Pierwsze doniesienia o nowych elektrycznych modelach Jeepa pojawiły się pod koniec 2022 roku. Wówczas zapowiedziano wprowadzenie na rynek Avengera, Recona i Wagoneera S. Avenger faktycznie niedługo później trafił na rynek (jest produkowany w Polsce), natomiast Wagoneer S pojawił się w salonach, tak jak zapowiadano, w 2024 roku, jednak model ten nie jest oferowany w Europie. Inaczej będzie z Reconem, który będzie dostępny na Starym Kontynencie. Początkowo planowano, że Recon zadebiutuje w 2023 roku, a na drogi trafi rok później. Ostatecznie samochód zaprezentowano z 2-letnim opóźnieniem.
- Jeep Recon. Nadwozie
- Jeep Recon. Wnętrze
- Jeep Recon. Napęd
- Jeep Recon. Premiera rynkowa
Jeep Recon. Nadwozie
Stylistycznie Recon próbuje łączyć nowoczesność z klasycznym wyglądem Jeepa. Z przodu znajdziemy pionowy, podświetlany, siedmioszczelinowy grill, światła dzienne w kształcie litery U i kompletne oświetlenie LED.
Samochód posiada w standardzie dwupanelowy dach panoramiczny lub dostępny jako opcja dach sterowany elektrycznie. Standardem są wysuwane, montowane w poszyciu nadwozia, elektryczne klamki. Jeep Recon jest przy tym jedynym elektrycznym pojazdem z demontowalnymi drzwiami, szybami tylnej ćwiartki i tylną szybą klapy bagażnika – bez użycia narzędzi.

Jeep Recon
Na tylnej klapie, tradycyjnie dla samochodów terenowych, zamontowano pełnowymiarowe koło zapasowe.
Na zdjęciach prezentujemy wersję Moab, która na rynek wejdzie jako pierwsza, wyróżnia się m.in. czarnymi zderzakami i poszerzeniami nadkoli. W opcji dostępne są progi boczne.

Jeep Recon
Jeep Recon. Wnętrze
Chociaż Recon to pojazd przeznaczony do jazdy terenowej, to wnętrze jest całkiem nowoczesne. Przed kierowcą znajduje się 12,3-calowy ekran cyfrowych zegarów, a na środku - dotykowy ekran 14,5-calowy. Jest to największy, pojedynczy wyświetlacz, jaki kiedykolwiek zastosowano w samochodzie Jeep.
Bagażnik ma 1865 litrów pojemności, jeśli złożymy drugi rząd siedzeń. Ponadto z przodu, pod maską, znajduje się tzw. frunk o pojemności 85 litrów, do którego zmieścimy np. walizkę kabinową.

Jeep Recon
Jeep Recon. Napęd
Jeep Recon jest napędzany przez umieszczone przy osiach dwa silniki o mocy 250 kW (340 KM) każdy. Moc systemowa wynosi 650 KM, maksymalny moment obrotowy to 840 Nm, dzięki temu samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,7 s, a więc niczym samochód sportowy, a nie terenowy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h.

Jeep Recon
System zarządzania trakcją Selec-Terrain Jeepa Recon posiada cztery odrębne tryby jazdy (Auto, Sport, Snow i Sand), dostosowane do różnych warunków pogodowych i nawierzchni (a w wersji Moab dodatkowo dochodzi piąty tryb - Rock). Tylny dyferencjał można całkowicie zablokować jednym przyciskiem. Natomiast napęd osi przedniej odłącza się automatycznie podczas jazdy po asfalcie.
Możliwości terenowe samochód ma mieć potężne. Zawieszenie zapewnia prześwit wynoszący 24 cm. Specyfikacje terenowe obejmują kąt natarcia 34°, kąt zejścia 34,5° oraz kąt rampowy 23,5°.

Jeep Recon
Akumulator Jeepa Recon ma 100 kWh pojemności. Zasięg ma wynosić do 450 km, ale to teoria, w praktyce na pewno będzie mniejszy.
Jeep Recon. Premiera rynkowa
Produkcja Jeepa Recon rozpocznie się na początku 2026 roku roku w Toluce w Meksyku. Pierwsze premierowe pokazy odbędą się w USA i Kanadzie, następnie samochód trafi na kolejne rynki, w tym do Europy.