chceauto.pl
x
Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!

Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2016-10-27 Opinie
Mercedes zaprezentował klasę E w wersji AMG E 63. Jest to najszybsze wcielenie tego modelu w historii!

Mercedes-AMG E 63
Mercedes-AMG E 63
Nowy Mercedes-AMG E 63 napędzany jest silnikiem 4.0V8, który dzięki podwójnemu doładowaniu generuje 571 KM mocy (w zakresie 5750-6500 obr/min) oraz 750 Nm momentu obrotowego (w zakresie 2250-5000 obr/min). Standardowe wyposażenie stanowi dziewięciostopniowa automatyczne skrzynia biegów (znana już z innych modeli Mercedesa, ale zmodyfikowana przez inżynierów AMG) oraz napęd wszystkich kół 4MATIC.

Mercedes-AMG E 63
Mercedes-AMG E 63
Producent zaznacza przy tym, że w normalnych warunkach samochód napędzany jest właściwie wyłącznie na tylną oś, przednia dopinana jest dopiero w razie potrzeby. Dzieje się to oczywiście całkowicie automatycznie i sposób niezauważalny dla kierowcy. W efekcie Mercedes-AMG E 63 przyśpiesza do 100 km/h w niesamowite 3,5 s!

Mercedes-AMG E 63
Mercedes-AMG E 63
Okazuje się jednak, że zawsze może być lepiej! W tym wypadku "lepiej" nosi nazwę Mercedes-AMG E 63 S. W tej wersji moc samochodu wynosi 612 KM (między 5750-6500 obr.min), a moment obrotowy - 850 Nm (między 2500-4500 obr/min). Większa moc i moment obrotowy oznaczają, że samochód osiąga 100 km/h o 0,1 s szybciej niż wersja "standardowa", czyli w 3,4 s!

Prędkość maksymalna obu wersji ograniczona jest do 250 km/h. Na życzenie właściciela blokada może zostać przesunięta na okrągłe 300 km/h.

Mercedes-AMG E 63
Mercedes-AMG E 63
Większa moc to niejedyna cecha szczególna wersji S. Samochód posiada tryb drift, w którym napęd trafia wyłącznie na tył, a działanie ESP jest ograniczone. Samochód posiada również elektronicznie sterowaną blokadę tylnego dyferencjału (w wersji standardowej zastosowano rozwiązanie mechaniczne).

Mercedes-AMG E 63
Mercedes-AMG E 63
Niezależnie od wersji Mercedes-AMG E 63 posiada sportowe zawieszenie pneumatyczne. Za to hamulce dostępne są aż w trzech wersjach. Standardem wersji klasycznej są tarcze przednie o średnicy 360 mm, a s wersji S - o średnicy 390 cm. Z kolei opcję stanowią tarcze karbonowo-ceramiczne o średnicy 402 mm.

Mercedes-AMG E 63 porusza się na 19- lub 20-calowych kołach. Pakiet ospojlerowania jest raczej dyskretny, najbardziej w oczy rzucają się zmienione zderzaki.

Mercedesa-AMG E 63 będzie można zamawiać od stycznia przyszłego roku, natomiast pierwsze auta wyjadą z salonów w marcu. Początkowo auto będzie dostępne również w specjalnej wersji Edition 1.

Mercedes-AMG E 63 na wideo:



Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii! - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!

Zobacz także

Mercedes klasy E po liftingu

Mercedes klasy E po liftingu 2020-03-08

Po trzech latach od premiery Mercedes poddał modernizacji klasę E. Co zmieniło się w tym modelu?Zmiany stylistyczne dotknęły głównie przednią i tylną część nadwozia. Z przodu pojawiły się przeprojektowane przednie lampy (w pełni LED-owe...
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowość

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+. Sportowa nowość 2020-02-29

Mercedes ma jasną strategię - każdy model ma mieć swój odpowiednik w gamie AMG. Nie inaczej jest z GLA.Mercedes zaprezentował od razu dwie wersje - GLA 45 i GLA 45 S. Oba napędzane są najmocniejszym produkowanym obecnie czterocylindrowym silnikiem...
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé 2020-02-19

Do rodziny Mercedesa GLE dołączyła wersja AMG 63 Coupe. Przynależność do grona maszyn z Affalterbach zdradzają charakterystyczna osłona chłodnicy AMG z chromowanym wykończeniem i czarne wloty powietrza. Auto wyróżnia się też przetłoczeniami na...
Mercedes klasy E po po zmianach

Mercedes klasy E po po zmianach 2020-01-27

Obecna generacja Mercedesa klasy E weszła na rynek w 2016 roku. Nadszedł więc czas na modernizację tego modelu i wygląda na to, że będzie ona całkiem poważna.Mercedes ujawnił już zdjęcia zamaskowanych pojazdów oraz zdradził pierwsze informacje o...
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszy

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Największy i najmocniejszy 2019-11-23

Na salonie w Los Angeles zadebiutował Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+. Pod tą skomplikowaną nazwą kryje się największy i najbardziej luksusowy SUV niemieckiej marki w najmocniejszej wersji.Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ napędzany jest silnikiem 4.0V8. Dzięki...
Mercedes-AMG GLB 35 4Matic

Mercedes-AMG GLB 35 4Matic 2019-09-02

Tuż po wprowadzeniu na rynek Mercedesa GLB niemiecki producent zaprezentował usportowioną wersję tego pojazd o skomplikowanej nazwie Mercedes-AMG GLB 35 4Matic.Przypomnijmy, że GLB to najnowszy crossover Mercedesa. Samochód pozycjonowany jest pomiędzy...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.