chceauto.pl
x

Mercedes - Benz E-klasa W210 320 224 KM

Mercedes - Benz E-klasa W210 320 224 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Ocena: 2.83 (oceny: 12)
Rok produkcji
1998
Średnia cena
11 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
3199 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
224 KM
0-100 km/h
8.8 s.
V max
230 km/h

KOSZTY

Spalanie
12 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
79 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
E premium Co to znaczy?
Bagażnik
520 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
14.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
46 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.7 s.
Prędkość maksymalna
209 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Mercedes - Benz E-klasa W210 320 224 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes - Benz E-klasa W210 320 224 KMMercedes - Benz E-klasa W210 320 224 KMMercedes - Benz E-klasa W210 320 224 KMMercedes - Benz E-klasa W210 320 224 KMMercedes - Benz E-klasa W210 320 224 KMMercedes - Benz E-klasa W210 320 224 KMMercedes - Benz E-klasa W210 320 224 KM

Mercedes - Benz E-klasa W210 320 224 KM

Mercedes - Benz E-klasa

Klasa E oznacza w nomenklaturze Mercedesa samochód klasy wyższej średniej. Pierwsze egzemplarze wywodziły się jeszcze z typoszeregu W124 (popularny "baleron"), który doczekał się zmiany nazwy wraz z liftingiem przeprowadzonym w 1993 roku. Do tej pory auto doczekało się kilku generacji - każda charakteryzowała się wysokim komfortem, bogatą listą wyposażenia (niestety, często "za dopłatą") i wysoką ceną. Nowsze generacje (np W210) nie są już jednak tak trwałe, jak legendarni poprzednicy - zdarzają się im również poważne jakościowe wpadki (podatność na korozję).

Mercedes - Benz E-klasa W210

Auto – początkowo jako sedan - pojawiło się w salonach w 1995 roku i przetrwało w ofercie do 2002 roku. Kombi zadebiutowało w od 1996 i oferowane było do 2003 roku. W 1999 pojazd przeszedł lifting - zmienił się kształt pasa przedniego i wnętrze.

Paleta jednostek napędowych obejmowała kilkanaście jednostek benzynowych i wysokoprężnych. Te ostatnie miały początkowo wtrysk pośredni, w 1998 roku pojawiły się nowsze, wyposażone w listwę typu Common Rail. Niezależnie od jednostki napędowej – benzynowej czy diesla - wszystkie mają praktycznie bezobsługowy łańcuch rozrządu i – z mechanicznego punktu widzenia – nie sposób im czegokolwiek zarzucić.

Nawet podstawowa, benzynowa dwulitrówka o mocy 136 KM rozpędza auto do 100 km/h w ok. 11 sekund i zużywa około 10 litrów na 100 km. Najsłabszy diesel rozwija 95 KM i oferuje przyspieszenie do 100 km/h w 17 s i zużycie paliwa w okolicach 6,5 l. Z punktu widzenia potencjalnych problemów warto polecić doładowany, pięciocylindrowy model 2,9 TD o mocy 129 KM. Auto z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w około 11,5 s i zużywa mniej więcej 8 l /100 km. Nieco wolniejszy jest rzędowy, trzylitrowy diesel bez turbiny o mocy 136 KM, który zużywa podobne ilości paliwa i rozpędza auto do 100 w 12,9 s. Ogromną popularnością na rynku wtórnym cieszą egzemplarze z trzylitrowym turbodieslem, który oferowany był wyłącznie ze skrzynią automatyczną. Moc 177 KM i 330 Nm zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w ok. 9 s. i prędkość maksymalną około 220 km/h.

Wnętrze jest typowe dla Mercedesa – mamy tu ogromną kierownicę, wysokiej jakości materiały wykończeniowe, uruchamiany nogą hamulec ręczny i jedną dźwignię obsługującą światła i wycieraczki. Plastiki i tapicerki bez większych problemów wytrzymują 400 tys. km, jeśli są mocno zużyte można być pewnym, że auto przejechało sporo więcej.


W210 to jeden z tych pojazdów, który mocno nadszarpnął wizerunek aut niemieckiej marki. Z legendarną trwałością trójramiennej gwiazdy ma on niewiele wspólnego. Nie oznacza to jednak, że W210 jest samochodem złym. Razić może jedynie stosunek ceny do jakości, bowiem większość egzemplarzy dostępnych w Polsce nie jest warta połowy swojej ceny. Do największych zalet auta należy ogromna ilość przestrzeni we wnętrzu oraz duży bagażnik (520 l. w sedanie, 600 w kombi - w sedanie nie da się jednak złożyć oparć tylnej kanapy).
Jak przystało na limuzynę, której rozstaw osi ma aż 2835 mm (długość 4795 mm) auto oferuje również wysoki komfort resorowania. Na pochwałę zasługuje też - wykończone materiałami o wysokiej trwałości - wnętrze. Nawet 400 tys. km przebiegu nie robi na nim większego wrażenia.

Lista typowych usterek jest dość znaczna. Pod względem awaryjności W210 przypominać może nieco zbliżone rocznikowo Ople Omegi. Czymś, co zupełnie nie przystoi Mercedesowi jest atakująca (nawet bezwypadkowe egzemplarze) korozja - pojawia się ona na rantach nadkoli, drzwi, progach czy tylnej klapie. Częste usterki dotyczą również elektryki. Psuje się wiązka świateł tylnych i ciekłokrystaliczne wyświetlacze w kabinie. Komputer pokładowy często informuje kierowców o awariach różnych systemów - przeważnie pomaga wykasowanie błędów - jednak traktując pobłażliwie jego komunikaty możemy przeoczyć jakąś poważną awarię, która doprowadzić może do bardzo drogiej naprawy. W silnikach Diesla występuje fabryczna usterka gniazd świec żarowych (nie można ich wykręcić) - wymiana wiąże się najczęściej z demontażem głowicy.

