chceauto.pl
x
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszy

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszy

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-11-23
Na salonie w Los Angeles zadebiutował Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+. Pod tą skomplikowaną nazwą kryje się największy i najbardziej luksusowy SUV niemieckiej marki w najmocniejszej wersji.

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ napędzany jest silnikiem 4.0V8. Dzięki podwójnemu doładowaniu jednostka ta generuje 612 KM mocy (w zakresie 5750-6500 obr/min). To jednak nie wszystko, bowiem na pokładzie znalazł się również pomocniczy silnik elektryczny, pełniący również funkcję rozrusznika i alternatora, o mocy 22 KM i momencie 250 Nm.

W sumie moc systemowa wynosi 634 KM, a w zakresie 2500-4500 obr/min kierowca ma dyspozycji 850 Nm momentu obrotowego! Moment ten trafia oczywiście na wszystkie koła. W procesie tym pośredniczy automatyczna przekładnia AMG Speedshift TCT 9G o dziewięciu przełożeniach.

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ przyśpiesza do 100 km/h w 4,2 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, ale wybierając opcjonalny pakiet AMG Driver blokadę można przesunąć na 280 km/h.

Standardowe wyposażenie stanowi pneumatyczne zawieszenie AMG Ride Control+, dzięki czemu kierowca może wybrać sposób tłumienia nierówności (dostępne tryby to Comfort, Sport i Sport+), czy wysokości prześwitu (jednym przyciskiem można go zwiększyć o 5,5 cm). System AMG Active Ride Control dba o to, by nadwozie nie przechylało się nadmiernie, czy to na zakrętach, czy podczas hamowania oraz przyśpieszania.

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
System napędu wszystkich kół AMG Performacne 4Matic+ płynnie steruje rozkładem momentu obrotowego między osiami w zakresie 50:50 (równy rozkład) aż do 0:100 (cały moment trafia na koła tylne), tak by zapewnić optymalny poziom trakcji. Standardowe wyposażenie stanowi elektronicznie sterowana blokada tylnego dyferencjału.

Samochód porusza się na 21-calowych koła, ale w opcji dostępne są 22-, a nawet 23-calowe.

Stylistycznie zmiany w wersji AMG 63 są niewielkie. Inne są zderzaki, klapa silnika czy osłona chłodnicy. W wnętrzu w oczy rzucają się sportowe fotele, pedały i kierownica AMG. Cyfrowy wyświetlacz wyposażony w dodatkowy tryb o nazwie Supersport.

Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ trafi do salonów na początku przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane.

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszy - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszyMercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszyMercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszyMercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszyMercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszy

Zobacz także

Mercedes-AMG GLC Coupe. Nowość

Mercedes-AMG GLC Coupe. Nowość 2023-09-26

Mercedes-AMG GLC Coupe to nowa odmiana nadwoziowa tego modelu. Różnica sprowadzają się oczywiście do tylnej części nadwozia, gdzie znajdziemy szybciej opadającą linię dachu.Mercedes-AMG GLC debiutował latem 2023 roku. Samochód pojawił się dwóch...
Mercedes-AMG S 63 E Performance. Najmocniejszy w historii

Mercedes-AMG S 63 E Performance. Najmocniejszy w historii 2022-12-16

Mercedes-AMG S 63 E Performance to najmocniejsza klasa S w historii tego modelu. Samochód wyposażony jest w hybrydowy napęd AMG E Performance, który łączy 4,0-litrowy silnik AMG V8 biturbo z silnikiem elektrycznym oraz baterią HPB.4,0-litrowy silnik...
Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Koniec z V8, czas na R4!

Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Koniec z V8, czas na R4! 2022-09-25

Mercedes-AMG C 63 SE Performance to najmocniejszy wariant klasy C. Niestety, pod maską nie znajdziemy już potężnego silnika V8, a zaledwie dwulitrową jednostkę czterocylindrową.Normy emisji spalin są nieubłagane, a kary za ich łamanie potężne....
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Final Edition

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Final Edition 2022-06-21

Mercedes-AMG żegna się z modelami z serii W/S 213, prezentując szczególnie bogato wyposażoną specjalną edycję E 63 S 4MATIC+ Final Edition. Samochód napędzany jest przez 4,0-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 450 kW (612 KM) i posiada napęd na...
Mercedes-AMG SL 43 z czterocylindrowym silnikiem

Mercedes-AMG SL 43 z czterocylindrowym silnikiem 2022-04-08

Mercedes poszerza gamę modelu AMG SL o nową wersję. Ten czteroosobowy kabriolet z miękkim dachem będzie dostępny również z silnikiem... czterocylindrowym.Przypomnijmy, nowa generacja Mercedesa-AMG SL została zaprezentowana w październiku 2021 roku....
Mercedes-AMG EQE 43 i EQE 53

Mercedes-AMG EQE 43 i EQE 53 2022-02-16

Mercedes rozszerza gamę elektrycznych modeli sygnowanych przez AMG. Do modelu EQS dołącza EQE i to od razu w dwóch wersjach - jako EQE 43 4Matic i EQE 53 4Matic+.Mercedes-AMG EQE 43 napędzany jest przez umieszczone przy osiach dwa silniki elektryczne o...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS