chceauto.pl
x

Jeep Gladiator 2021

Dostępne silniki

diesel

3.0 MultiJet
Jeep Gladiator został oficjalnie zaprezentowany na salonie w Los Angeles w listopadzie 2018 roku. Na jego europejską premierę musieliśmy czekać przeszło dwa lata. Samochód został zbudowany na bazie Wranglera. Pickup jest jednak znacznie większy - ma 513 cm długości, czyli aż o 79 cm więcej niż Wrangler.

By zmieścić skrzynię ładunkową o długości 153 cm, inżynierowie o 49 cm (do 348 cm) zwiększyli rozstaw osi. Jeep Gladiator zapewnia wysokie możliwości terenowe, typowe dla Jeepów. W aucie zastosowano system napędu wszystkich kół full-time Selec-Trac 4x4, obejmujący dwubiegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1, a także oś przednią i tylną Dana 44 heavy-duty trzeciej generacji z przełożeniem 3,73:1. Kąt natarcia wynosi aż 43,6 stopnia. Kąt zejścia – 26. Mniej imponujący – za sprawą dużego rozstawu osi – jest kąt rampowy, który wynosi 20,3 stopnia. Trakcję poprawia tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Wszystkie poziomy wyposażenia w gamie Gladiatora noszą oznaczenie Trail Rated, potwierdzające wysokie możliwości terenowe. Jednocześnie Gladiator jest samochodem dobrze wyposażonym m.in. w zaawansowane systemy bezpieczeństwa oraz łączności. Sercem systemu infotainment jest dotykowy ekran o przekątnej 7 lub 8,4 cala, natomiast ekran między analogowymi wskaźnikami ma 7 cali. Standardem jest kamera cofania, opcją kamera z przodu, która ułatwia jazdę w terenie.

We wszystkich wersjach wyposażenia pod maską europejskich egzemplarzy znajduje się 3,0-litrowy silnik MultiJet V6, który zapewnia moc 264 KM i moment obrotowy o wartości 600 Nm. Silnik współpracuje automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach i rozpędza Gladiatora do 100 km/h w 8,6 s.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS