chceauto.pl
x
Klasyk z nawigacją? Dlaczego nie?

Klasyk z nawigacją? Dlaczego nie?

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-04-30 Opinie
Niewiele marek zapewnia właścicielom klasyków tak olbrzymie wsparcie, jak Porsche. Niemiecka firma zaprezentowała włąśnie nowy system info-rozrywki dedykowany do youngtimerów.

Porsche Classic Communication Management
Porsche Classic Communication Management
Porsche Classic Communication Management - bo tak nazywa się nowe urządzenie - stanowi rozwiniętą wersję wcześniejszego systemu radionawigacyjnego dla klasycznych samochodów sportowych Porsche. Podobnie jak poprzednik, nowy PCCM dokładnie pasuje w miejsce urządzenia typu 1 DIN, które było standardem w samochodach sportowych Porsche przez wiele dziesięcioleci. PCCM obsługuje się za pomocą dwóch pokręteł, sześciu zintegrowanych przycisków oraz dotykowego wyświetlacza o przekątnej 3,5 cala. Podobnie jak poprzedni model, także i nowy oferuje nawigację z wyszukiwaniem POI – ale w udoskonalonej wersji. Opcjonalne prowadzenie do celu jest realizowane w postaci strzałek w widoku 2D lub 3D. Odpowiednie mapy znajdują się na osobnej karcie SD, którą również można zamówić w sklepie internetowym Porsche Classic lub w Porsche Centrum.

Porsche Classic Communication Management
Porsche Classic Communication Management
Dzięki DAB+ PCCM może teraz odbierać stacje radia cyfrowego. Kolejnym atutem nowego urządzenia jest integracja Apple CarPlay. Po raz pierwszy wszyscy użytkownicy iPhone’ów od wersji 5 wzwyż mogą podczas jazdy korzystać z aplikacji na swoim smartfonie – odtwarzacza multimediów, nawigacji oraz telefonii. Odtwarzanie multimediów jest możliwe także z karty SD, portów USB i AUX oraz przez Bluetooth. Za sprawą czarnego wykończenia powierzchni i kształtu pokręteł PCCM jest harmonijnie wkomponowany w deskę rozdzielczą klasycznych aut Porsche. Moduł, ozdobiony logo Porsche, powstał dla samochodów sportowych począwszy od pierwszych modeli 911 z lat 60. aż do ostatnich 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem z lat 90. (seria 993). Można go zamontować również we wcześniejszych modelach z silnikiem umieszczonym z przodu lub centralnie.

Porsche Classic Communication Management Plus
Porsche Classic Communication Management Plus
Zbudowane w latach 90. modele 911 typ 996 oraz Boxster z serii 986 mogły być opcjonalnie wyposażone w system Porsche Communication Management (PCM) w formacie 2 DIN. Oddział Porsche Classic opracował dla nich system Porsche Classic Communication Management Plus (PCCM Plus), wyposażony w 7-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości ze zoptymalizowanym wyświetlaniem informacji. Wzornictwo jednostki PCCM Plus nawiązuje do sąsiednich elementów, takich jak otwory wentylacyjne i przełączniki. PCCM Plus jest więc wizualnie dopasowany do aury kokpitu klasycznych samochodów sportowych. Po jego instalacji nadal używane mogą być dotychczasowe elementy peryferyjne już zamontowane w pojeździe, takie jak wzmacniacz, głośniki lub antena. System zapewnia też wsparcie dla wyświetlaczy nawigacyjnych w zestawie wskaźników. Prowadzenie do celu odbywa się w widoku 2D lub 3D. Dane map i późniejsze aktualizacje mogą być przeprowadzane za pomocą osobnej karty SD, dostępnej w Porsche Centrum tak samo jak PCCM. Multimedia można odtwarzać z karty SD, pamięci USB, gniazda AUX i za pośrednictwem Bluetooth. Podobnie jak PCCM, PCCM Plus oferuje interfejs Apple CarPlay. Ponadto nowa jednostka 2 DIN jest kompatybilna z Google Android Auto.

Nowy system Porsche Classic Communication Management wraz z mapami kosztuje 1439,89 euro (PCCM) lub 1606,51 euro (PCCM Plus) z VAT – do kupienia w Porsche Centrach lub za pośrednictwem sklepu internetowego Porsche Classic.



Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Klasyk z nawigacją? Dlaczego nie? - GALERIA ZDJĘĆ

Klasyk z nawigacją? Dlaczego nie?Klasyk z nawigacją? Dlaczego nie?Klasyk z nawigacją? Dlaczego nie?Klasyk z nawigacją? Dlaczego nie?

Zobacz także

Porsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S

Porsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S 2020-05-18

Do Coupé i Cabrioleta dołącza trzecia odmiana nadwoziowa nowej generacji 911 – w postaci czteronapędowych wariantów 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S. Wizytówką 911 Targa pozostaje innowacyjny, w pełni automatycznie sterowany system dachowy, który –...
Porsche Macan GTS

Porsche Macan GTS 2019-12-17

Porsche uzupełnia serię modelową Macan o jeszcze bardziej sportowy wariant - Macan GTS. To oczywiście skrót od słów Gran Turismo Sport. Charakterystyczny wygląd nadaje autu standardowy pakiet Sport Design z nowym wykończeniem przedniej i tylnej partii...
Porsche Taycan 4S. Znamy cenę!

Porsche Taycan 4S. Znamy cenę! 2019-10-14

Zaledwie we wrześniu nowy elektryczny samochód sportowy Porsche świętował swoją głośną premierę, i to na trzech kontynentach jednocześnie. Teraz firma prezentuje trzeci już wariant swojego sportowego sedana na prąd – Taycan 4S.Jest on dostępny...
Porsche Panamera 10 Years Edition

Porsche Panamera 10 Years Edition 2019-10-02

Porsche świętuje właśnie dziesięciolecie modelu Panamera. Z tej okazji w ofercie pojawiła się jubileuszowa odmiana - Porsche Panamera 10 Years Edition.W tej odmianie oferowane będą modele: Panamera 4 i Panamera 4 E-Hybrid oraz Sport Turismo (również...
Porsche popularne jak nigdy. W Polsce!

Porsche popularne jak nigdy. W Polsce! 2019-08-01

Porsche umocniło swoją pozycję na polskim rynku: od stycznia do czerwca 2019 roku w naszym kraju zarejestrowano 1049 nowych aut niemieckiej marki. To aż o 18,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku! Najchętniej wybieraną linią...
Porsche 911 Speedster. Znamy cenę!

Porsche 911 Speedster. Znamy cenę! 2019-05-07

Porsche wyceniło właśnie swój najnowszy „kolekcjonerski” model – 911 Speedster. Za auto, które trafić ma do produkcji w połowie roku, zapłacić trzeba będzie 269 274 euro. Niemiecka cena zawiera m.in. podatek VAT. Powstanie zaledwie 1948...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.