chceauto.pl
x

Mazda 2 2014

Oceny użytkowników3.6000/5. Głosy: 5
Ocena: 3.6/5
Głosy: 5.

Dostępne silniki

benzyna

1.3 1.4 1.5

III (2007-2015)

Mazda2 trzeciej generacji (DE) debiutowała w 2007 roku, 3 lata później samochód został poddany liftingowi.

Mazda2 III została zbudowana na płycie podłogowej Forda Fiesty. Samochód otrzymał jednak całkowicie odmienną, typową dla japońskiej marki stylizację nadwozia i wnętrza.

Mała Mazda wygląda dynamicznie, a właściwości jezdne nie zostają w tyle za wyglądem. Nie ma w tym nic dziwnego, bowiem zawieszenie również ma fordowski rodowód. A Focus czy Fiesta nie od dziś wyznaczają standardy prowadzenia w swoich klasach... Typowo dla samochodów segmentu B, w Maździe zastosowano kolumny McPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Zestrojenie całości jest sztywne, co pozwala na czerpanie przyjemności z jazdy, natomiast nieco cierpi na tym komfort. Mimo tego, zawieszenie jest trwałe, najszybciej poddają się łączniki stabilizatora i końcówki drążków kierowniczych.

Równie "charakternie" zestrojono układ kierowniczy, który jest precyzyjny i daje świetne czucie drogi. Pozytywny wpływ na prowadzenie po zakrętach, a przy okazji - na zużycie paliwa - ma również niska masa. Bazowa wersja waży sporo mniej niż tonę, Mazda zapewnia, że auto jest o 100 kg lżejsze od poprzedniej generacji.

Wnętrze Mazdy2 DE jest nieco ascetyczne i wykonane z twardych plastików. Montaż jest jednak poprawny i wnętrze rzadko generuje jakieś drażniące dźwięki. Plastiki są również odporne na porysowanie.

Wyposażenie jest bogate, każdy samochód posiada przynajmniej klimatyzację i elektryczne sterowanie szyb i lusterek oraz radio. Wnętrze jest stosunkowo obszerne (jak na tę klasę pojazdów), natomiast pojemnością nie imponuje bagażnik (ma zaledwie 268 litrów pojemności).

W Mazdzie 2 znajdziemy benzynowe silniki mające rodowód Forda oraz wysokoprężne jednostki produkcji PSA. Wszystkie są poprawne, japońskiemu producentowi udało się uniknąć wpadek. Typowych usterek właściwie nie ma, występuje jedynie typowe zużycie eksploatacyjne.

Pewne zastrzeżenia można mieć do jakości powłoki lakierniczej, która jest dość podatna na uszkodzenia mechaniczna. Natomiast układy elektryczne i elektroniczne są trwałe, nie generują większych problemów.

Części zamienne dostępne są w ASO, przy czym ceny są wysokie. Na szczęście popularne elementy eksploatacyjne bez problemu znajdziemy również jako zamienniki.

Czy więc Mazda2 tposzeregu DE nie ma żadnych wad? Tak dobrze nie jest. Mazda2 była droższa od konkurencji już w salonach. Dodatkowo dobra opinia i niska usterkowość powodują, że spadek wartości tego modelu jest niewielki. Stąd, niezależnie od rocznika za używaną Mazdę2 trzeba zapłacić więcej niż za pojazdy konkurencyjne z analogicznego rocznika.

Niewiele jest również ofert sprzedaży samochodów z polskich salonów, wysoka cena powodowała, że sprzedaż Mazdy2 w Polsce była niewielka. Stąd na rynku dominują samochody z prywatnego importu, wymagające dokładnego sprawdzenia pod kątem stanu technicznego i wypadkowości. Na pewno jednak dobrze wybrany egzemplarz będzie dobrze służył nowemu właścicielowi.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.