chceauto.pl
x

Jeep Cherokee KL

Oceny użytkowników3.4228/5. Głosy: 149
Ocena: 3.42/5
Głosy: 149.
Jeep Cherokee V

Lata produkcji

2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021
Jeepa Cherokee typoszeregu KL zbudowano na płycie podłogowej Dodge'a Dart. Z kolei ten pojazd powstaje na zmodyfikowanej płycie Alfy Romeo Giulietta. Jeep podkreśla, że dzięki nowej płycie Cherokee jest nawet o 181 kg lżejszy od poprzednika (w USA sprzedawanego jako Liberty, w Europie - Cherokee). Płyta ta umożliwiła również zastosowanie w pełni niezależnego zawieszenia obu osi (z przodu typu McPherson, z tyłu typu Multilink), co oznacza znacznie lepsze prowadzenie na nawierzchni utwardzonej. Nowość w Cherokee stanowi automatyczna skrzynia biegów o... dziewięciu przełożeniach. Stosowana jest ona w samochodach z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi o mocy 170 KM.

Nowa generacja Cherokee jest też pierwszą w Europie, która dostępną również z napędem tylko jednej osi (wcześniejsze generacje również posiadały wersje z napędem 4x2, ale sprzedawano je wyłącznie za oceanem). Samochód w takiej konfiguracji występuje wyłącznie w bazowej wersji wyposażeniowej, z manualną przekładnią i z silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 KM. Pozostałe wersje Jeepa Cherokee posiadają napęd na wszystkie koła, przy czym są stosowane aż trzy różne rodzaje napędu 4x4.

Jeep Active Drive I to najprostszy typ oparty o centralny dyferencjał typu torsen, który automatycznie przekazuje moment obrotowy na koła o większej przyczepności. Kierowca nie ma żadnych możliwości ingerencji w pracę tego typu napędu. Jeep Active Drive I dostępny jest ze wszystkimi wersjami silnikowymi, wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.

Bardziej zaawansowane rozwiązanie to Jeep Active Drive II. To układ z dwoma dyferencjałami, który daje kierowcy możliwość wyboru jednego z kilku trybów pracy, system ten posiada również reduktor. Ten typ stosowany może być wyłącznie z wysokoprężnym silnikiem o mocy 170 KM.

Ostatni typ napędu to Jeep Active Drive II Lock, który jest tak naprawdę systemem Jeep Active Drive II wzbogaconym o blokadę tylnego dyferencjału. Układ ten znajdziemy wyłącznie w najbogatszej wersji wyposażeniowej, w samochodach z silnikiem benzynowym.

Dwa ostatnie typy napędu współpracują z udoskonalonym systemem kontroli trakcji Selec-Terrain, przy pomocy którego kierowca może wybrać jeden z kilku rodzajów nawierzchni, po której porusza się pojazd (dostępne tryby to: Auto, Snow, Sport, Sand/Mud i Rock).

Wiosną 2018 roku w Nowym Jorku, a w połowie roku w Europie pokazano wersję po liftingu.

Lifting dość mocno wpłynął na wygląd Jeepa Cherokee, szczególnie jest to widoczne w przedniej części nadwozia, gdzie zniknęły charakterystyczne wąskie reflektory. Z tyłu również zmieniono kształt świateł zespolonych, ale ta modyfikacja nie jest aż tak widoczna.

Największą nowością we wnętrzu jest całkowicie nowy system infotainment, który wcześniej pojawił się w Jeepie Compass. Posiada on m.in. wsparcie dla systemów Android Auto i Apple CarPlay, zaś sterowanie nim odbywa się za pomocą dotykowego ekranu o przekątnej 7 lub 8,4 cala.

Przy okazji liftingu zmodernizowano również gamę silnikową.

Przykładowe samochody

Jeep Cherokee

Jeep Cherokee V 3.2 V6 272 KM

2016, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 109 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny3.00/5. Głosy: 2
Jeep Cherokee

Jeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KM

2014, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 70 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny3.17/5. Głosy: 30
Jeep Cherokee

Jeep Cherokee V 2.0 MJD 140 KM

2015, SUV
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 69 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Jeep Cherokee

Jeep Cherokee V FL 2.0 Turbo GME 272 KM

2020, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 149 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny3.25/5. Głosy: 4

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS