Ford Ranger IV 2.5 TDCI 143 KM
Ford Ranger
Ford Ranger to pickup, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1983 roku. W 1999 roku na salonie w Barcelonie zadebiutowała "światowa" wersja Rangera, która pod względem technicznym całkowicie różniła się od samochodów sprzedawanych w USA. Auto oparte było na pickupie Mazdy serii B.
Pierwsza generacja światowego Forda Ranger produkowana była w Tajlandii i sprzedawana m.in. w Europie (ale nie w Polsce), a także w Azji i Australii.
Do polskich salonów trafiła dopiero druga generacja Rangera, która zadebiutowała w 2006 roku. Ten samochód również produkowany był w Tajlandii i stanowił bliźniaka Mazdy BT-50. W 2009 roku Rangera poddano liftingowi.
Ford Ranger uznawany jest za samochód raczej bezawaryjny. W Polsce auto zyskało popularność dzięki możliwości odliczenia podatku VAT. Warto jednak pamiętać, że Ranger to pickup, a nie samochód osobowy. Komfort nie jest na najwyższym poziomie, za to możliwości w terenie są zupełnie przyzwoite.
Ford Ranger IV
Ford Ranger czwartej generacji, znany pod kodową nazwą T6, zadebiutował w 2011 roku. Pick-up przeszedł gruntowną zmianę, zyskując masywną, muskularną sylwetkę inspirowaną większym modelem F-Series. Konstrukcja samochodu opierała się na nowoczesnej, ale wciąż tradycyjnej ramie drabinkowej, co gwarantowało mu wysoką wytrzymałość i zdolności terenowe.
Gama napędowa była bardzo szeroka i zależała od rynku; w Europie dominowały turbodoładowane silniki wysokoprężne Duratorq, w tym 2.2-litrowe oraz mocniejszwe 3 i 3.2-litrowe jednostki o mocy większej niż 200 KM.
Samochód oferowano w trzech rozmiarach kabiny: Single Cab, Super Cab i Double Cab, oraz w różnych długościach skrzyni ładunkowej. Jego wnętrze, choć utrzymane w utylitarnym charakterze, było funkcjonalne i oferowało więcej przestrzeni oraz lepsze wykończenie niż w poprzednich generacjach.
Ranger T6 został poddany faceliftingowi w 2015 roku, który przyniósł odświeżony wygląd pasa przedniego i nowsze wyposażenie, w tym system multimedialny SYNC 3. W 2021 roku przeszedł kolejną, głębszą modernizację, która wprowadziła zupełnie nowy przedni i tylny zderzak, reflektory LED oraz całkowicie przeprojektowane, znacznie nowocześniejsze wnętrze z poziomym, 10-calowym ekranem dotykowym.
Model ten cieszył się ogromną popularnością na całym świecie, zdobywając wiele nagród i ugruntowując pozycję Forda w segmencie średnich pick-upów. Był bazą dla sportowej i terenowej wersji Raptor, a także dla swojego bliźniaka – Volkswagena Amaroka. Jego bezpośrednimi rywalami były modele takie jak Toyota Hilux, Nissan Navara i Mitsubishi L200.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2025-09-28