chceauto.pl
x
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-06-19 Opinie
Klasa E z Affalterbach doczekała się właśnie modernizacji. Auto wyróżniają smuklejsze, w pełni diodowe reflektory, poszerzone nadkola oraz pokrywa silnika z muskularnymi przetłoczeniami. Inny jest też np. zmieniony przedni zderzak z trzema dużymi wlotami i spojlerem.

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu
Nowa stylistyka wariantów E 63 4MATIC+ w dużej mierze jest podyktowana kwestiami technicznymi. Aby zapewnić optymalny przepływ powietrza, wloty w zderzaku są wyjątkowo duże. Poszerzone o 27 mm nadkola pozwoliły na poszerzenie rozstawu kół oraz zastosowanie większych przednich kół.

Nowością jest system informacyjno-rozrywkowy MBUX z ekranem dotykowym i panelem dotykowym (gładzikiem), inteligentnym sterowaniem głosowym oraz specyficznymi dla AMG funkcjami. Dwa wyświetlacze – zestawu wskaźników i systemu operacyjnego – wizualnie łączą się pod wspólną szklaną taflą, tworząc panoramiczny kokpit (w modelu podstawowym monitory seryjnie mają przekątną 10,25”, a w wersji S – 12,25”). Zestaw wskaźników oferuje trzy style grafiki AMG (Modern Classic, Sport i Supersport, ten ostatni z dużym centralnym obrotomierzem). Za pomocą menu AMG kierowca może wywoływać różne specjalne widoki AMG, takie jak parametry silnika, "rozgrzewka” czy miernik przeciążeń.

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu
4-litrowy silnik AMG V8 biturbo AMG w E 63 S 4MATIC+ nadal osiąga moc 612 KM i maksymalny moment obrotowy 850 Nm, dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 2500 do 4500 obr./min). Podstawowy wariant E 63 4MATIC + dysponuje mocą 571 KM i maksymalnym momentem obrotowym 750 Nm. Limuzyna w wersji S kończy sprint od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a w odmianie podstawowej – 3,5 s. Dla Kombi wartości te wynoszą, odpowiednio, 3,5 oraz 3,6 s.

Z myślą o zapewnieniu odpowiedniej reakcji 4-litrowy silnik AMG V8 biturbo wyposażono w dwie turbosprężarki typu twin-scroll. Standardowy jest również system odłączania cylindrów. Działa on w trybie Comfort, w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika – od 1000 do 3250 obr./min.

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu
Wersja S jest jedynym samochodem w segmencie, który wyposażono w dynamiczne mocowania silnika. Pozwala to pogodzić teoretycznie sprzeczne cele, polegające na uzyskaniu możliwie miękkiego połączenia z układem napędowym dla zapewnienia wysokiego poziomu komfortu oraz sztywnego "spięcia" w celu uzyskania optymalnej dynamiki jazdy.

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu
Jednostka napędowa współpracuje z 9-biegową przekładnią AMG SPEEDSHIFT MCT. Wszystkie warianty E 63 są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ o całkowicie zmiennym rozkładzie momentu obrotowego. Wariant S dodatkowo standardowo oferuje tryb Drift, dostępny w programie jazdy RACE, który uruchamia całkowicie tylnonapędową konfigurację i pozwala na jazdę "bokiem” (pod warunkiem, że system ESP został wyłączony, a skrzynia biegów pracuje w trybie ręcznym).

E 63 zaopatrzono także w elektronicznie regulowaną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego tylnej osi. Podczas dynamicznej jazdy pozwala ona zmniejszyć poślizg koła po wewnętrznej stronie zakrętu, i to bez żadnej interwencji ze strony układu hamulcowego. Kierowca może przyspieszać na wyjściu z łuku wcześniej i intensywniej.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftinguMercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftinguMercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftinguMercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftinguMercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftinguMercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftinguMercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftinguMercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu

Zobacz także

Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Koniec z V8, czas na R4!

Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Koniec z V8, czas na R4! 2022-09-25

Mercedes-AMG C 63 SE Performance to najmocniejszy wariant klasy C. Niestety, pod maską nie znajdziemy już potężnego silnika V8, a zaledwie dwulitrową jednostkę czterocylindrową.Normy emisji spalin są nieubłagane, a kary za ich łamanie potężne....
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Final Edition

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Final Edition 2022-06-21

Mercedes-AMG żegna się z modelami z serii W/S 213, prezentując szczególnie bogato wyposażoną specjalną edycję E 63 S 4MATIC+ Final Edition. Samochód napędzany jest przez 4,0-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 450 kW (612 KM) i posiada napęd na...
Mercedes-AMG SL 43 z czterocylindrowym silnikiem

Mercedes-AMG SL 43 z czterocylindrowym silnikiem 2022-04-08

Mercedes poszerza gamę modelu AMG SL o nową wersję. Ten czteroosobowy kabriolet z miękkim dachem będzie dostępny również z silnikiem... czterocylindrowym.Przypomnijmy, nowa generacja Mercedesa-AMG SL została zaprezentowana w październiku 2021 roku....
Mercedes-AMG EQE 43 i EQE 53

Mercedes-AMG EQE 43 i EQE 53 2022-02-16

Mercedes rozszerza gamę elektrycznych modeli sygnowanych przez AMG. Do modelu EQS dołącza EQE i to od razu w dwóch wersjach - jako EQE 43 4Matic i EQE 53 4Matic+.Mercedes-AMG EQE 43 napędzany jest przez umieszczone przy osiach dwa silniki elektryczne o...
Kup sobie Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+. Wydasz mniej niż milion

Kup sobie Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+. Wydasz mniej niż milion 2021-12-18

W polskich salonach można zamawiać już nowego Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+. Cena modelu wynosi od 728 600 zł. Luksusowa limuzyna o mocy do 560 kW (761 KM) oraz 578 km zasięgu (WLTP; zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP: 21,4 kWh/100 km) została...
Mercedes-AMG SL nowej generacji już blisko

Mercedes-AMG SL nowej generacji już blisko 2021-10-24

Mercedes ogłosił oficjalnie datę premiery modelu SL nowej generacji. Samochód zostanie zaprezentowany podczas specjalnego wydarzenia online już 28 października.Obecna generacja Mercedesa SL to konstrukcja mocno już wiekowa, która trafiła na rynek pod...