chceauto.pl
x

Mitsubishi Colt VI 1.5 TURBO 150 KM

Mitsubishi Colt VI 1.5 TURBO 150 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2008
Średnia cena
18 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1468 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1060 kg
Ładowność
460 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
150 KM
0-100 km/h
8 s.
V max
210 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Zasięg
690 km (średni rzeczywisty)
Koszt przejechania 100 km
33 zł
Zbiornik paliwa
47 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
53 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
9.1%
Średni przebieg
57 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
186 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
23000 km czyli po 15 miesiącach
Zużycie paliwa
8.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
20 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
8.8 s.
Prędkość maksymalna
191 km/h

Mitsubishi Colt VI 1.5 TURBO 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mitsubishi Colt VI 1.5 TURBO 150 KMMitsubishi Colt VI 1.5 TURBO 150 KM

Mitsubishi Colt VI 1.5 TURBO 150 KM

Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt to jeden z dłużej produkowanych modeli tego japońskiego producenta. Pierwszy samochód o tej nazwie pojawił się w 1978 roku. Aż do 1996 roku Colt stanowił skróconą, trzydrzwiową wersję Lancera. Dopiero piąta generacja Colta, która produkowana była w w latach 1996 - 2003 zaczęła ewoluować w osobny model.
Przełomem okazała się generacji szósta, którą produkowano w latach 2004 - 2008. Ten samochód po raz pierwszy nie miał nic wspólnego z Lancerem i klasyfikowano go jako pojazd segmentu B. W odróżnieniu od starszych modeli produkowany był nie w Japonii, ale w Holandii. Od 2008 roku w produkcji znajduje się siódma generacja Colta.

Mitsubishi Colt VI

Mitsubishi Colt VI debiutował w 2004 roku, a jego produkcję zakończono w roku 2008. Model ten zaprojektowany został w Europie, z myślą o europejskich klientach, a jego produkcja odbywała się w Holandii. Samochód jest blisko spokrewniony ze Smartem Forfour - wspólna jest m.in. płyta podłogowa, oba modele produkowano w tej samej fabryce.

Podstawowa wersja Colta jest miejskim samochodem z nadwoziem hatchback. Warto jednak wspomnieć, że na niektórych rynkach model ten był dostępny również jako kombi o nazwie Colt Plus, ponadto od 2006 roku oferowano funcara o nazwie CZC, który charakteryzował się elektrycznie składanym sztywnym dachem (we wnętrzu mieściły się dwie osoby dorosłe i dwoje dzieci). Niestety, właśnie ów sztywny dach sprawił, że auto stylistycznie nie zachwycało, konieczne stało się mocne wydłużenie tylnej części, przez co zachwiane zostały proporcje. W efekcie model ten sprzedawał się słabo.

Wnętrze Colta nie jest przesadnie obszerne, aczkolwiek do miejskiej eksploatacji - wystarczające (zdecydowanie bardziej ciasno jest na tylnej kanapie). Plus należy przyznać za wysokie nadwozie, dzięki czemu nie brakuje miejsca na głowy.

Auto generalnie należy pochwalić za jakość wykonania i bezawaryjność, aczkolwiek zdarzają się drobne, lecz denerwujące usterki. Akcja serwisowa obejmowała otwierający się schowek oraz obicia fotela kierowcy. Ponadto zawieszenie (z przodu - kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna) jest głośne, wnętrze wydaje trzaski, czasem stosunkowo szybko wymiany wymagają tylne amortyzatory, zdarzają się usterki układu elektrycznego, często przepalają się żarówki.

W porównaniu do poprzednich generacji znacznej poprawie uległo zabezpieczenie antykorozyjne. Na bezwypadkowych egzemplarzach rdza nie ma prawa się pojawić.

W Europie Colta VI sprzedawano z silnikami benzynowymi, które są wspólną konstrukcją Mitsubishi i nieistniejącego już koncernu DaimlerChrysler, oraz pochodzącym od Mercedesa (Daimlera) dieslem o pojemności 1.5 l. Ta ostatnia jednostka nie była sprzedawana w Polsce, co nie znaczy, że nie jest dostępna na rynku wtórnym. Jak w przypadku większości silników wysokoprężnych, trzeba liczyć się ze zużyciem eksploatacyjnym osprzętu - turbosprężarki czy wtryskiwaczy.

