chceauto.pl
x

Ford S-MAX

Oceny użytkowników3.5784/5. Głosy: 102
Ocena: 3.58/5
Głosy: 102.

Wybierz rocznik

2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019

Ford S-MAX I (2006-2015)


Ford S-Max to pokaźnych rozmiarów van, zbudowany w oparciu o płytę podłogową i podzespoły Forda Mondeo IV generacji (produkowanego od 2007 roku). Auto debiutowało w 2006 roku, a rok później zostało wyróżnione tytułem Car of the Year. To spory wyczyn, bowiem vany rzadko zostają wyróżnione przez jurorów tego konkursu. W 2010 roku samochód poddano liftingowi, przy okazji dość znacznie modyfikując ofertę silnikową.

S-Max cechuje się dynamiczną stylizacją, za którą w tyle nie pozostały zawieszenie i układ kierowniczy. W ostatnich latach inżynierowie Forda postawili sobie za punkt honoru zapewnienie świetnych właściwości jezdnych wszystkim produkowanym modelom i S-Max nie jest tu wyjątkiem. Samochód prowadzi się stabilnie, nie jest zbyt miękki, dzięki czemu szybkie pokonywanie zakrętów może być prawdziwą przyjemnością.

Jednocześnie zawieszenie okazuje się trwałe. Stosunkowo szybko zużywają się tylko końcówki drążków kierowniczych, natomiast wahacze nie wymagają częstych wymian. Pamiętać należy jednak o regularnej kontroli geometrii tylnej osi. Gdy pojawią się luzy (z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy) szybko doprowadzą do zniszczenia opon.

Układ kierowniczy S-Maxa odpowiada dynamicznej stylizacji i zawieszeniu, daje dobre czucie drogi. Niestety, nie jest już tak bezawaryjny. Zdarzają się uszkodzenia przekładni kierowniczej, a jej naprawa wiąże się z dużymi wydatkami (rzędu tysiąca złotych). Ponadto w starszych egzemplarzach usterkowe były pompy wspomagania, przy czym Ford wymieniał je na gwarancji, wprowadzając równocześnie poprawki, które wyeliminowały problem.

Wnętrze S-Maxa jest obszerne i bardzo funkcjonalne. Auto dostępne było również w wersji siedmioosobowej, przy czym nie można liczyć, że na dwóch dodatkowych miejscach będzie dużo miejsca, należy raczej traktować je awaryjnie. Wersja pięcioosobowa imponuje za to pojemnością bagażnika. Nie brakuje również praktycznych schowków, a fotele drugiego rzędu można indywidualnie przesuwać i składać.

Plastiki zastosowane we wnętrzu Forda S-Max są miękkie i niezłej jakości, ale jednak dość szybko potrafią pojawić się oznaki zużycia - szczególnie w okolicy radia. Zdarza się również, że wnętrze generuje bliżej niezidentyfikowane hałasy, co sugerowałoby nienajlepszą jakość montażu.

Wyposażenie większości samochodów jest bogate. Elektrycznie sterowanych tylnych szyb i klimatyzacji brakowało w bazowej wersji, która jednak nie cieszyła się powodzeniem kupujących. Stąd na rynku wtórnym łatwo o egzemplarze z klimatyzacją manualną, często spotyka się również automatyczną, wiele samochodów posiada także ksenonowe reflektory.

Bogate wyposażenie - poza oczywistą wygodą - może również sprawiać nieco problemów. W S-Maksie zdarzają się usterki elektryki (np. panelu sterowania klimatyzacją), co spowodowane jest przetartą wiązką kabli. Stare powiedzenie mówi, że jak czegoś nie ma, to się nie zepsuje i w wypadku S-Maxa pasuje jak ulał. Nie oznacza to, że lepiej wybrać "golasa", ale trzeba się liczyć z niedomaganiami "elektryki".

Ponieważ S-Max jest samochodem spokrewnionym z Mondeo, wiele elementów stosowano w obu modelach. To ułatwia obsługę serwisową, poprawia dostęp do części, które produkowane są również jako zamienniki - w różnych cenach i jakości.

Nadwozia dobrze zabezpieczono przed korozją, z czym przez lata Ford miał spory problem. W S-Maksie rdza pojawia się szybko właściwie tylko na układzie wydechowym.

Ford S-Max był oferowany z szeroką gamą jednostek napędowych, zarówno benzynowych własnej produkcji, jak i wysokoprężnych TDCI dostarczanych przez francuski koncern PSA (Peugeot-Citroen). Silniki benzynowe wolnossące to sprawdzone konstrukcje, które zużywają jednak dość dużo paliwa. Dlatego na rynku wtórnym dominują diesle 1.8 TDCI i 2.0 TDCI. Oba cechują się podobnym zużyciem paliwa, przy czym silnik dwulitrowy oferuje znacznie lepszą dynamikę. W używanych egzemplarzach liczyć się trzeba z ze zużyciem turbosprężarki, wtryskiwaczy i dwumasowych kół zamachowych, co jest typowe dla jednostek wysokoprężnych.

Nie wszystkie egzemplarze wyposażone są w filtr cząstek stałych. Chociaż egzemplarze importowane niemal zawsze posiadają DPF, o tyle wśród aut krajowych można znaleźć samochody pozbawione tego wynalazku. Przypomnijmy, że podczas miejskiej eksploatacji filtry mają tendencję do zatykania, co powoduje przejście jednostki napędowej w tryb awaryjny, przy czym wymiana zatkanego filtra, którego nie da się już "przepalić", jest niezwykle kosztowna.

Ford S-Max to duże, rodzinne auto, z potężnym bagażnikiem, o dobrych właściwościach jezdnych i przeciętnej awaryjności. Atutem tego modelu jest stosunkowo niska - w porównaniu do bezpośredniej konkurencji - cena.

Ford S-MAX II (2015-2018)

II generacja Ford S-Max zastąpiła model, który na rynku jest obecny od 2006 roku. Nowości w większości są ukryte przed okiem obserwatora, natomiast stylistycznie auto jest bardzo podobne do poprzednika. Największe różnice dostrzeżemy z przodu, gdzie pojawiła się typowa dla nowych Fordów wielka osłona chłodnicy. Jednak linia boczna,a nawet kształt szyb są tak zbliżone, że laikowi trudno będzie stwierdzić, czy chodzi o nową generację czy może tylko lifting.

Nowy S-Max został oparty na nowej płycie podłogowej oznaczonej CD4, na której budowane jest również nowe Mondeo. Samochód dostępny jest w wersji 5- i 7-osobowej. Fotele drugiego i trzeciego rzędu mogą się łatwo składać dzięki systemowi Easy-Fold, a producent doliczył się, że wnętrze można skonfigurować aż na 32 różne sposoby.

W S-maxie, po raz pierwszy w Europie pojawił się system Ford Adaptive Steering, który jest rodzajem elektrycznego wspomagania, które obniża zużycie paliwa. S-Max jest również pierwszym Fordem dostępnym z technologiami Dynamic LED i Glare-Free Highbeam, która zapewnia maksymalne oświetlenie drogi bez ryzyka oślepiania. Standardem jest system Pre-Collision Assist, który wymagany jest przez Euro NCAP; bez niego nie da się zdobyć pięciu gwiazdek. Samochód jest wyposażony w szereg systemów ułatwiających parkowanie (automatyczne parkowanie tyłem i równolegle, pomoc przy wyjechaniu tyłem z miejsca postojowego), posiada również kamery obserwujące przestrzeń przed i za samochodem.

Na środkowej konsoli znajdziemy ekran o przekątnej 8 cali, który umożliwia sterowanie systemem Sync 2, a więc nawigacją i pokładowymi systemami oraz integrację ze smartfonem. To jednak nie koniec, opcjonalnie tradycyjne analogowe zegary mogą zostać zastąpione ekranem o średnicy 10 cali, który pozwala na dowolne skonfigurowanie wyglądu panelu zegarowego.

Inne dostępne wyposażenie to system My Key (umożliwia np. ograniczenie prędkości i głośności radia, gdy auto jest uruchomione specjalnym kluczykiem) oraz bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika.

Przykładowe samochody

Ford S-MAX

Ford S-MAX II Vignale 2.0 TDCI 150 KM

2016, VAN
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 86 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Ford S-MAX

Ford S-MAX II 1.5 EcoBoost 160 KM

2015, VAN
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 53 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Ford S-MAX

Ford S-MAX I 1.6 TDCi 115 KM

2010, VAN
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 28 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynkuOceny2.00/5. Głosy: 1

Zobacz także

Ford S-Max i Ford Galaxy po liftingu

Ford S-Max i Ford Galaxy po liftingu 2019-10-10

Ford poddał modernizacji swoja dwa minivany, czyli S-Maxa i Galaxy. Co zmieniło się w tych modelach?Stylistyczne modyfikacje ograniczono do minimum i dostrzeżemy je głównie z przodu, gdzie pojawił się inny zderzak i osłona chłodnicy. Jednocześnie...
Ford Galaxy i Ford S-Max bez silników benzynowych

