Mini zaprezentowało Coutrymana po liftingu. To kolejny model poddany kuracji odmładzającej, którą rozpoczęto w 2018 od modelu trzydrzwiowego i kontynuowano w zeszłym roku modernizacją Clubmana.
Mini Countryman po liftingu
Wszystkie modele poddawano dość podobnym zmianom: pojawiały się zmodernizowane jednostki napędowe, a zmiany stylistyczne zwykle ograniczono do świateł.
Ponieważ Countryman wszedł na rynek w 2017 roku, zmian doczekał się dopiero teraz.
Samochód posiada teraz w standardzie reflektory diodowe. Lekko asymetrycznie zaokrąglone kontury reflektorów podkreśla otaczający je pasek świetlny pełniący zarówno funkcję świateł dziennych, jak i kierunkowskazów.
Mini Countryman po liftingu
Standardowe wyposażenie mini Countryman obejmuje również diodowe reflektory przeciwmgłowe. Pasek świetlny w górnej części półkola reflektorów przeciwmgłowych pełni funkcję świateł pozycyjnych.
Jako nowa opcja dostępne są diodowe reflektory adaptacyjne ze światłami drogowymi ze zmiennym rozkładem światła i funkcją matrycową. Oferują oświetlenie zakrętów i skrętne oraz automatycznie dostosowują swoje działanie do sytuacji na drodze i warunków pogodowych.
Diodowe lampy tylne z chromowaną ramką stanowią akcent nawiązujący do brytyjskiego pochodzenia marki. Struktura graficzna źródeł światła bazuje na motywie flagi Union Jack.
Mini Countryman po liftingu
Nowe są również dwa lakiery: White Silver i Sage Green, czyli biało-srebrny i zielony oraz wzory 17- i 19-calowych felg.
Odświeżona została oferta silników. Hybrydowa wersja o nazwie Mini Cooper SE Countryman ALL4 posiada napęd 4x4, przy czym tylną oś napędza silnik elektryczny o mocy 88 KM. Moc systemowa hybrydowego układu wynosi 224 KM, a energia przechowywana jest w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 9,6 kWh. Teoretyczny zasięg w trybie elektrycznym to 61 km, o 4 km więcej niż do tej pory.
Poza hybrydą plug-in Mini Countryman będzie dostępne z trzeba silnikami benzynowymi (One - 102 KM, Cooper - 136 KM i Cooper S - 178 KM) oraz trzema wysokoprężnymi (One D - 116 KM, Cooper D - 150 KM i Cooper SD - 190 KM). Dwa mocniejsze diesle mogą posiadać napęd na wszystkie koła.