chceauto.pl
x

Ford Escort VII 1.8 i 115 KM

Ford Escort VII 1.8 i 115 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1997
Średnia cena
3 000 zł
Nadwozie
kabriolet
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1796 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
115 KM
0-100 km/h
10.7 s.
V max
193 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
50 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
322 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
9.1 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
29 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.8 s.
Prędkość maksymalna
175 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Ford Escort VII 1.8 i 115 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Escort VII 1.8 i 115 KMFord Escort VII 1.8 i 115 KMFord Escort VII 1.8 i 115 KM

Ford Escort VII 1.8 i 115 KM

To właśnie ten model, przez długi czas kształtował wizerunek Forda. Jego historia sięga połowy lat sześćdziesiątych, gdy na rynku pojawiło się pierwsze – wówczas jeszcze tylnonapędowe – auto o tej nazwie. Ostatni model - mark VII oferowany był w europejskich salonach marki do roku 2000. Mimo że od zakończenia produkcji minęło już 11 lat, ostatnie roczniki auta to łakomy kąsek dla poszukujących niedrogiego i przestronnego pojazdu.

Escorty występowały w kilku wersjach nadwoziowych. W ostatnim okresie produkcji – od 1995 roku – do wyboru były trzy i pięciodrzwiowe hatchbacki, czterodrzwiowe sedany, pięciodrzwiowe kombi, a także – nie cieszące się zbyt dużym powodzeniem – kabriolety. W Polsce zdecydowanie najłatwiej o auto z pięciorgiem drzwi, które z powodzeniem może pełnić rolę pojazdu rodzinnego.

Niezależnie od wersji, nadwozia są stosunkowo przestronne. Również bagażnik (w hatchbacku jego pojemność to 380 litrów) powinien zadowolić większość kierowców. Escorty, podobnie jak np. konkurencyjne Volkswageny Golfy, nie grzeszyły raczej poziomem wyposażenia standardowego. Wiele egzemplarzy nie posiada np. wspomagania kierownicy czy nawet obrotomierza, nie wspominając już o takich „bajerach” jak elektrycznie sterowane szyby czy centralny zamek. Pod tym względem najlepiej wypadają pojazdy z końcówki produkcji – gdy przestarzała konstrukcja nie była już w stanie konkurować z innymi modelami segmentu C, producent wabił klientów dodatkowym wyposażeniem. W samochodach pojawiły się więc poduszki powietrzne, system ABS, szyberdachy a nawet klimatyzacja.

Opinie na temat starych Fordów są bardzo zróżnicowane. Faktycznie usterkowość tych pojazdów jest nieco wyższa niż u konkurencji, ale sporo zależy od właściciela. Niestety, w dużej mierze to właśnie za sprawą Escorta do Forda przylgnęła łatka producenta samochodów, które raczej słabo opierają się działaniu rdzy. W przypadku aut z końca produkcji nie jest wprawdzie najgorzej, ale i tak odradzamy zakup nawet najlepiej utrzymanego egzemplarza, bez gruntownego sprawdzenia auta na kanale. Rdza bardzo szybko pojawia się na nadkolach, tylnej klapie, okolicy wlewu paliwa czy przy łączeniu słupków z dachem. Korodują również podłużnice i – w wielu egzemplarzach – podłoga. Jeśli mamy zamiar użytkować auto przez dłuższy czas, lepiej od razu porządnie zakonserwować cały „spód”.

Usterki jakie nękają Escorty, są raczej standardowymi bolączkami aut w wieku powyżej 10 lat. Szwankować lubią pompy wody i paliwa, sondy lambda i silniczki krokowe. Samochody przeważnie „znaczą teren” wyciekami z układów: napędowego i chłodzenia. Niedomagają też samoregulatory sprzęgła, rozszczelnia się maglownica. Radzimy bezwzględnie przestrzegać terminów wymiany pasków rozrządu – na jego zerwanie szczególnie narażona jest stosunkowo nowoczesna jednostka 1,6 l. 16V serii ZETEC.

Osobny rozdział stanowi płatająca figle elektryka oraz zawieszenie. Do standardowych bolączek można zaliczyć usterki przełącznika zespolonego, alternatora czy rozrusznika (bendix). Na polskich drogach często – nawet raz w roku – wymieniać trzeba łączniki stabilizatorów i pozostałe elementy metalowo-gumowe. Niezbyt trwałe okazują się też być amortyzatory.

Chociaż lista potencjalnych problemów nie jest krótka, istotną zaletę auta stanowi fakt, że duża liczba egzemplarzy dostępnych na rynku pochodzi z polskich salonów i ma udokumentowaną historię. Stosunkowo łatwo o przyzwoicie wyposażonego Escorta (np. wersja Bolero II) od pierwszego właściciela i z wiarygodnym niewielkim przebiegiem. Ponieważ oferta tych pojazdów wciąż jest stosunkowo bogata lepiej nie nastawiać się na konkretny egzemplarz, a raczej "na zimno" przekalkulować poszczególne propozycje.

Przyzwoicie utrzymany Escort, jeśli tylko zadbamy o odpowiednie zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, odwdzięczy się nie zawsze bezusterkową, acz bardzo tanią eksploatacją. Części do tego modelu, po cenie złomu, znajdziemy niemal na każdym szrocie, nieskomplikowana konstrukcja sprawia, że wiele napraw przeprowadzić można we własnym zakresie. Przestrzegamy przed pochopną decyzją o zakupie samochodu z instalacją gazową. Zwłaszcza nowoczesny silnik 1,6 l 90 KM, który wyposażono w 16 zaworów i plastikowy kolektor dolotowy (ryzyko rozerwania), niezbyt dobrze toleruje LPG (nawet po 120 tys. km potrafi konsumować znaczne ilości oleju).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-03-30

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Ford wskrzesza Escorta2013-04-28W obiektywie: motoryzacja w Grecji2013-08-16Sprawne auto za średnią krajową?2011-09-28Oto 10 najpopularniejszych aut na świecie. Miałeś jedno z nich?2012-05-14

Ford Escort CRASHTEST

Ford Escort VII 1.8 i 115 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Renault Megane

Renault Megane

2.0 115 KM benzyna1997kabrioletręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2.0 115 KM benzyna1997kabrioletręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.8 16V 115 KM benzyna1997kabrioletręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność

Ford Escort VII 1.8 i 115 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS