chceauto.pl
x
Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!

Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2016-10-27 Opinie
Mercedes zaprezentował klasę E w wersji AMG E 63. Jest to najszybsze wcielenie tego modelu w historii!

Mercedes-AMG E 63
Mercedes-AMG E 63
Nowy Mercedes-AMG E 63 napędzany jest silnikiem 4.0V8, który dzięki podwójnemu doładowaniu generuje 571 KM mocy (w zakresie 5750-6500 obr/min) oraz 750 Nm momentu obrotowego (w zakresie 2250-5000 obr/min). Standardowe wyposażenie stanowi dziewięciostopniowa automatyczne skrzynia biegów (znana już z innych modeli Mercedesa, ale zmodyfikowana przez inżynierów AMG) oraz napęd wszystkich kół 4MATIC.

Mercedes-AMG E 63
Mercedes-AMG E 63
Producent zaznacza przy tym, że w normalnych warunkach samochód napędzany jest właściwie wyłącznie na tylną oś, przednia dopinana jest dopiero w razie potrzeby. Dzieje się to oczywiście całkowicie automatycznie i sposób niezauważalny dla kierowcy. W efekcie Mercedes-AMG E 63 przyśpiesza do 100 km/h w niesamowite 3,5 s!

Mercedes-AMG E 63
Mercedes-AMG E 63
Okazuje się jednak, że zawsze może być lepiej! W tym wypadku "lepiej" nosi nazwę Mercedes-AMG E 63 S. W tej wersji moc samochodu wynosi 612 KM (między 5750-6500 obr.min), a moment obrotowy - 850 Nm (między 2500-4500 obr/min). Większa moc i moment obrotowy oznaczają, że samochód osiąga 100 km/h o 0,1 s szybciej niż wersja "standardowa", czyli w 3,4 s!

Prędkość maksymalna obu wersji ograniczona jest do 250 km/h. Na życzenie właściciela blokada może zostać przesunięta na okrągłe 300 km/h.

Mercedes-AMG E 63
Mercedes-AMG E 63
Większa moc to niejedyna cecha szczególna wersji S. Samochód posiada tryb drift, w którym napęd trafia wyłącznie na tył, a działanie ESP jest ograniczone. Samochód posiada również elektronicznie sterowaną blokadę tylnego dyferencjału (w wersji standardowej zastosowano rozwiązanie mechaniczne).

Mercedes-AMG E 63
Mercedes-AMG E 63
Niezależnie od wersji Mercedes-AMG E 63 posiada sportowe zawieszenie pneumatyczne. Za to hamulce dostępne są aż w trzech wersjach. Standardem wersji klasycznej są tarcze przednie o średnicy 360 mm, a s wersji S - o średnicy 390 cm. Z kolei opcję stanowią tarcze karbonowo-ceramiczne o średnicy 402 mm.

Mercedes-AMG E 63 porusza się na 19- lub 20-calowych kołach. Pakiet ospojlerowania jest raczej dyskretny, najbardziej w oczy rzucają się zmienione zderzaki.

Mercedesa-AMG E 63 będzie można zamawiać od stycznia przyszłego roku, natomiast pierwsze auta wyjadą z salonów w marcu. Początkowo auto będzie dostępne również w specjalnej wersji Edition 1.

Mercedes-AMG E 63 na wideo:



Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii! - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii!

Zobacz także

Historia klasy E

Historia klasy E 2020-08-26

Mercedes szykuje się do rynkowego debiutu kolejnego wcielenia klasy E. Jak dobrze znacie historię tego modelu? Za poprzedników klasy E można uznać jedne z pierwszych samochodów osobowych produkowanych pod marką Mercedes-Benz: model 8/38 PS(W 02) oraz...
Mercedes-AMG Project ONE nadjeżdża

Mercedes-AMG Project ONE nadjeżdża 2020-08-20

Od kilku lat Mercedes pracuje nad niezwykłym pojazdem hybrydowym, który osiągami ma dorównywać bolidom F1. Samochód otrzymał nazwę Mercedes-AMG Project ONE.Obecnie prace są już tak zaawansowane, że zamaskowane pojazdy przedprodukcyjne, pokryte...
Mercedes-AMG GT Black Series

Mercedes-AMG GT Black Series 2020-07-20

Mercedes-AMG GT Black Series to najmocniejsza odmiana tego modelu, napędzana najmocniejszym silnikiem V8 w historii niemieckiego koncernu.Black Series zawsze było topową wersją samochodów sygnowanych przez AMG. Nie inaczej jest w tym przypadku - pod...
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu 2020-06-19

Klasa E z Affalterbach doczekała się właśnie modernizacji. Auto wyróżniają smuklejsze, w pełni diodowe reflektory, poszerzone nadkola oraz pokrywa silnika z muskularnymi przetłoczeniami. Inny jest też np. zmieniony przedni zderzak z trzema dużymi...
Mercedes E coupe i kabrio po liftingu

Mercedes E coupe i kabrio po liftingu 2020-05-27

Pożądane wśród fanów gwiazdy na masce modele doczekały się kuracji odmładzającej. Co się zmieniło? Odświeżone modele wyróżnia "doszlifowana w sportowym tonie stylizacja", w tym odświeżony przedni pas. W pełni LED-owe reflektory mają teraz...
Mercedes E coupe i kabriolet - historia

Mercedes E coupe i kabriolet - historia 2020-05-26

Klasa E w wersji coupé czy kabriolet to wymarzone auta fanów klasycznych modeli Mercedesa z całego świata. Bezpośrednia historia tej serii modelowej rozpoczęła się ponad 50 lat temu, od coupé Strich 8 (seria 114), oraz od kabrioletu serii 124, który...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.