Ford Ranger V Poj kabina 2.0 EcoBlue 170 KM
Ford Ranger
Ford Ranger to pickup, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1983 roku. W 1999 roku na salonie w Barcelonie zadebiutowała "światowa" wersja Rangera, która pod względem technicznym całkowicie różniła się od samochodów sprzedawanych w USA. Auto oparte było na pickupie Mazdy serii B.
Pierwsza generacja światowego Forda Ranger produkowana była w Tajlandii i sprzedawana m.in. w Europie (ale nie w Polsce), a także w Azji i Australii.
Do polskich salonów trafiła dopiero druga generacja Rangera, która zadebiutowała w 2006 roku. Ten samochód również produkowany był w Tajlandii i stanowił bliźniaka Mazdy BT-50. W 2009 roku Rangera poddano liftingowi.
Ford Ranger uznawany jest za samochód raczej bezawaryjny. W Polsce auto zyskało popularność dzięki możliwości odliczenia podatku VAT. Warto jednak pamiętać, że Ranger to pickup, a nie samochód osobowy. Komfort nie jest na najwyższym poziomie, za to możliwości w terenie są zupełnie przyzwoite.
Ford Ranger V Poj kabina
Ford Ranger V to zupełnie nowa generacja średniej wielkości pick-upa, która zadebiutowała w 2022 roku. Samochód został zaprojektowany jako model globalny, łącząc potrzeby rynków europejskiego, azjatyckiego i australijskiego. Pod kątem wizualnym auto prezentuje się znacznie bardziej odważnie niż poprzednik, z masywną atrapą chłodnicy i agresywnie ciętym nadwoziem. Pick-up zbudowany jest na nowej, dedykowanej platformie ramowej, która zapewnia większą sztywność i wyższe zdolności terenowe. W ofercie napędowej znajdziemy nowoczesne silniki V6 EcoBoost o mocy 284 KM oraz jednostki wysokoprężne 3.0L V6 o mocy 247 KM.
Wnętrze przeszło prawdziwą rewolucję, zyskując wyższej klasy materiały wykończeniowe i nowoczesny design. Deska rozdzielcza ma pionowy, 12-calowy dotykowy ekran systemu SYNC 4. Samochód oferuje zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, w tym asystenta utrzymania pasa ruchu i aktywny tempomat. Wersja Raptor, przeznaczona do jazdy w trudnym terenie w wysokich prędkościach, dysponuje specjalnym zawieszeniem z amortyzatorami spustowymi. Ładowność nowego Rangera sięga nawet 1250 kg, co stawia go w czołówce segmentu. Auto charakteryzuje się imponującymi zdolnościami holowniczymi, które w zależności od wersji dochodzą do 3500 kg.
Nowy Ranger oferuje szereg rozwiązań ułatwiających pracę, takich jak gniazda 230 V w kabinie i skrzyni ładunkowej. W porównaniu z poprzednią generacją, samochód zapewnia znacznie lepszy komfort jazdy zarówno w terenie, jak i na drodze utwardzonej. Konkurentami dla tej generacji są między innymi Toyota Hilux, Volkswagen Amarok oraz Isuzu D-Max. Produkcja samochodu odbywa się w zakładach Forda w Tajlandii i RPA, skąd trafia on na rynki całego świata.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2025-09-28