Leapmotor rozpoczął działalność od dwóch modeli - małego miejskiego pojazdu T03 i dużego SUV-a C10, natomiast we wrześniu 2025 roku rozpoczęła się sprzedaż kompaktowego crossovera B10. Ale to nie koniec, bowiem na salonie IAA w Monachium zaprezentowano Leapmotor B05. Co to za pojazd?
- Leapmotor B05. Nadwozie
- Leapmotor B05. Wnętrze
- Leapmotor B05. Napęd
Leapmotor B05. Nadwozie
Leapmotor B05 to hatchback segmentu C, który sam producent określa jako pojazd sportowy. Samochód mierzy 443 cm długości, 1880 cm szerokości i 152 cm wysokości, przy rozstawie osi 273,5 cm. Jak na samochód kompaktowy rozstaw osi jest więc duży.
Czy faktycznie auto ma sportowy wygląd? Można powątpiewać. Jest to raczej klasyczny hatchback, z dość ostro ściętą tylną częścią nadwozia. Ciekawsze wrażenia robi przednia część nadwozia z wąskimi światłami i czarnym pasem je łączącym, zaskakuje dość duża wysokość.

Leapmotor B05
Generalnie stylizacja jest stonowana, auto otrzymało bezramkowe szyby i chowane klamki. Nadwozie osadzono na 19-calowych felgach.
Leapmotor B05. Wnętrze
Nic nie wiadomo natomiast o wnętrzu tego pojazdu, podczas premiery prezentowany egzemplarz miał szczelnie zaklejone szyby, nie dało się go również otworzyć, by spojrzeć do środka. Nie będzie jednak zaskoczenia, jeśli w kabinie pojawi się 14,6-calowy ekran systemu infotainment i 8,8-calowy ekran cyfrowych zegarów.
Chociaż Leapmotor B05 został opracowany z myślą o rynku europejskim to będzie oferowany również w Chinach. I to właśnie na tamtejszym rynku pojawiły się informacje dotyczące napędu nowego modelu.

Leapmotor B05
Leapmotor B05. Napęd
Większej niespodzianki nie ma. Auto zbudowano na bazie platformy LEAP 3.5 i będzie napędzane przez ten sam silnik elektryczny, który otrzyma B10. Jest to jednostka, która generuje 218 KM i 240 Nm. Prędkość maksymalna B05 wynosi 170 km/h.
Nie wiadomo jeszcze, jaki akumulator otrzyma B05. Jest jednak bardzo prawdopodobne, że będzie to ta sama bateria, co w B10, a właściwie dwie: mniejsza o pojemności 56,2 kWh netto i większa, o pojemności 67,1 kWh netto. Realne zasięgi będą więc nieduże, raczej tylko z większą baterią przekroczą 300 km.

Leapmotor B05
Na szczęście ładowanie będzie możliwe prądem o mocy do 168 kW, a więc uzupełnienie energii nie potrwa długo.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy Leapmotor B05 pojawi się w europejskich salonach, ale na pewno nie nastąpi to w 2025 roku.