Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
KGM Actyon II 1.5 GDI Turbo 163 KM
Pierwszego Actyona produkowano w latach 2006 - 2011 jeszcze pod marką SsangYong. Auto miało kontrowersyjną stylizacją, a Koreańczycy uważają, że był to pierwszy przedstawiciel nieistniejącego jeszcze wówczas segmentu SUV Coupe.
Actyon drugiej generacji mierzy 4,74 m długości, plasując się w gamie pomiędzy Rextonem (4,85 m) a Torresem (4,7 m), jednocześnie jest od Torresa niższy o 5,5 cm (165,5 cm). Rozstaw osi to 268 cm, a prześwit - 19,4 cm.
Auto na polskim rynku jest dostępne z manualną lub automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 2WD lub 4WD. Źródłem mocy zawsze jest czterocylindrowy silnik 1.5 GDI Turbo, który generuje 163 KM i 280 Nm. Prędkość maksymalna samochodów z "manualem" wynosi 194 km/h, z przekładnią automatyczną - 191 km/h. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 50 litrów, a więc trochę mało, jak na tak duży samochód.
Atutem modelu Actyon, który klasyfikowany jest pomiędzy segmentami C-SUV i D-SUV, jest jego bogate wyposażenie w standardowej wersji Joy, obejmując m.in.: skórzaną tapicerkę, fotele przednie regulowane elektrycznie (z funkcją ogrzewania i wentylacji), tylna podgrzewana kanapa, 2-strefowa automatyczna klimatyzacja, nawigacja, dwa wyświetlacze cyfrowe 12,3”, 8 poduszek powietrznych i najnowszej generacji systemy bezpieczeństwa czynnego.
W wersji Adventure samochód dodatkowo posiada przednie czujniki parkowania, system monitorowania martwego kąta, system bezkluczykowy, relingi i podgrzewaną kierownicę. Natomiast w wersji Wild dodatkowo otrzymamy skórzaną tapicerkę, system kamer 360 stopni i elektrycznie podnoszą klapę bagażnika ze sterowaniem ruchem stopy.
Samochody KGM objęte są 5-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 100 tys. km.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2025-05-06