chceauto.pl
x
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-02-19 Opinie
Do rodziny Mercedesa GLE dołączyła wersja AMG 63 Coupe. Przynależność do grona maszyn z Affalterbach zdradzają charakterystyczna osłona chłodnicy AMG z chromowanym wykończeniem i czarne wloty powietrza. Auto wyróżnia się też przetłoczeniami na masce, przednim spojlerer oraz poszerzonymi nadkolami. Podstawowy wariant standardowo wyposażony jest w 21-calowe obręcze z lekkich stopów, a odmiana S – w felgi o średnicy 22 cali.

W kabinie znajdziemy obite skórą nappa fotele z emblematami "AMG” na przednich oparciach. Wariant S dodatkowo wyróżniają szare pasy bezpieczeństwa i kontrastujące przeszycia siedzeń w kolorze srebrnoszarym. Standardowa specyfikacja obejmuje m.in. nastrojowe oświetlenie.

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
4-litrowy silnik V8 biturbo (571 KM lub 612 KM - w wersji S) współpracuje z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost, który łączy rozrusznik i alternator w jeden mocny, kompaktowy silnik elektryczny zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią. Dodatkowe, dostępne chwilowo 22 KM mocy plus 250 Nm momentu obrotowego, zapewniają bardziej spontaniczną charakterystykę, czyli lepszą reakcję na gaz. Podstawowy model przyspiesza do 100 km/h w 4 s. Wersja S potrzebuje na sprint do 100 3,8 s. Elektronicznie ogranicozna prędkość maksymalna to odpowiednio: 250 i 280 km/h.

Mercedes-AMG wyposażył silnik V8 w funkcję dezaktywacji cylindrów. W zakresie częściowego obciążenia cylindry numer 2, 3, 5 i 8 są dezaktywowane, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. Układ jest dostępny po wybraniu przez kierowcę programu jazdy Comfort,
w szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 1000 do 3250 obr./min).

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
W mocniejszym wariancie S 8-cylindrowa jednostka ma aktywne mocowania silnika. Pozwalają one pogodzić sprzeczne cele polegające na uzyskaniu możliwie miękkiego połączenia z układem napędowym w celu zapewnienia wysokiego komfortu i możliwie sztywnego połączenia dla optymalnej dynamiki jazdy. Aktywne mocowania bezstopniowo, błyskawicznie dostosowują swoją sztywność do aktualnych warunków jazdy.

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Do wyposażenia standardowego należy aktywny systemem stabilizacji przechyłów ACTIVE RIDE CONTROL, bazującym na instalacji 48 V. System wykorzystuje dwa niezależnie działające elektromechaniczne siłowniki na przedniej i tylnej osi, każdy ze zintegrowaną przekładnią planetarną. Poza zmniejszeniem przechyłów w zakrętach zwiększa on komfort podczas jazdy na wprost, równoważy bowiem ruchy powodowane przez nierówności po jednej stronie drogi. Na tle zwykłych układów hydraulicznych system wyróżnia niższa masa, a także znacznie szybsza reakcja – sterowanie AMG może dostosować status pojazdu do warunków w ciągu milisekund.

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Standard to również skrzynia biegów SPEEDSHIFT TCT i zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną regulacja tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System). Auto posiada ponadto napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozkładem momentu obrotowego i elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi.

Odpowiednio do swojej mocy i osiągów, nowe modele GLE 63 Coupé dysponują układem hamulcowym z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami i tarczami 400 x 38 mm z przodu oraz 1-tłoczkowymi pływającymi zaciskami i tarczami 370 x 32 mm z tyłu. Wariant S charakteryzuje się czerwonymi zaciskami hamulcowymi, podczas gdy odmiana bazowa ma zaciski w kolorze szarym.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 Coupé

Zobacz także

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowość

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowość 2020-02-29

Mercedes ma jasną strategię - każdy model ma mieć swój odpowiednik w gamie AMG. Nie inaczej jest z GLA.Mercedes zaprezentował od razu dwie wersje - GLA 45 i GLA 45 S. Oba napędzane są najmocniejszym produkowanym obecnie czterocylindrowym silnikiem...
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszy

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszy 2019-11-23

Na salonie w Los Angeles zadebiutował Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+. Pod tą skomplikowaną nazwą kryje się największy i najbardziej luksusowy SUV niemieckiej marki w najmocniejszej wersji.Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ napędzany jest silnikiem 4.0V8. Dzięki...
Mercedes-AMG GLB 35 4Matic

Mercedes-AMG GLB 35 4Matic 2019-09-02

Tuż po wprowadzeniu na rynek Mercedesa GLB niemiecki producent zaprezentował usportowioną wersję tego pojazd o skomplikowanej nazwie Mercedes-AMG GLB 35 4Matic.Przypomnijmy, że GLB to najnowszy crossover Mercedesa. Samochód pozycjonowany jest pomiędzy...
Mercedes GLE Coupe II generacji

Mercedes GLE Coupe II generacji 2019-08-28

Mercedes zaprezentował model GLE Coupe II generacji. To nie tylko nowa wersja nadwoziowa modelu GLE, który debiutował pod koniec ubiegłego roku.Na pierwszy rzut oka wydaje się, że oba pojazdy różnią się tylko szybciej opadającym dachem i co za tym...
Mercedesy-AMG A45, CLA 45 i CLA Shooting Brake

Mercedesy-AMG A45, CLA 45 i CLA Shooting Brake 2019-07-17

Znamy już pełną gamę modeli AMG bazujących na nowej klasie A. Firma z Affalterbach zaprezentowała właśnie ostatniego z członków rodziny AMG 45 – model CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake. Oprócz niego w ofercie znajdą się też – pokazane w ostatnim...
Euro NCAP. 8 aut, kto najlepszy?

Euro NCAP. 8 aut, kto najlepszy? 2019-07-03

Aż sześć modeli, które wkraczają właśnie do salonów na Starym Kontynencie, rozbili specjaliści od bezpieczeństwa z Euro NCAP. Wyniki?Najnowsza seria testów objęła: Mercedesy klasy B i GLE, Skodę Scala, Teslę Model 3, DS3 Crossback oraz Kię...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.