodzi więc na to, że największą wadą Lancera jest brak w ofercie jednostki wysokoprężnej... Tylko z drugiej strony, czy wówczas model ten byłby tak bezawaryjny?


Opinie i komentarze na temat artykułu

Jacek
27 marca 2012
Mam takiego Lancera 1,6 benzyna 2005 r. Dotąd był bezawaryjny i niezawodny ale pękła osłona przegubu zewnętrznego i jak się okazuje taka niby banalna awaria przyniosła wiele problemów. Nie łatwo ją wymienić. No chyb,a że mechanik był marny. Może ktoś mi coś podpowie w tym temacie. Czy naprawdę jest taki problem z wymianą tej osłony?
Galant
28 marca 2012
Nie baw sie z wymiana oslony, wymien caly przegub.
Mech
28 marca 2012
Ale po co wymieniać przegub, jeśli jest sprawny? Owszem, trzeba go zdemontować, żeby założyć nową manszetę, ale nie ma powodu, żeby go zaraz wymieniać na nowy. Różnica w kosztach elementu jest kolosalna.
Daniel
12 kwietnia 2012
Jak padłą osłona - dostał się do środka syf i będzie niszczył przegub. Po pół roku i tak przegub będie do wymiany - zapłaczyisz jeszcze raz za robotę i ponownie stracisz czas. Twoja decyzja.
comments powered by Disqus

Mitsubishi Lancer VII - wzór dla innych - GALERIA ZDJĘĆ

Mitsubishi Lancer VII - wzór dla innychMitsubishi Lancer VII - wzór dla innychMitsubishi Lancer VII - wzór dla innychMitsubishi Lancer VII - wzór dla innychMitsubishi Lancer VII - wzór dla innychMitsubishi Lancer VII - wzór dla innychMitsubishi Lancer VII - wzór dla innychMitsubishi Lancer VII - wzór dla innych

Zobacz także

Używane: Toyota RAV4 III

Używane: Toyota RAV4 III 2019-05-04

Trzecia generacja RAV4 zadebiutowała pod koniec 2005 roku (model roku 2006). Samochód zaprezentowano w dwóch odmianach: europejskiej (krótszy rozstaw osi) i „amerykańskiej” (wariant wydłużony). Auto nie miało nic wspólnego z poprzednikiem (nowa...
Używane: Mazda 6 III

Używane: Mazda 6 III 2019-05-04

Mazda6 III generacji zadebiutowała na salonie paryskim w 2012 roku. Samochód pojawił się w polskich salonach w pierwszej połowie 2013 roku. Z poprzednikiem łączy go jedynie nazwa. Auto zbudowano od podstaw w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową...
Używane: Audi A4 B8

Używane: Audi A4 B8 2019-04-25

Audi A4 typoszeregu B8 produkowane było w latach 2007-2015. Początkowo w ofercie pojawił się sedan. W roku 2008 zadebiutowało kombi, czyli wersja Avant, oraz usportowiony model S4 (3.0 V6 333 KM). Rok 2009 przyniósł debiut uterenowionego A4 Allroad. W...
Używane: Nissan X-Trail II

Używane: Nissan X-Trail II 2018-12-31

Nissan X-Trail II generacji debiutował w 2007 roku. Auta budowano na tzw. płycie C, czyli tej samej, którą wykorzystano w Renault Megane (od roku 2003) i Renault Koleos oraz Nissanie Qashqai.Mimo tego, charakter X-Trail-a jest zupełnie inny - pod...
Używane: Subaru BRZ i Toyota GT86

Używane: Subaru BRZ i Toyota GT86 2018-12-30

Toyota GT86 i Subaru BRZ to bliźniacze konstrukcje. Oba pojazdy zostały wspólnie opracowane przez Toyotę i Subaru, stanowiąc hybrydę rozwiązań technicznych obu firm: wykorzystano płytę podłogową Toyoty i zastosowano klasyczny układ napędowy -...
Używane: Suzuki Swift IV

Używane: Suzuki Swift IV 2018-12-29

Czwarta generacja Suzuki Swift trafiła do salonów pod koniec 2010 roku. Stylistycznie samochód nawiązuje do III generacji, jednak jest zupełnie nową konstrukcją.W 2013 roku Suzuki Swift przeszedł kosmetyczny facelifting, polegający na dodaniu...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.