Rzadko pojawia się w ogłoszeniach sportowa wersja Colta o nazwie RCZ. Samochód napędzany był silnikiem benzynowym o pojemności 1.5, który dzięki doładowaniu dysponował mocą 150 KM. Auto charakteryzowało się trzydrzwiowym nadwoziem, pakietem ospojlerowania, sztywniejszym zawieszeniem i homologacją na 4 osoby - z tyłu zastosowano dwa fotele zamiast trzyosobowej kanapy.

"Zwykłe" silniki benzynowe (1.3 i 1.5) to niezawodne i niewymagające jednostki, których rozrząd oparto na bezobsługowym łańcuchu. W warunkach miejskich zwykle zużywają około 7 litrów paliwa na 100 km. Minimalnie mniejszym zużyciem paliwa, ale i znacznie gorszymi osiągami cechują się samochody napędzane trzycylindrowymi jednostkami 1.1. Jeśli chodzi o usterki silników benzynowych to czasem współpracy odmawia osprzęt: cewki zapłonowe czy przepustnica, a także alternator.

Wszystkie jednostki napędowe standardowo współpracują z pięciobiegową skrzynią manualną. Opcjonalnie dostępna była skrzynia automatyczna o sześciu przełożeniach.

Zła wiadomość jest taka, że ceny części zamiennych w serwisach Mitsubishi są wysokie, a niewielka podaż Colta VI sprawia, że nie zawsze dostępne są zamienniki. Na szczęście wizyty w serwisach najczęściej ograniczają się do przeglądów i wymiany materiałów eksploatacyjnych. Jeśli jednak już dojdzie do awarii, to można się nieprzyjemnie rozczarować...

Większość egzemplarzy Colta VI na rynku wtórnym pochodzi z polskich salonów, wobec czego ma udokumentowaną historię serwisową. Wyposażenie, jak na miejski samochód, nie jest złe i obejmuje m.in. przynajmniej manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby przednie i dwie poduszki powietrzne.

Pewnym utrudnieniem w zakupie używanego Colta VI może być fakt, że model ten w salonach kosztował dużo, przez co nie cieszył się wielką popularnością. Z tego względu podaż egzemplarzy używanych również jest ograniczona.

W 2008 roku pojawił się nowy Colt. Technicznie oparty na poprzedniku otrzymał nieco zmienione wnętrze oraz całkowicie nowy przód, nawiązujący do innych modeli marki, z osłoną chłodnicy typu Jet Fighter. Ponieważ rozwiązania techniczne pozostały niezmieniona, podobnie jak linia boczna, to często pojazd ten określa się jako wersję poliftingową, a nie nową generację.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-01-02

Wersje

ROCZNIKI

Mitsubishi Space Star. Ceny2014-09-05Używane: Mitsubishi Colt VI2013-12-31Jubileusz Mitsubishi. 40 lat działalności w Europie2013-10-04Nowe auto z gazem? To znów się opłaca2013-04-24Szukasz auta? Ruszył wysyp promocji2012-11-12Mitsubishi Mirage. Czy to następca Colta?2012-03-22

Mitsubishi Colt CRASHTEST

Mitsubishi Colt - AKCJE NAWROTOWE

2012-02-02Samochody Mitsubishi Colt (Z30), 3- i 5-drzwiowy, z roku modelowego 2011 i 2012, wyprodukowane na rynek europejski, mogą powodować zagrożenia dla użytkowników.

Przedsiębiorca poinformował, że w ww. samochodach Mitsubishi Colt na skutek błędu w procesie technologicznym podczas produkcji uszczelki do nakrętki mocującej pompy paliwa, w materiale mogły pozostać pęcherzyki powietrza. W przypadku, gdy pęcherzyki byłyby zbyt duże, w materiale mogłyby powstać pęknięcia w trakcie dokręcania nakrętki mocującej pompy paliwa, w wyniku czego istnieje prawdopodobieństwo wydostania się oparów paliwa ze zbiornika.

plik pdf

Mitsubishi Colt VI 1.5 TURBO 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Ford Fiesta

Ford Fiesta

2.0 ST 150 KM benzyna2008hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Ibiza

Seat Ibiza

1.8 T 150 KM benzyna2008hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

1.8 T 150 KM benzyna2008hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Abarth Grande Punto

Abarth Grande Punto

1.4 T-Jet 155 KM benzyna2008hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo MiTo

Alfa MiTo

1.4 TB 155 KM benzyna2008hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 17 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Corsa

Opel Corsa

1.6T 150 KM benzyna2008hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność

Mitsubishi Colt VI 1.5 TURBO 150 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.