Ford Galaxy i Ford S-Max bez silników benzynowych 2018-09-15

Nowa norma emisji spalin Euro 6d-Temp oraz nowy sposób pomiaru zużycia paliwa WLTP, które obowiązują do 1 września okazały się zabójcze dla benzynowych silników stosowanych w Fordzie S-Max i Fordzie Galaxy.Oba modele będą oferowane wyłącznie z...
Ford Vignale. To już cztery modele

Ford Vignale. To już cztery modele 2016-12-19

Ford stopniowo poszerza gamę modeli Vignale. Obecnie obejmuje ona cztery modele, a w salonach kolejno pojawiały się: Mondeo Vignale, S-MAX Vignale, Kuga i Edge Vignale.Drugim z linii Vignale, po wprowadzonym w 2015 r. Mondeo w wersjach sedan i kombi, był...
Zmiany w Fordach Mondeo, S-MAX i Galaxy

Zmiany w Fordach Mondeo, S-MAX i Galaxy 2016-08-15

Ford wprowadza zmiany w modelach Mondeo, S-Max i Galaxy. wszystkie pojazdy otrzymają zmodernizowane silniki 2.0 TDCI oraz system infotainment SYNC 3.Zmiany w dwulitrowym silniku wysokoprężnym 2.0 TDCI o mocy 150 i 180 KM dotyczą tylko samochodów z...
Ford Kuga Vignale

Ford Kuga Vignale 2016-06-22

Ford zaprezentował właśnie ekskluzywną wersję Kugi – model Vignale. To trzeci po Mondeo, S-maxie i Edge pojazd z portfolio amerykańskiego producenta sygnowany tą nazwą. Najlepiej wyposażone odmiany rozpoznać można po 19-calowych, polerowanych...
Najnowsze wyniki Euro NCAP

Najnowsze wyniki Euro NCAP 2015-09-02

Specjaliści od samochodowego bezpieczeństwa przetestowali kolejne modele. Tym razem z wyśrubowanymi testami zderzeniowymi zmierzyć musiały się: Audi Q7, Mazda CX-3, Mitsubishi L200, Ford Galaxy, Ford S-MAX, Renault Kadjar, Toyota Avensis, Volvo XC90 i...
Nowy Ford S-Max. Ceny

Nowy Ford S-Max. Ceny 2015-05-05

Na salonie paryskim jesienią ubiegłego roku Ford zaprezentował drugą generację modelu S-Max. Poznaliśmy polskie ceny tego pojazdu.Nowy Ford S-Max został oparty na nowej płycie podłogowej oznaczonej CD4, na której budowane jest również nowe Mondeo....
Oto Ford S-Max drugiej generacji

Oto Ford S-Max drugiej generacji 2014-09-17

Ford zaprezentował całkowicie nową generację modelu S-Max. Samochód zadebiutuje na salonie paryskim na początku października.Nowy Ford S-Max zastępuje model, który na rynku jest obecny od 2006 roku, który znalazł przez ten czas 400 tys. nabycwów, a...
Taki będzie nowy S-max?

Taki będzie nowy S-max? 2013-08-30

Od debiutu Forda S-maxa mija właśnie siódmy rok, nie dziwi więc fakt, że Ford przygotowuje już następcę. Na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie zadebiutuje pojazd o nazwie S-Max Concept. Chociaż samochód wciąż ma status auta koncepcyjnego, jest...
Używane: Ford S-Max

Używane: Ford S-Max 2013-06-14

Ford S-Max to pokaźnych rozmiarów van, zbudowany w oparciu o płytę podłogową i podzespoły Forda Mondeo IV generacji (produkowanego od 2007 roku). Auto debiutowało w 2006 roku, a rok później zostało wyróżnione tytułem Car of the Year. To spory...
Duże rabaty w salonach Forda

Duże rabaty w salonach Forda 2012-10-10

Mamy dobre wieści dla tych, którzy rozglądają się właśnie za nowymi czterema kółkami. Koniec roku zbliża się wielkimi krokami, a to oznacza, że dealerzy rozpoczynają bój o klientów. Na polskim rynku pierwszy rękawicę rzucił rywalom Ford,...
B-MAX. Takiego Forda jeszcze nie było

B-MAX. Takiego Forda jeszcze nie było 2012-03-10

Ford urasta do roli prawdziwego potentata wśród producentów minivanów. Po cieszącym się ogromnym powodzeniem modelu C-max i jego większym bracie S-maxie przyszedł czas na kolejne auto z tej rodziny. Na salonie w Genewie europejski oddział...
To są najlepsze minivany

To są najlepsze minivany 2011-06-28

Samochody klasy minivan w Europie już od dawna cieszą się sporą popularnością. Segment ten stopniowo zyskuje na znaczeniu również w Polsce. Wynika to w dużej mierze z tego, że Polaków nie stać na dwa samochody, wobec czego rodziny często kupują...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.