chceauto.pl
x

Mazda 121 III 1.3 50 KM

Mazda 121 III 1.3 50 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1996
Średnia cena
2 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1298 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
50 KM
0-100 km/h
19.5 s.
V max
143 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
45 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
B
Bagażnik
250 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
16000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
8.3 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
26 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
21.5 s.
Prędkość maksymalna
130 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Mazda 121 III 1.3 50 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mazda 121 III 1.3 50 KMMazda 121 III 1.3 50 KMMazda 121 III 1.3 50 KM

Mazda 121 III 1.3 50 KM

Mazda 121 to oznaczenie najmniejszych modeli japońskiego producenta. W Polsce popularność zdobyła II generacja tego modelu, która była sprzedawana w latach 1990-1996. Była to europejska wersja samochodu Autozam Revue (Autozam to marka należąca do Mazdy). W 1996 roku pojawiła się Mazda 121 III generacji. Tym razem była europejską odmianą samochodu sprzedawanego w Japonii jako Mazda Demio. Najmłodsze egzemplarze tego modelu pochodzą z 2003 roku.
Auta II generacji cieszą niezłą opinią, chociaż trzeba brać pod uwagę, że to samochody małe, zaprojektowane do jazdy miejskiej, które ze względu na wiek mogą znajdować się już na skraju śmierci technicznej. O zadbane egzemplarze jest o tyle trudno, że oryginalne części są drogie, a nieoryginalnych jest bardzo mało.
Mazdy 121 III generacji cierpią ze względu na korozję nadwozia, ponadto dość szybko zużyciu ulegają elementy zawieszenia, pojawiają się również usterki układu wydechowego.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-10-14

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Mazda 121 III 1.3 50 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Seat Ibiza

Seat Ibiza

1.0 50 KM benzyna1996hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Fiesta

Ford Fiesta

1.3 50 KM benzyna1996hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność

Mazda 121 III 1.3 50 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS