chceauto.pl
x
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-02-19 Opinie
Do rodziny Mercedesa GLE dołączyła wersja AMG 63 Coupe. Przynależność do grona maszyn z Affalterbach zdradzają charakterystyczna osłona chłodnicy AMG z chromowanym wykończeniem i czarne wloty powietrza. Auto wyróżnia się też przetłoczeniami na masce, przednim spojlerer oraz poszerzonymi nadkolami. Podstawowy wariant standardowo wyposażony jest w 21-calowe obręcze z lekkich stopów, a odmiana S – w felgi o średnicy 22 cali.

W kabinie znajdziemy obite skórą nappa fotele z emblematami "AMG” na przednich oparciach. Wariant S dodatkowo wyróżniają szare pasy bezpieczeństwa i kontrastujące przeszycia siedzeń w kolorze srebrnoszarym. Standardowa specyfikacja obejmuje m.in. nastrojowe oświetlenie.

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
4-litrowy silnik V8 biturbo (571 KM lub 612 KM - w wersji S) współpracuje z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost, który łączy rozrusznik i alternator w jeden mocny, kompaktowy silnik elektryczny zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią. Dodatkowe, dostępne chwilowo 22 KM mocy plus 250 Nm momentu obrotowego, zapewniają bardziej spontaniczną charakterystykę, czyli lepszą reakcję na gaz. Podstawowy model przyspiesza do 100 km/h w 4 s. Wersja S potrzebuje na sprint do 100 3,8 s. Elektronicznie ogranicozna prędkość maksymalna to odpowiednio: 250 i 280 km/h.

Mercedes-AMG wyposażył silnik V8 w funkcję dezaktywacji cylindrów. W zakresie częściowego obciążenia cylindry numer 2, 3, 5 i 8 są dezaktywowane, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. Układ jest dostępny po wybraniu przez kierowcę programu jazdy Comfort,
w szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 1000 do 3250 obr./min).

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
W mocniejszym wariancie S 8-cylindrowa jednostka ma aktywne mocowania silnika. Pozwalają one pogodzić sprzeczne cele polegające na uzyskaniu możliwie miękkiego połączenia z układem napędowym w celu zapewnienia wysokiego komfortu i możliwie sztywnego połączenia dla optymalnej dynamiki jazdy. Aktywne mocowania bezstopniowo, błyskawicznie dostosowują swoją sztywność do aktualnych warunków jazdy.

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Do wyposażenia standardowego należy aktywny systemem stabilizacji przechyłów ACTIVE RIDE CONTROL, bazującym na instalacji 48 V. System wykorzystuje dwa niezależnie działające elektromechaniczne siłowniki na przedniej i tylnej osi, każdy ze zintegrowaną przekładnią planetarną. Poza zmniejszeniem przechyłów w zakrętach zwiększa on komfort podczas jazdy na wprost, równoważy bowiem ruchy powodowane przez nierówności po jednej stronie drogi. Na tle zwykłych układów hydraulicznych system wyróżnia niższa masa, a także znacznie szybsza reakcja – sterowanie AMG może dostosować status pojazdu do warunków w ciągu milisekund.

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Standard to również skrzynia biegów SPEEDSHIFT TCT i zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną regulacja tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System). Auto posiada ponadto napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozkładem momentu obrotowego i elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi.

Odpowiednio do swojej mocy i osiągów, nowe modele GLE 63 Coupé dysponują układem hamulcowym z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami i tarczami 400 x 38 mm z przodu oraz 1-tłoczkowymi pływającymi zaciskami i tarczami 370 x 32 mm z tyłu. Wariant S charakteryzuje się czerwonymi zaciskami hamulcowymi, podczas gdy odmiana bazowa ma zaciski w kolorze szarym.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 Coupé

Zobacz także

Kup sobie Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+. Wydasz mniej niż milion

Kup sobie Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+. Wydasz mniej niż milion 2021-12-18

W polskich salonach można zamawiać już nowego Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+. Cena modelu wynosi od 728 600 zł. Luksusowa limuzyna o mocy do 560 kW (761 KM) oraz 578 km zasięgu (WLTP; zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP: 21,4 kWh/100 km) została...
Mercedes-AMG SL nowej generacji już blisko

Mercedes-AMG SL nowej generacji już blisko 2021-10-24

Mercedes ogłosił oficjalnie datę premiery modelu SL nowej generacji. Samochód zostanie zaprezentowany podczas specjalnego wydarzenia online już 28 października.Obecna generacja Mercedesa SL to konstrukcja mocno już wiekowa, która trafiła na rynek pod...
Mercedes GLE i GLE Coupe z nowym napędem

Mercedes GLE i GLE Coupe z nowym napędem 2021-10-24

Mercedes systematycznie elektryfikuje swoją gamę modelową. Nowe, zeletryfikowane napędy trafiają właśnie do dużych SUV-ów: Mercedesa GLE i jego wersji Coupe.Podstawowe wersja napędowa tych modeli nosi oznaczenie GLE 300 d i GLE 300 d Coupe....
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 2021-09-02

Mercedes zaprezentował model Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, czyli pierwszą hybrydę plug-in sygnowaną przez AMG. Od razu trzeba powiedzieć wprost - nie o ekologię, ale osiągi w tym aucie chodzi!Mercedes-AMG GT 63 S E Performance od razu wskoczył na...
Mercedes-AMG Project ONE nadjeżdża

Mercedes-AMG Project ONE nadjeżdża 2020-08-20

Od kilku lat Mercedes pracuje nad niezwykłym pojazdem hybrydowym, który osiągami ma dorównywać bolidom F1. Samochód otrzymał nazwę Mercedes-AMG Project ONE.Obecnie prace są już tak zaawansowane, że zamaskowane pojazdy przedprodukcyjne, pokryte...
Elektryczna ofensywa Mercedesa

Elektryczna ofensywa Mercedesa 2020-07-21

Do końca roku Mercedes-Benz zaoferuje ponad 20 wariantów modeli z hybrydowym napędem plug-in, od klasy A do klasy S, od GLA do GLE.W segmencie aut kompaktowych Mercedes-Benz oferuje już hybrydowy napęd plug-in w niemal wszystkich modelach: w klasie A,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.