chceauto.pl
x
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszy

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszy

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-11-23 Opinie
Na salonie w Los Angeles zadebiutował Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+. Pod tą skomplikowaną nazwą kryje się największy i najbardziej luksusowy SUV niemieckiej marki w najmocniejszej wersji.

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ napędzany jest silnikiem 4.0V8. Dzięki podwójnemu doładowaniu jednostka ta generuje 612 KM mocy (w zakresie 5750-6500 obr/min). To jednak nie wszystko, bowiem na pokładzie znalazł się również pomocniczy silnik elektryczny, pełniący również funkcję rozrusznika i alternatora, o mocy 22 KM i momencie 250 Nm.

W sumie moc systemowa wynosi 634 KM, a w zakresie 2500-4500 obr/min kierowca ma dyspozycji 850 Nm momentu obrotowego! Moment ten trafia oczywiście na wszystkie koła. W procesie tym pośredniczy automatyczna przekładnia AMG Speedshift TCT 9G o dziewięciu przełożeniach.

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ przyśpiesza do 100 km/h w 4,2 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, ale wybierając opcjonalny pakiet AMG Driver blokadę można przesunąć na 280 km/h.

Standardowe wyposażenie stanowi pneumatyczne zawieszenie AMG Ride Control+, dzięki czemu kierowca może wybrać sposób tłumienia nierówności (dostępne tryby to Comfort, Sport i Sport+), czy wysokości prześwitu (jednym przyciskiem można go zwiększyć o 5,5 cm). System AMG Active Ride Control dba o to, by nadwozie nie przechylało się nadmiernie, czy to na zakrętach, czy podczas hamowania oraz przyśpieszania.

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
System napędu wszystkich kół AMG Performacne 4Matic+ płynnie steruje rozkładem momentu obrotowego między osiami w zakresie 50:50 (równy rozkład) aż do 0:100 (cały moment trafia na koła tylne), tak by zapewnić optymalny poziom trakcji. Standardowe wyposażenie stanowi elektronicznie sterowana blokada tylnego dyferencjału.

Samochód porusza się na 21-calowych koła, ale w opcji dostępne są 22-, a nawet 23-calowe.

Stylistycznie zmiany w wersji AMG 63 są niewielkie. Inne są zderzaki, klapa silnika czy osłona chłodnicy. W wnętrzu w oczy rzucają się sportowe fotele, pedały i kierownica AMG. Cyfrowy wyświetlacz wyposażony w dodatkowy tryb o nazwie Supersport.

Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ trafi do salonów na początku przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszy - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszyMercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszyMercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszyMercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszyMercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszy

Zobacz także

Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC: polskie ceny!

Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC: polskie ceny! 2020-08-20

Mercedes-Maybach poszerza swoje portfolio o luksusowego SUV-a - GLS 600 4MATIC. Ceny modelu w Polsce startują od 802 400 zł. Produkcja rusza od stycznia 2021 roku, ale już w ostatnim kwartale 2020 roku samochody będzie można obejrzeć w polskich salonach...
Mercedes-AMG Project ONE nadjeżdża

Mercedes-AMG Project ONE nadjeżdża 2020-08-20

Od kilku lat Mercedes pracuje nad niezwykłym pojazdem hybrydowym, który osiągami ma dorównywać bolidom F1. Samochód otrzymał nazwę Mercedes-AMG Project ONE.Obecnie prace są już tak zaawansowane, że zamaskowane pojazdy przedprodukcyjne, pokryte...
Mercedes-AMG GT Black Series

Mercedes-AMG GT Black Series 2020-07-20

Mercedes-AMG GT Black Series to najmocniejsza odmiana tego modelu, napędzana najmocniejszym silnikiem V8 w historii niemieckiego koncernu.Black Series zawsze było topową wersją samochodów sygnowanych przez AMG. Nie inaczej jest w tym przypadku - pod...
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu 2020-06-19

Klasa E z Affalterbach doczekała się właśnie modernizacji. Auto wyróżniają smuklejsze, w pełni diodowe reflektory, poszerzone nadkola oraz pokrywa silnika z muskularnymi przetłoczeniami. Inny jest też np. zmieniony przedni zderzak z trzema dużymi...
Flagowe wersje Mercedesów-AMG GLE i GLS. Polskie ceny

Flagowe wersje Mercedesów-AMG GLE i GLS. Polskie ceny 2020-04-17

W Polsce można zamawiać już nowe SUV-y Mercedes-AMG GLE i GLS z serii 63. Wszystkie warianty napędza 4-litrowy silnik AMG V8 biturbo, po raz pierwszy współpracujący z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost. Krótkotrwale zapewnia on dodatkowe 16 kW (22 KM)...
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowość

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowość 2020-02-29

Mercedes ma jasną strategię - każdy model ma mieć swój odpowiednik w gamie AMG. Nie inaczej jest z GLA.Mercedes zaprezentował od razu dwie wersje - GLA 45 i GLA 45 S. Oba napędzane są najmocniejszym produkowanym obecnie czterocylindrowym silnikiem...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.