chceauto.pl
x

Land Rover Defender 2020

Oceny użytkowników5.0000/5. Głosy: 1
Ocena: 5/5
Głosy: 1.

Dostępne silniki

benzyna

2.0i4P 3.0i6P

diesel

2.0i4D

IV (2020-2023)

Land Rover IV generacji zadebiutował na salonie we Frankfurcie jesienią 2019 roku, a w salonach pojawił się wiosną 2020 roku.

Bazą dla stworzenia pojazdu była lekka, w pełni aluminiowa konstrukcja przestrzenna nowej platformy D7x. Dzięki temu nadwozie nowego Defendera jest najsztywniejsze w historii Land Rovera, charakteryzując się odpornością na skręcanie 30 kNm/stopień. To trzykrotnie więcej niż w tradycyjnych konstrukcji opartych na ramie.

Nowa rodzina Defendera od samego początku obejmowała wersje nadwoziowe 90 i 110, zachowała charakterystyczną sylwetkę, otwierane do boku tylne drzwi oraz umieszczone centralnie z przodu dodatkowe siedzenie.

Podniesienie nadwozia o 20 mm w porównaniu z obecną gamą dużych SUV-ów Land Rovera i przeniesienie elementów takich jak akumulator i układy chłodzenia umożliwiło inżynierom Land Rovera maksymalne skrócenie zwisów nadwozia, co gwarantuje uzyskanie imponujących kątów natarcia i zejścia o wartości odpowiednio 38 i 40 stopni.

Przy rozstawie osi 3022 mm (o 99 mm większy niż w modelu Discovery) wersja 110 ma kąt rampowy 28 stopni (31 w przypadku wersji 90), zapewniając znakomitą geometrię do jazdy w terenie. Skorupowa konstrukcja nadwozia opracowana na potrzeby nowego Defendera jest najsztywniejszą aluminiową strukturą nadwozia w historii Land Rovera i potrafi wytrzymać chwilowe obciążenie o wartości 6,5 tony w punktach mocowania liny.

Maksymalne statyczne obciążenie dachu wynosi 300 kg, a maksymalny uciąg pojazdu to 3720 kg.

Tylna przestrzeń załadunkowa zapewnia typową dla Defendera praktyczność, która w przypadku wersji 110 przekłada się na 1075 litrów przy wykorzystaniu całej wysokości. Złożenie siedzeń drugiego rzędu pozwala uzyskać solidną maksymalną pojemność bagażnika wynoszącą 2380 litrów, a dzięki maksymalnej ładowności sięgającej 900 kg (Defender 110 P400).

Zawieszenie pneumatyczne pomaga odmienić prowadzenie pojazdu na asfalcie i poprawia jego zdolności terenowe, zapewniając zwiększenie prześwitu o 75 mm. Dodatkowo zawieszenie można podnieśc o 70 mm oznacza, że zawieszenie pneumatyczne potrafi w razie potrzeby unieść nadwozie aż o 145 mm, zaś system „Elegant Arrival” automatycznie obniża nadwozie o 50 mm, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z kabiny.
Samochód może poruszać się na kołach w rozmiarach: 18, 19, 20 i 22 cali.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS