Honda Prelude nowej generacji została zapowiedziana w połowie 2024 roku. Pół roku później podano, że samochód pojawi się najpierw na rynku amerykańskim, a na Stary Kontynent pojazd trafi w 2026 roku. Pokazano wówczas pierwsze zdjęcia, zapowiedziano napęd hybrydowy i oparcie o płytę podłogową Civika.
- Honda Prelude. Napęd
- Honda Prelude to Civic na sterydach
Honda Prelude. Napęd
Teraz Honda Prelude została zaprezentowana oficjalnie w wersji amerykańskiej. Jest to powrót kultowej nazwy po 25 latach. Pierwsza Honda Prelude została zaprezentowana 47 lat temu, a ostatni samochód o tej nazwie wyjechał z fabryki w 2000 roku.

Honda Prelude
Honda do nowej Prelude dorabia oczywiście ideologię, ale tak naprawdę jest to w dużej mierze po prostu Civic Type R w nadwoziu coupe. Samochód nie tylko oparto o platformę Civika, ale z tego modelu zaczerpnięto również hybrydowy napęd.
Jest to układ oparty o benzynowy silnik 2.0 pracujący w cyklu Atkinsona i wspierany przez jednostkę elektryczną. Silnik spalinowy generuje 141 KM i 134 Nm, natomiast synchroniczny silnik elektryczny - 181 KM i 232 Nm. Jak na sportowe auto osiągi nie są imponujące. Moc systemowa wynosi 200 KM, a maksymalny moment obrotowy to 370 Nm.

Honda Prelude
Moment obrotowy trafia na koła przednie za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni, która została wyposażona w system S+ Shift, który ma symulować sportową zmianę przełożeń podczas dohamowań z międzygazem, co będzie potęgowane symulowanym dźwiękiem silnika generowanym z głośników. Czy tylko ja mam wrażenie, że świat motoryzacji poszedł zupełnie nie w tym kierunku, w którym powinien?

Honda Prelude
Honda Prelude to Civic na sterydach
Co jeszcze wiemy o nowej Hondzie Prelude? Samochód będzie poruszał się na 19-calowych z oponami 235/40. Za hamowanie będą odpowiadać czterotłoczkowe zacisku Brembo, współpracujące z tarczami o średnicy 13,8 cala z przodu i 12 calu z tyłu.

Honda Prelude
Amortyzatory będą takie same jak w Civiku Type R, ale otrzymają nieco inną charakterystykę. Zmiana przełożeń będzie możliwa za pomocą łopatek przy kierownicy, ekran cyfrowych zegarów ma 10,2 cala, a ekran dotykowy - 9 cali. Pokładowy system infotainment oparty jest na Android Automotive, zapewniając dostęp do usług Google.
Sama kabina to miks rozwiązań stosowanych w Civiku i Integrze. Samochód zbudowano w architekturze 2+2, co oznacza, że auto posiada cztery fotele, ale z tyłu zmieszczą się najwyżej dzieci.

Honda Prelude
Nowa Honda Prelude ma pojawić się w europejskich salonach w 2026 roku.