chceauto.pl
x
Klasyk z nawigacją? Dlaczego nie?

Klasyk z nawigacją? Dlaczego nie?

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-04-30
Niewiele marek zapewnia właścicielom klasyków tak olbrzymie wsparcie, jak Porsche. Niemiecka firma zaprezentowała włąśnie nowy system info-rozrywki dedykowany do youngtimerów.

Porsche Classic Communication Management
Porsche Classic Communication Management
Porsche Classic Communication Management - bo tak nazywa się nowe urządzenie - stanowi rozwiniętą wersję wcześniejszego systemu radionawigacyjnego dla klasycznych samochodów sportowych Porsche. Podobnie jak poprzednik, nowy PCCM dokładnie pasuje w miejsce urządzenia typu 1 DIN, które było standardem w samochodach sportowych Porsche przez wiele dziesięcioleci. PCCM obsługuje się za pomocą dwóch pokręteł, sześciu zintegrowanych przycisków oraz dotykowego wyświetlacza o przekątnej 3,5 cala. Podobnie jak poprzedni model, także i nowy oferuje nawigację z wyszukiwaniem POI – ale w udoskonalonej wersji. Opcjonalne prowadzenie do celu jest realizowane w postaci strzałek w widoku 2D lub 3D. Odpowiednie mapy znajdują się na osobnej karcie SD, którą również można zamówić w sklepie internetowym Porsche Classic lub w Porsche Centrum.

Porsche Classic Communication Management
Porsche Classic Communication Management
Dzięki DAB+ PCCM może teraz odbierać stacje radia cyfrowego. Kolejnym atutem nowego urządzenia jest integracja Apple CarPlay. Po raz pierwszy wszyscy użytkownicy iPhone’ów od wersji 5 wzwyż mogą podczas jazdy korzystać z aplikacji na swoim smartfonie – odtwarzacza multimediów, nawigacji oraz telefonii. Odtwarzanie multimediów jest możliwe także z karty SD, portów USB i AUX oraz przez Bluetooth. Za sprawą czarnego wykończenia powierzchni i kształtu pokręteł PCCM jest harmonijnie wkomponowany w deskę rozdzielczą klasycznych aut Porsche. Moduł, ozdobiony logo Porsche, powstał dla samochodów sportowych począwszy od pierwszych modeli 911 z lat 60. aż do ostatnich 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem z lat 90. (seria 993). Można go zamontować również we wcześniejszych modelach z silnikiem umieszczonym z przodu lub centralnie.

Porsche Classic Communication Management Plus
Porsche Classic Communication Management Plus
Zbudowane w latach 90. modele 911 typ 996 oraz Boxster z serii 986 mogły być opcjonalnie wyposażone w system Porsche Communication Management (PCM) w formacie 2 DIN. Oddział Porsche Classic opracował dla nich system Porsche Classic Communication Management Plus (PCCM Plus), wyposażony w 7-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości ze zoptymalizowanym wyświetlaniem informacji. Wzornictwo jednostki PCCM Plus nawiązuje do sąsiednich elementów, takich jak otwory wentylacyjne i przełączniki. PCCM Plus jest więc wizualnie dopasowany do aury kokpitu klasycznych samochodów sportowych. Po jego instalacji nadal używane mogą być dotychczasowe elementy peryferyjne już zamontowane w pojeździe, takie jak wzmacniacz, głośniki lub antena. System zapewnia też wsparcie dla wyświetlaczy nawigacyjnych w zestawie wskaźników. Prowadzenie do celu odbywa się w widoku 2D lub 3D. Dane map i późniejsze aktualizacje mogą być przeprowadzane za pomocą osobnej karty SD, dostępnej w Porsche Centrum tak samo jak PCCM. Multimedia można odtwarzać z karty SD, pamięci USB, gniazda AUX i za pośrednictwem Bluetooth. Podobnie jak PCCM, PCCM Plus oferuje interfejs Apple CarPlay. Ponadto nowa jednostka 2 DIN jest kompatybilna z Google Android Auto.

Nowy system Porsche Classic Communication Management wraz z mapami kosztuje 1439,89 euro (PCCM) lub 1606,51 euro (PCCM Plus) z VAT – do kupienia w Porsche Centrach lub za pośrednictwem sklepu internetowego Porsche Classic.



Klasyk z nawigacją? Dlaczego nie? - GALERIA ZDJĘĆ

Klasyk z nawigacją? Dlaczego nie?Klasyk z nawigacją? Dlaczego nie?Klasyk z nawigacją? Dlaczego nie?Klasyk z nawigacją? Dlaczego nie?

Zobacz także

Nowe Porsche 911 Sport Classic: powrót do przyszłości

Nowe Porsche 911 Sport Classic: powrót do przyszłości 2022-04-28

Nowe 911 Sport Classic to drugie z czterech kolekcjonerskich wydań prezentowanych przez Porsche w ramach strategii Heritage Design. Limitowana edycja Porsche Exclusive Manufaktur trafi do sprzedaży w liczbie 1250 egzemplarzy. Podobnie jak w przypadku...
Porsche Taycan Sport Turismo - polskie ceny

Porsche Taycan Sport Turismo - polskie ceny 2022-01-19

W salonach Porsche można już składać zamówienia na nowe Porsche Tycan Sport Turismo. Ceny zaczynają się od 403 tys. zł. Taycan Sport Turismo to najnowszy wariant nadwoziowy elektrycznego samochodu sportowego Porsche – trzeci po sportowej limuzynie...
Porsche Cayenne - Platinum Edition

Porsche Cayenne - Platinum Edition 2022-01-17

Porsche wprowadza na rynek nową, specjalną edycję wybranych wariantów modelu Cayenne – Platinum Edition. Wyróżniają ją elementy stylistyczne w kolorze Satin Platinum oraz większy zakres wyposażenia standardowego. Gama Platinum Edition obejmuje...
Porsche, Rimac i Bugatti założą spółkę

Porsche, Rimac i Bugatti założą spółkę 2021-07-08

Porsche i Rimac uzgodniły utworzenie spółki joint venture, która obejmie również Bugatti. W efekcie powstanie nowy producent hipersamochodów: Bugatti Rimac. Spółka joint venture będzie miała swoją siedzibę w Zagrzebiu w Chorwacji, a jej powstanie...
Nowe Porsche 911 GTS

Nowe Porsche 911 GTS 2021-06-23

Pierwsza odsłona 911 GTS zadebiutowała 12 lat temu. Teraz pojawia się nowe wydanie tej popularnej odmiany kultowego samochodu. Jest mocniejsze i bardziej wyraziste wizualnie, a przy tym zapewnia lepszą niż kiedykolwiek dynamikę jazdy. Auto napędza...
Najmocniejsza ładowarka aut w Polsce

Najmocniejsza ładowarka aut w Polsce 2021-05-25

Zaledwie kilka minut ładowania, żeby przejechać 100 km – tak działają najmocniejsze w Polsce ładowarki samochodowe. Urządzenia o mocy 320 kW pojawiają już się przy salonach sprzedaży Porsche Centrum oraz w Porsche Experience Center Silesia Ring....

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS