chceauto.pl
x

Jaguar XF 2015

Oceny użytkowników3.3333/5. Głosy: 6
Ocena: 3.33/5
Głosy: 6.

Dostępne silniki

benzyna

2.0 i4 3.0 V6 5.0

diesel

2.0 GTDi 2.0 D 2.0 i4D 2.2 D 3.0 D 3.0 TD V6

X250 (2007-2015)

Model XF to bezpośredni następca Jaguara S-type. Auto opracowano od podstaw w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową - jego największymi rywalami są BMW serii 5 i Mercedes klasy E w topowych wersjach wyposażeniowych.

Samochód nie jest częstym widokiem na polskich drogach - poniekąd wpływają na to zaporowe ceny, w dużej mierze jest to również efekt stosunkowo słabo rozwiniętej sieci dealerskiej Jaguara.

Auto nie ma opinii ponadprzeciętnie awaryjnego, chociaż mnogość elektronicznych "bajerów" może niekiedy powodować problemy. W odmianach z topowymi silnikami - V8 - szybko zużywają się elementy układu hamulcowego.

X260 (2015-2021)

II generacja Jaguara XF debiutowała 1 kwietnia 2015 roku na salonie samochodowym w Nowym Jorku. Chociaż na pierwszy rzut oka auto niewiele różni się od poprzednika i przypomina nieco powiększony model XE, samochód zaprojektowano od podstaw. Karoseria jest nieco krótsza i niższa niż wcześniej, ale zwiększono rozstaw osi.

Konstrukcja auta w 75 proc. składa się z aluminium. W stosunku do poprzedniej generacji konstruktorom udało się zaoszczędzić aż 190 kg przy jednoczesnym zwiększeniu sztywności skrętnej nadwozia o 28 proc. Auto może się też pochwalić rewelacyjnym rozłożeniem masy. Na każdą z osi przypada niemal dokładnie po 50 proc.

Standardowe wyposażenie stanowi m.in. 12,3-calowy wyświetlacz wskaźników i nowy system multimedialny. Ten ostatni posiada 10,2-calowy, dotykowy ekran, duży dysk twardy i czterordzeniowy procesor.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS