chceauto.pl
x
Ford Mustang Mach-E w czterech wersjach

Ford Mustang Mach-E w czterech wersjach

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-12-10 Opinie
Ford podał specyfikację Mustanga Mach-E. Ten elektryczny samochód trafi do salonów już na początku 2021 roku.

Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-e Będzie dostępny z akumulatorami litowo-jonowymi o pojemności 68 kWh lub 88 kWh netto. Pierwszy z nich składa się z 288 ogniw, a drugi z 376 ogniw. Niezależnie od pojemności akumulator zabudowano w podłodze między osiami, co zapewnia niskie położenie środka ciężkości.

Akumulatory są umieszczone w wodoodpornej obudowie otoczonej zabezpieczeniami pochłaniającymi energię ewentualnego zderzenia. Aktywny system ogrzewania i chłodzenia cieczą reguluje temperaturę pracy akumulatora, co pozwala na skrócenie czasu ładowania i zoptymalizowanie osiągów w ekstremalnych warunkach pogodowych oraz podczas jazdy z dużą prędkością.

Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E
Prąd z akumulatorów jest przekazywany do chłodzonego olejem, montowanego z tyłu silnika prądu przemiennego napędzającego tylne koła oraz do dodatkowego silnika montowanego z przodu w modelach wyposażonych w system napędu kół obu osi.

Synchroniczny silnik tylny z magnesami stałymi umożliwia osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego w ciągu 0,5 sekundy, co zapewnia błyskawiczną reakcję na wciśnięcie pedału gazu.

Mustang Mach-E będzie oferowany w kilku wersjach napędowych:

Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E
- Mustang Mach-E z napędem na tylne koła posiada moc 269 KM przy akumulatorze standardowym i 294 KM przy powiększonym. Maksymalny moment obrotowy 430 Nm zapewnia przyspieszenia 0-100 km/h w czasie od 6,1 do 6,2 sekundy.

- Mustang Mach-E z napędem na wszystkie koła osiąga moc maksymalną 269 KM z akumulatorem standardowym i 351 KM przy akumulatorze powiększonym, a 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w czasie od 5,1 do 5,6 sekundy.

- Na początek do sprzedaży trafi Mustang Mach-E First Edition. Jest on standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła i powiększony akumulator. Moc wynosi 351 KM, maksymalny moment obrotowy osiąga 580 Nm, a przyspieszenia 0-100 km/h zajmuje mu 5,1 sekundy.

Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E
- Jesienią przyszłego roku gama zostanie poszerzona o Mustanga Mach-E GT. Ten samochód będzie wyposażony w napęd na wszystkie koła i powiększony akumulator. Moc to 487 KM, maksymalny moment wynosi 860 Nm, co pozwala na przyśpieszanie 0-100 km/h w czasie 3,7 sekundy.

Układ napędu na wszystkie koła Mach-E przenosi moment obrotowy niezależnie na przednią i tylną oś. Przygotowane specjalnie dla Europy charakterystyki amortyzatorów, sprężyn, drążków stabilizujących, układu kierowniczego i napędowego zostały dostosowane do typowych dla Starego Kontynentu węższych, bardziej krętych dróg i wyższych limitów prędkości.

Zasięg wynosi do 610 km (cykl WLTP) w przypadku Mustanga Mach-E z napędem na tylne koła oraz do 540 km dla napędzanych na wszystkie koła Mustanga Mach-E i wersji First Edition.

Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E
Ford zaoferuje nabywcom Mustanga Mach-E opcjonalny zestaw Ford Connected Wallbox, by ładowanie z domu było szybsze. Dostępna w wersjach 7,4 kW i 11 kW, ładowarka ścienna może doładować baterię Mustanga Mach-E od 10% do 80% w ciągu około 6 godzin.

Nabywcy Mustanga Mach-E otrzymają również w standardzie dwa kable ładujące. 6-metrowy kabel jest zgodny ze uniwersalnym europejskim standardem ładowania, co umożliwia podłączenie do ładowarek prądu przemiennego.

Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E
6,7-metrowy uniwersalny domowy przewód ładujący umożliwia podłączenie do standardowych gniazdek domowych i 32-amperowych niebieskich gniazd przemysłowych, co pozwala na szybsze ładowanie nawet bez użycia wallboxa.

Zapewniono również kompatybilność ze standardem szybkiego ładowania prądem stałym. Mustang Mach-E z napędem na tylne koła i z powiększonym akumulatorem, ładowany z mocą do 150 kW za pomocą ładowarki IONITY, zyska średnio 119 km zasięgu jazdy w ciągu około 10 minut ładowania. Wersje z napędem na tylne koła i z napędem na wszystkie koła z powiększonymi akumulatorami osiągają poziom naładowania od 10 do 80 procent pojemności akumulatora w ciągu 45 minut.

Układ napędowy Mustanga Mach-E na wideo:




Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Ford Mustang Mach-E w czterech wersjach - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Mustang Mach-E w czterech wersjachFord Mustang Mach-E w czterech wersjachFord Mustang Mach-E w czterech wersjachFord Mustang Mach-E w czterech wersjachFord Mustang Mach-E w czterech wersjachFord Mustang Mach-E w czterech wersjachFord Mustang Mach-E w czterech wersjachFord Mustang Mach-E w czterech wersjachFord Mustang Mach-E w czterech wersjach

Zobacz także

Ford Sync nowej generacji w Mustangu Mach-E

Ford Sync nowej generacji w Mustangu Mach-E 2020-09-05

Debiutujący w zupełnie nowym, w pełni elektrycznym Mustangu Mach-E system SYNC nowej generacji firmy Ford uczy się przekazywać kierowcom inteligentne sugestie na podstawie ich zachowań. Łączy w sobie zdolność kontekstowego rozpoznawania mowy,...
Elektryczna ofensywa Forda

Elektryczna ofensywa Forda 2019-12-05

Ford przechodzi największe zmiany w swojej ponad 100-letniej historii. W kwietniu 2019 roku na konwencie „Go Electric” marka przedstawiła szeroko zakrojony plan elektryfikacji. Przewiduje on wprowadzenie 16 zelektryfikowanych pojazdów na rynek...
Ford Mustang Mach-E. Pierwszy w historii

Ford Mustang Mach-E. Pierwszy w historii 2019-11-18

Po raz pierwszy od 55 lat Ford rozszerza rodzinę Mustangów, wprowadzając słynnego kucyka w erę elektryczną dzięki Mustangowi Mach-E, całkowicie nowemu, całkowicie elektrycznemu SUV-owi. Gdy Mustang Mach-E pojawi się na rynku pod koniec 2020 roku,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.