chceauto.pl
x
Leapmotor poszerza sieć sprzedaży w Polsce

Leapmotor poszerza sieć sprzedaży w Polsce

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2025-04-16

Leapmotor to chiński producent samochodów, mający 49 proc. udziałów w spółce Leapmotor International, w której większościowy pakiet akcji (51 proc.) należy do Stellantisa. To właśnie ta spółka odpowiada za wejście chińskiej marki do Europy. W Polsce Leapmotor zadebiutował ponad miesiąc temu. Marka ma ambitne plany i właśnie otwiera kolejne punkty dilerskie. Samochody Leapmotor będzie można kupić już nie w 7 a 13 miastach.

  1. Nowe salony marki Leapmotor
  2. Modele Leapmotor dostępne w Polsce

Nowe salony marki Leapmotor

Bielsko-Biała, Jamnica k. Stalowej Woli, Kalisz, Katowice, Olsztyn i Płock to kolejne miasta na mapie Polski, w których już niedługo będzie można przejechać się i kupić samochody Leapmotor.

Przypomnijmy, że oferta chińskiej marki obejmuje na razie samochody elektryczne T03 i Leapmotor C10. Ten drugi model od niedawna jest dostępny również w wersji silnikiem spalinowym, który nie napędza samochodu, ale ładuje baterie, rozwiązując problem z ograniczonym zasięgiem (auto nazywa się C10 REEV).
Jeden z nowych salonów Leapmotor
Jeden z nowych salonów Leapmotor

Modele Leapmotor dostępne w Polsce

Leapmotor T03 to 5-drzwiowy kompaktowy model z segmentu A oferujący zasięg 265 km w cyklu mieszanym (według normy WLTP, realnie raczej nie uda się przejechać 200 km). Samochód można nabyć w cenie nawet już za 44 900 zł w programie NaszEauto. Warto przypomnieć, że samochód ten miał być produkowany zakładzie Stellantisa w Tychach. Uruchomiono nawet montaż z gotowych komponentów, który... zakończono po zmontowaniu 1500 samochodów. Dziś Chińczycy już nie chcę produkować samochodów Leapmotor w Polsce, ma to być kara za głosowanie przez nasz kraj za wprowadzeniem przez Unię Europejską ceł na samochody elektryczne z Chin.
Leapmotor T03
Leapmotor T03
Leapmotor C10 to SUV segmentu D oferujący zasięg do 420 km w cyklu mieszanym (według normy WLTP, czyli realnie około 300 km). C10 opiera się na opracowanej przez Leapmotor architekturze technologicznej LEAP 3.0 z centralnie zintegrowaną konfiguracją elektroniczną, technologią Cell-to-Chassis (CTC) oraz inteligentnym kokpitem. SUV C10 w wersji Style jest dostępny z bogatym wyposażeniem w standardzie w cenie od 123 200 zł z maksymalną dopłatą z NaszEauto.

Leapmotor C10 Range-Extended EV (REEV) oferuje napęd, który eliminuje obawy związane z zasięgiem. Jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 158 kW (215 KM) oraz silnik spalinowy (ICE) o pojemności 1,5 litra. Ten pierwszy napędza koła, a drugi pracuje jako generator i ładuje baterie.

Akumulator o pojemności 28,4 kWh zapewnia zasięg elektryczny wynoszący 145 km (WLTP, czyli realnie nieco ponad 100 km), a całkowity zasięg łącznie przekracza 970 km (to również wartość mocno zawyżona). Leapmotor C10 REEV w wersji Style jest dostępny z bogatym wyposażeniem w standardzie w cenie nawet od 149 900 zł. W wypadku tego modelu nie można liczyć na dopłatę z NaszEauto, darmowe parkowanie czy jazdę po buspasach - w świetle polskiego prawa jest to po prostu auto spalinowe.

W ciągu najbliższych trzech lat Leapmotor zamierza wprowadzać na rynek co najmniej jeden model rocznie. Firma zamierza również uruchomić produkcję w Europie, dzięki czemu będzie mogła ominąć cła. Pierwsza fabryka będzie uruchomiona w Hiszpanii.

Leapmotor poszerza sieć sprzedaży w Polsce - GALERIA ZDJĘĆ

Leapmotor poszerza sieć sprzedaży w PolsceLeapmotor poszerza sieć sprzedaży w PolsceLeapmotor poszerza sieć sprzedaży w Polsce

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS