chceauto.pl
x

Lancia Lybra 2005

Oceny użytkowników5.0000/5. Głosy: 1
Ocena: 5/5
Głosy: 1.

Dostępne silniki

benzyna

1.6 1.8 2.0 I.E 20V

diesel

1.9 JTD 2.4 JTD
Lancia Lybra produkowana była w latach 1999-2005 w Turynie. Samochód zastąpił w ofercie przestarzały model Dedra. Konstrukcyjnie bazuje on na płycie podłogowej Alfy Romeo 156, co w znacznym stopniu ułatwia serwisowanie. W samochodzie znajdziemy również elementy pochodzące z Fiatów: Marea i Multipla.

Lybra należy do klasy premium, jest przedstawicielem segmentu D. Jej bezpośrednimi konkurentami są takie auta, jak BMW 3, Mercedes C czy Audi A4. Samochód może się pochwalić bogatym wyposażeniem seryjnym oraz dobrymi właściwościami jezdnymi. Godne polecenia są też jedne z lepszych w swojej klasie silniki wysokoprężne.

Absolutnym standardem są tutaj m.in. 4 poduszki powietrzne, dwustrefowa klimatyzacja, czy komputer pokładowy zintegrowany z radiem i zmieniarką płyt CD.

Niestety, nie ma róży bez kolców. Auto nie grzeszy poziomem niezawodności. Typowe usterki są niemal identyczne, jak w przypadku siostrzanej Alfy Romeo 156. W silnikach benzynowych (1,8 l.) uszkodzeniom ulega wariator odpowiedzialny za zmienne fazy rozrządu (objawia się to dźwiękiem podobnym do klekotu Diesla). Jednostki wysokoprężne cierpią czasami na usterki przepływomierzy. Ponadto zdarzają się przypadki głośnej pracy pompy wspomagania kierownicy.

Typowe przypadłości zawieszenia również odpowiadają tym z Alfy. Szybko zużywają się przednie wahacze, łączniki stabilizatorów i sworznie. Wprawdzie awaria unieruchamiająca auto na trasie to rzadkość, ale właściciel Lybry musi być przygotowany na drobne, acz dokuczliwe i częste usterki, głównie ze strony układu elektrycznego. A to przestanie działać gniazdo zapalniczki, a to komputer poinformuje nas o awarii oświetlenia, itd. Główną przyczyną są przeważnie zaśniedziałe styki, ale z objawami trudno walczyć. Również użyte we wnętrzu plastiki dość szybko się zużywają.

Lybra to wyróżniający się stylistyką i bardzo wygodny pojazd, To również jedna z najtańszych na rynku przepustek do elitarnej klasy premium. Co ważne, jego serwisowanie nie musi pochłaniać fortuny, wystarczy wiedzieć, które elementy są wspólne z Fiatami. Kusi za to niska cena zakupu i solidne silniki - szczególnie JTD.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS