Lexus ES VII generacji debiutował w 2018 roku. Samochód został zbudowany na platformie Global Architecture – K, tej samej co Toyota Camry. To oznacza m.in. przedni napęd oraz przystosowanie do napędu hybrydowego (wówczas auto zyskuje napęd 4x4).
Platforma GA-K umożliwiła obniżenie linii pokrywy silnika. Wygląd przodu ES jest silnie zróżnicowany w zależności od wersji. Standardowe wersje mają eleganckie, pionowe listwy, rozchodzące się od centrum charakterystycznego dla Lexusa grilla w kształcie klepsydry, zaś wersje F SPORT – obecne po raz pierwszy w rodzinie ES – posiada czarną, ukośną siatkę, obecną również w otworach na rogach przedniej części samochodu.
W przeciwieństwie do poprzednich generacji, linia dachu wyraźnie opada ku tyłowi. W wersjach F SPORT dodano tylny spojler, oznakowanie oraz ciemne akcenty podkreślające sportowy charakter.
Lexus ES siódmej generacji jest pierwszą sprzedawaną generacją tego modelu w Europie.
Samochód jest dłuższy (o 65 mm), niższy (o 5 mm) i szerszy (o 45 mm) od swego poprzednika. Ma również większy o 50 mm rozstaw osi, ponadto zwiększono rozstaw kół z przodu i z tyłu (odpowiednio o 10 i 37 mm).
ES 300h został wyposażony w nową hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy oraz lżejszy, bardziej zwarty silnik elektryczny o większej gęstości mocy. Łączna moc układu wynosi 218 KM.
Poza Europą samochód był sprzedawany również z benzynowym V8 o mocy 301 KM.
W 2021 roku samochód przeszedł delikatny facelifting, który przyniósł m.in. nowe reflektory tylne i zmodernizowane systemy bezpieczeństwa.