chceauto.pl
x
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-02-19
Do rodziny Mercedesa GLE dołączyła wersja AMG 63 Coupe. Przynależność do grona maszyn z Affalterbach zdradzają charakterystyczna osłona chłodnicy AMG z chromowanym wykończeniem i czarne wloty powietrza. Auto wyróżnia się też przetłoczeniami na masce, przednim spojlerer oraz poszerzonymi nadkolami. Podstawowy wariant standardowo wyposażony jest w 21-calowe obręcze z lekkich stopów, a odmiana S – w felgi o średnicy 22 cali.

W kabinie znajdziemy obite skórą nappa fotele z emblematami "AMG” na przednich oparciach. Wariant S dodatkowo wyróżniają szare pasy bezpieczeństwa i kontrastujące przeszycia siedzeń w kolorze srebrnoszarym. Standardowa specyfikacja obejmuje m.in. nastrojowe oświetlenie.

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
4-litrowy silnik V8 biturbo (571 KM lub 612 KM - w wersji S) współpracuje z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost, który łączy rozrusznik i alternator w jeden mocny, kompaktowy silnik elektryczny zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią. Dodatkowe, dostępne chwilowo 22 KM mocy plus 250 Nm momentu obrotowego, zapewniają bardziej spontaniczną charakterystykę, czyli lepszą reakcję na gaz. Podstawowy model przyspiesza do 100 km/h w 4 s. Wersja S potrzebuje na sprint do 100 3,8 s. Elektronicznie ogranicozna prędkość maksymalna to odpowiednio: 250 i 280 km/h.

Mercedes-AMG wyposażył silnik V8 w funkcję dezaktywacji cylindrów. W zakresie częściowego obciążenia cylindry numer 2, 3, 5 i 8 są dezaktywowane, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. Układ jest dostępny po wybraniu przez kierowcę programu jazdy Comfort,
w szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 1000 do 3250 obr./min).

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
W mocniejszym wariancie S 8-cylindrowa jednostka ma aktywne mocowania silnika. Pozwalają one pogodzić sprzeczne cele polegające na uzyskaniu możliwie miękkiego połączenia z układem napędowym w celu zapewnienia wysokiego komfortu i możliwie sztywnego połączenia dla optymalnej dynamiki jazdy. Aktywne mocowania bezstopniowo, błyskawicznie dostosowują swoją sztywność do aktualnych warunków jazdy.

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Do wyposażenia standardowego należy aktywny systemem stabilizacji przechyłów ACTIVE RIDE CONTROL, bazującym na instalacji 48 V. System wykorzystuje dwa niezależnie działające elektromechaniczne siłowniki na przedniej i tylnej osi, każdy ze zintegrowaną przekładnią planetarną. Poza zmniejszeniem przechyłów w zakrętach zwiększa on komfort podczas jazdy na wprost, równoważy bowiem ruchy powodowane przez nierówności po jednej stronie drogi. Na tle zwykłych układów hydraulicznych system wyróżnia niższa masa, a także znacznie szybsza reakcja – sterowanie AMG może dostosować status pojazdu do warunków w ciągu milisekund.

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Standard to również skrzynia biegów SPEEDSHIFT TCT i zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną regulacja tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System). Auto posiada ponadto napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozkładem momentu obrotowego i elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi.

Odpowiednio do swojej mocy i osiągów, nowe modele GLE 63 Coupé dysponują układem hamulcowym z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami i tarczami 400 x 38 mm z przodu oraz 1-tłoczkowymi pływającymi zaciskami i tarczami 370 x 32 mm z tyłu. Wariant S charakteryzuje się czerwonymi zaciskami hamulcowymi, podczas gdy odmiana bazowa ma zaciski w kolorze szarym.


Mercedes-AMG GLE 63 Coupé - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 Coupé

Zobacz także

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+. Polskie ceny

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+. Polskie ceny 2024-01-31

Sportowe, dwudrzwiowe coupé napędza sześciocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 3.0, wspomagany podwójnym doładowaniem z dodatkową elektryczną sprężarką, który wytwarza moc 330 kW (449 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 560 Nm (z funkcją...
Mercedes-AMG GLC Coupe. Nowość

Mercedes-AMG GLC Coupe. Nowość 2023-09-26

Mercedes-AMG GLC Coupe to nowa odmiana nadwoziowa tego modelu. Różnica sprowadzają się oczywiście do tylnej części nadwozia, gdzie znajdziemy szybciej opadającą linię dachu.Mercedes-AMG GLC debiutował latem 2023 roku. Samochód pojawił się dwóch...
Mercedes GLE i GLE Coupe po liftingu

Mercedes GLE i GLE Coupe po liftingu 2023-02-02

Mercedes zmodernizował modele GLE i GLE Coupe.W ostatnich latach da się zauważyć ciekawe zjawisko. Firmy nie tylko dłużej produkują te same generacje modeli, ale również zamiast liftingów zmieniających wygląd przeprowadzają modernizacje, które...
Mercedes-AMG S 63 E Performance. Najmocniejszy w historii

Mercedes-AMG S 63 E Performance. Najmocniejszy w historii 2022-12-16

Mercedes-AMG S 63 E Performance to najmocniejsza klasa S w historii tego modelu. Samochód wyposażony jest w hybrydowy napęd AMG E Performance, który łączy 4,0-litrowy silnik AMG V8 biturbo z silnikiem elektrycznym oraz baterią HPB.4,0-litrowy silnik...
Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Koniec z V8, czas na R4!

Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Koniec z V8, czas na R4! 2022-09-25

Mercedes-AMG C 63 SE Performance to najmocniejszy wariant klasy C. Niestety, pod maską nie znajdziemy już potężnego silnika V8, a zaledwie dwulitrową jednostkę czterocylindrową.Normy emisji spalin są nieubłagane, a kary za ich łamanie potężne....
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Final Edition

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Final Edition 2022-06-21

Mercedes-AMG żegna się z modelami z serii W/S 213, prezentując szczególnie bogato wyposażoną specjalną edycję E 63 S 4MATIC+ Final Edition. Samochód napędzany jest przez 4,0-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 450 kW (612 KM) i posiada napęd na...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS