chceauto.pl
x
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-02-19 Opinie
Do rodziny Mercedesa GLE dołączyła wersja AMG 63 Coupe. Przynależność do grona maszyn z Affalterbach zdradzają charakterystyczna osłona chłodnicy AMG z chromowanym wykończeniem i czarne wloty powietrza. Auto wyróżnia się też przetłoczeniami na masce, przednim spojlerer oraz poszerzonymi nadkolami. Podstawowy wariant standardowo wyposażony jest w 21-calowe obręcze z lekkich stopów, a odmiana S – w felgi o średnicy 22 cali.

W kabinie znajdziemy obite skórą nappa fotele z emblematami "AMG” na przednich oparciach. Wariant S dodatkowo wyróżniają szare pasy bezpieczeństwa i kontrastujące przeszycia siedzeń w kolorze srebrnoszarym. Standardowa specyfikacja obejmuje m.in. nastrojowe oświetlenie.

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
4-litrowy silnik V8 biturbo (571 KM lub 612 KM - w wersji S) współpracuje z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost, który łączy rozrusznik i alternator w jeden mocny, kompaktowy silnik elektryczny zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią. Dodatkowe, dostępne chwilowo 22 KM mocy plus 250 Nm momentu obrotowego, zapewniają bardziej spontaniczną charakterystykę, czyli lepszą reakcję na gaz. Podstawowy model przyspiesza do 100 km/h w 4 s. Wersja S potrzebuje na sprint do 100 3,8 s. Elektronicznie ogranicozna prędkość maksymalna to odpowiednio: 250 i 280 km/h.

Mercedes-AMG wyposażył silnik V8 w funkcję dezaktywacji cylindrów. W zakresie częściowego obciążenia cylindry numer 2, 3, 5 i 8 są dezaktywowane, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. Układ jest dostępny po wybraniu przez kierowcę programu jazdy Comfort,
w szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 1000 do 3250 obr./min).

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
W mocniejszym wariancie S 8-cylindrowa jednostka ma aktywne mocowania silnika. Pozwalają one pogodzić sprzeczne cele polegające na uzyskaniu możliwie miękkiego połączenia z układem napędowym w celu zapewnienia wysokiego komfortu i możliwie sztywnego połączenia dla optymalnej dynamiki jazdy. Aktywne mocowania bezstopniowo, błyskawicznie dostosowują swoją sztywność do aktualnych warunków jazdy.

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Do wyposażenia standardowego należy aktywny systemem stabilizacji przechyłów ACTIVE RIDE CONTROL, bazującym na instalacji 48 V. System wykorzystuje dwa niezależnie działające elektromechaniczne siłowniki na przedniej i tylnej osi, każdy ze zintegrowaną przekładnią planetarną. Poza zmniejszeniem przechyłów w zakrętach zwiększa on komfort podczas jazdy na wprost, równoważy bowiem ruchy powodowane przez nierówności po jednej stronie drogi. Na tle zwykłych układów hydraulicznych system wyróżnia niższa masa, a także znacznie szybsza reakcja – sterowanie AMG może dostosować status pojazdu do warunków w ciągu milisekund.

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Standard to również skrzynia biegów SPEEDSHIFT TCT i zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną regulacja tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System). Auto posiada ponadto napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozkładem momentu obrotowego i elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi.

Odpowiednio do swojej mocy i osiągów, nowe modele GLE 63 Coupé dysponują układem hamulcowym z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami i tarczami 400 x 38 mm z przodu oraz 1-tłoczkowymi pływającymi zaciskami i tarczami 370 x 32 mm z tyłu. Wariant S charakteryzuje się czerwonymi zaciskami hamulcowymi, podczas gdy odmiana bazowa ma zaciski w kolorze szarym.


Opinie i komentarze na temat artykułu

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 CoupéMercedes-AMG GLE 63 Coupé

Zobacz także

Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Koniec z V8, czas na R4!

Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Koniec z V8, czas na R4! 2022-09-25

Mercedes-AMG C 63 SE Performance to najmocniejszy wariant klasy C. Niestety, pod maską nie znajdziemy już potężnego silnika V8, a zaledwie dwulitrową jednostkę czterocylindrową.Normy emisji spalin są nieubłagane, a kary za ich łamanie potężne....
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Final Edition

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Final Edition 2022-06-21

Mercedes-AMG żegna się z modelami z serii W/S 213, prezentując szczególnie bogato wyposażoną specjalną edycję E 63 S 4MATIC+ Final Edition. Samochód napędzany jest przez 4,0-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 450 kW (612 KM) i posiada napęd na...
Mercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiem

Mercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiem 2022-04-30

Mercedes klasy C obecnej generacji debiutował w 2021 roku. Teraz niemiecki koncern pokazał pierwszą wersję sygnowaną przez AMG. Oto Mercedes-AMG C 43 4Matic.Poprzednia generacja pojazdu o tym oznaczeniu napędzana była trzylitrowym, sześciocylindrowym...
Mercedes-AMG SL 43 z czterocylindrowym silnikiem

Mercedes-AMG SL 43 z czterocylindrowym silnikiem 2022-04-08

Mercedes poszerza gamę modelu AMG SL o nową wersję. Ten czteroosobowy kabriolet z miękkim dachem będzie dostępny również z silnikiem... czterocylindrowym.Przypomnijmy, nowa generacja Mercedesa-AMG SL została zaprezentowana w październiku 2021 roku....
Mercedes-AMG EQE 43 i EQE 53

Mercedes-AMG EQE 43 i EQE 53 2022-02-16

Mercedes rozszerza gamę elektrycznych modeli sygnowanych przez AMG. Do modelu EQS dołącza EQE i to od razu w dwóch wersjach - jako EQE 43 4Matic i EQE 53 4Matic+.Mercedes-AMG EQE 43 napędzany jest przez umieszczone przy osiach dwa silniki elektryczne o...
Kup sobie Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+. Wydasz mniej niż milion

Kup sobie Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+. Wydasz mniej niż milion 2021-12-18

W polskich salonach można zamawiać już nowego Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+. Cena modelu wynosi od 728 600 zł. Luksusowa limuzyna o mocy do 560 kW (761 KM) oraz 578 km zasięgu (WLTP; zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP: 21,4 kWh/100 km) została...