Zawieszenie jest raczej tanie w eksploatacji z uwagi na dostępność zamienników (często potrzebować będziemy np. łączników stabilizatora i silentblocków), ale pechowym egzemplarzom zdarzają się poważne usterki, jak np. pęknięcia kielichów sprężyn (koroduje ich łączenia z ramą), które mogą skończyć się utratą panowania nad samochodem. Nowsze silniki Diesla z układem common rail są wyczulone na jakość stosowanego paliwa.

Do typowych usterek można też zaliczyć korozję metalowych przewodów chłodnicy oleju automatycznej skrzyni biegów (gdy przerdzewieją skrzynia traci olej i się zaciera) oraz rozszczelnione chłodnice oleju silnika (w 3,0 TD). Użytkownicy skarżą się też na nieszczelne bagażniki. Woda najczęściej przecieka przez wąż odprowadzający (przy korku wlewu paliwa), uszczelkę przy korku wlewu paliwa, antenę, skorodowane podszybie, skorodowany zamek czy sparciałe uszczelki lamp.

Ogólnie rzecz biorąc E klasa W210 nie jest samochodem złym. Gwiazda, nawet na piętnastoletniej masce, wciąż zapewnia w Polsce prestiż, auto jest idealne na długie trasy z racji wysokiego komfortu i dobrej izolacji akustycznej. Trzeba jednak mieć na uwadze fakt, że jeśli szukamy pojazdu, który przez długie lata nie będzie musiał odwiedzać mechaników, lepiej będzie rozejrzeć się za japońską konkurencją. Co ciekawe, lepszą opinią cieszą się samochody z początku produkcji - głównie z tego powodu, że nie są one przeładowane elektroniką. Znalezienie godnego uwagi egzemplarza będzie jednak niezwykle trudne - większość oferty rynkowej stanowią powypadkowe auta z ogromnymi przebiegami.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10

Wersje

NADWOZIA

Mercedes klasy E nowej generacji. Polskie ceny2023-08-28Mercedes klasy E kombi oficjalnie2023-06-22Mercedes klasy E nowej generacji!2023-05-02Mercedes klasy E po liftingu2020-03-08Mercedes klasy E po po zmianach2020-01-27Mercedes klasy E. Ceny2016-01-22

Mercedes - Benz E-klasa CRASHTEST

Mercedes - Benz E-klasa W210 320 224 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Omega

Opel Omega

3.0 V6 210 KM benzyna1998sedanautomattylny
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo seria 900

Volvo seria 900

2.9 204 KM benzyna1998sedanautomattylny
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Kappa

Lancia Kappa

2.0 16V TURBO 205 KM benzyna1998sedanautomatprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Lexus GS

Lexus GS

300 222 KM benzyna1998sedanautomattylny
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Scorpio

Ford Scorpio

2.9 V6 24V 207 KM benzyna1998sedanautomattylny
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 5

BMW 5

35i 236 KM benzyna1998sedanautomattylny
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność

Mercedes - Benz E-klasa W210 320 224 KM Opinie i komentarze

Lukasz
29 lipca 2012
Ja mam inne zdanie na temat Mercedesa W210. Mój ojciec od 4 lat jeździ takim modelem na taksówce z silnikiem 3.2 benzyna + gaz i możecie się zdziwić ale przez ten cały okres jedyne co w tym aucie nie było robione nie licząc zawieszenia które jest do roboty w każdym aucie to pompa wody. Autko jest niezwykle wygodne wycina 90% aut jeżdżących po naszych drogach mimo swojego wieku i jak się trafi na zadbany model to jest to naprawdę auto warte uwagi. Nasz egzemplarz pochodzi z Niemiec i w momencie kupna miał przejechane 87 tys km. Mam także wątpliwości co do prawdziwości danych technicznych. Jako że Mietek jeździ na taksówce to oczywiście bez gazu się nie obejdzie i wg was to auto po zagazowaniu ma prędkość maksymalną 209 km/h. My naszym Mercem jechaliśmy po niemieckiej autostradzie na trasie do Berlina 245 km/h i jest to tym bardziej dziwne że to auto niby na benzynie jedzie tylko 230 km/h ale może to tylko z naszym egzemplarzem jest coś nie tak ;)
Pawel
7 sierpnia 2012
A słyszał Pan kiedyś o przekłamywaniu prędkościomierzy?
Tomek
14 września 2012
Posiadam takiego mercedesa,przebieg 270 000tyś, silnik 3.2 v6 224KM,rok1997.Samochód użytkowany codziennie nigdy mnie nie zawiódł,udało mi sie osiągnać nim prędkosc 255km/h,oczywiscie nigdy niezagazowany,.Jedyny problem to rdza wystepująca na nadkolach i pęcherze na drzwia,Spalanie na trasie w granicy 10l,w miescie maax 17l.Scigałem sie z kolegami 3.5 v8 1995BMW7,opel insignia 4x42.0220KM,superb 200KM,.Miażdąca przewaga,samochód z charakterem.Serdecznie polecam.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS