chceauto.pl
x
Fiat Stilo - nowocześnie i bogato

Fiat Stilo - nowocześnie i bogato

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2011-12-04 Opinie
Stilo trafiło do sprzedaży w 2002 roku i miało zagrozić pozycji Golfa.

Początkowo wydawało się, że auto faktycznie ma na to spore szanse. Samochód zaprojektowano od podstaw i wyposażono w nowoczesne jednostki napędowe, również stylistyka nie budziła zastrzeżeń.

Niestety, model przetrwał w ofercie zaledwie sześć lat. Dlaczego Stilo nie podbiło serc europejskich klientów?

Fiat Stilo - nowocześnie i bogato
Powód był prosty - chodziło o pieniądze. W porównaniu do niemieckiej czy francuskiej konkurencji, podstawowe modele Stilo mogły się pochwalić rewelacyjnym poziomem wyposażenia. W momencie debiutu wszystkie egzemplarze wyposażone były m.in. w sześć poduszek powietrznych, systemy ABS i ESP a także klimatyzację i niezły system audio z odtwarzaczem CD. Niestety - dodatkowe pozycje z listy wyposażenia standardowego wywindowały cenę auta. Przez dłuższy czas w Polsce, za nowego Stilo zapłacić trzeba było więcej niż np za Toyotę Corollę, która zdecydowanie wolniej traciła na wartości. Taka polityka cenowa skutecznie odstraszała klientów.

Ostatecznie produkcję Stilo zakończono w 2006 roku, do 2008 przetrwało Stilo Multiwagon (kombi). Wcześniej, w 2004 roku samochód poddano liftingowi (zmieniły się m.in silniki).

Fiat Stilo - nowocześnie i bogato
Auto oferowane było z bogatą paletą jednostek napędowych. Oprócz podstawowej, o pojemności zaledwie 1,2 l. i mocy 80 KM wszystkie radzą sobie z autem dość dobrze. Do spokojnej, codziennej eksploatacji wystarczy montowany od 2004 roku silnik 1,4 l. rozwijający moc 95 KM. Dobrą dynamikę zapewnia znany z wcześniejszych modeli (Bravo/Brava/Marea/Siena) 1,6 litrowy motor o mocy 103 KM. Trzeba jednak wiedzieć, że fiatowskie silniki benzynowe lubią konsumować duże ilości oleju.

Dobrą opinią cieszą się dynamiczne, oszczędne i stosunkowo trwałe jednostki wysokoprężne z rodziny JTD i – nowsze – Multijet. W przypadku Diesli najważniejszą kwestią jest zweryfikowanie przebiegu konkretnego egzemplarza – naprawa układu wtryskowego czy turbosprężarki rzadko kiedy zamknie się w kwocie 2 tys. zł

Fiat Stilo - nowocześnie i bogato
Do typowych usterek zaliczyć można pękające sprężyny przednich kolumn McPhersona – fabryczne mają bardzo kiepską jakość (wada materiałowa do ok 2004 roku), wymiana jednej sztuki to koszt ok. 400 zł. Dość szybko poddają się też łączniki stabilizatorów (uwaga na niskie zawieszenie), w wielu egzemplarzach stukają przekładnie kierownicze.

Najwięcej problemów sprawia rozbudowany układ elektryczny. Komputer często informuje kierowcę o błędach (w większości przypadków uzdrawia się sam), przestaje działać centralny zamek, poluzowują się kostki napinaczy pasów bezpieczeństwa (błąd poduszek powietrznych). Układ elektryczny nie toleruje skoków napięcia (pojawiają się błędy), więc warto od czasu do czasu przeczyścić klemy lub skontrolować stan akumulatora. Ponadto zdarzają się też uszkodzenia czujnika obecności pasażera (również błąd airbag). W pechowych egzemplarzach notorycznie przepalają się żarówki świateł mijania, których wymiana - zwłaszcza w nocy - wymaga niemal nadludzkich umiejętności.

Fiat Stilo - nowocześnie i bogato
Kierowcy ceniący sobie spokój powinni też unikać produkowanego do 2005 roku silnika 1,6 16V (103 KM), w którym bardzo często dochodzi do uszkodzenia cewek zapłonowych (objawy to problemy z obrotami na biegu jałowym, „dziury” w mocy).

Stilo to propozycja dla kierowców, którzy cenią sobie dobre wyposażenie (również te z zakresu bezpieczeństwa) i nowoczesną konstrukcję. Relacja rocznika, poziomu wyposażenia i ceny, jest w tym przypadku bardzo dobra. Decydując się na ten samochód trzeba jednak pamiętać, że auto stosunkowo szybko traci na wartości, a instalacja elektryczna potrafi płatać różnego rodzaju figle. Z drugiej strony poważne usterki zdarzają się raczej rzadko, a większość tych sygnalizowanych przez komputer, ma przeważnie jedynie „chwilowy” charakter.

Fiat Stilo - sprawdź ceny, dane techniczne, osiągi, poziom bezpieczeństwa i koszty utrzymania.

Opinie i komentarze na temat artykułu

sti
13 grudnia 2011
Określanie silnika 1,6 jako "dynamicznego" zdecydowanie mija się z prawdą. To muł jakich mało.
greg
13 grudnia 2011
Największą bzdurą jest to ze silniki 1.6 16v są awaryjne!!posiadałem kilka fiatów z tym silnikiem i powiem tyle najlepszy silnik benzynowy w gamie fiata jaki był nie licząc 1.2.Owszem zdarzyło mi się raz że cewka przestała dawać iskrę na jeden gar ale na tyle aut jedna przypadłość to do zaakceptowania i wymianę można zrobić pod blokiem koszt cewki 250zł.nie wiem co za padłem ktoś tu jeździł ale silnik 1.6 16v nie posiada żadnych dziur w mocy(biorąc pod uwagę ze to silnik bez turbiny a tych silników ten problem nie dotyczy)miałem kilka bravo brava i marea i nie wiem czy takie nie zajeżdżone trafiałem ale każdy był dynamiczny i co ciekawe żaden nie brał oleju nawet powyżej 200 tysięcy km.Jedno co powiem to do oszczędnych nie należały ale tak konstrukcja nie do zamęczenia!!
Karol
13 grudnia 2011
Miałem to cudo z 2003 roku. 80 tys km (50tys mil) koń 1,2 80km. I... lipa na maksa. zero dynamiki (za mały silnik i za ciężkie auto) zero ekonomiczności trasa UK - PL 3 osoby predkość do 130km/h prawie 7 litrów na miejscu cykl mieszany troche ponad 8. nagminnie przepalająca sie żarówka swiateł mijania pomimo że była tam najpierw philips później OSRAM i to samo. A wymiana lewej żarówki to wyjmowanie akumulatora i jego obudowy (masakra). Oprocz tego stuki w ukladzie kierowniczym, skrzypiące sprzegło, przerazliwie skrzypiacy najpierw fotel kierowcy a pozniej pasazera i ciagle alarmy: przepalona żarówka - a działała, otwarte drzwi pomimo ze zamknięte.padla chlodnica od klimy i caly wydech musialem wymienić. Kiepskie plastyki. Klapka przeciw sloneczna mi sie ulamala, guzik od kompa ten na przelaczniku wycieraczek odlecial i jak wcisnalem mocnie sygnal na kierownicy to sie polamala na liniach do airbaga. Jedyny plus to wyposazenie i bardzo ladne wnętrze.Wybralem ten silnik bo wiem ze w puntach spisywal sie bardzo ladnie (ale tam byl inny 75kmn 8v i pelen wtrysk) Ale jezdzilo mi sie tym autem tragicznie. Nie dawal mi przyjemności a moja zona od pierwszego dnia nie byla jazda zadowolona.
machanik aso
13 grudnia 2011
Stilo to bardzo porządne auto.
Niestety początkowa próba porównania z Golfem, spowodowała lawinę niepochlebnych opinii w prasie "fachowej", głównie niemieckiej.
Usterki, które w Golfie są czymś normalnym, w Stilo urastają do rangi nieusuwalnych awarii.
Ale to jest ogólna zasada dla aut niemieckich i włoskich/francuskich.
Stilo to bardzo dobrze wykonane i wyposażone autko (znam je niemal od podszewki).
Bardzo wiele osób, które kupiły Stilo jako nowe w salonie, do dzisiaj nimi jeździ i ani myślą sprzedawać.
Znam wiele osób, którzy jeżdżą krajowymi Punto, z roczników 96-99, jeszcze z czarnymi tablicami i też nie myślą o sprzedawaniu (chętnie bym takie autko odkupił).
wotes
13 grudnia 2011
Miałem dokładnie takiego. Komfort super, wyposażenie też, mały kiper. Spec od alarmu jak zaczął zdejmować plastki to stwierdził, że patenty z Golfa itp. Jedyny mankament to ASO, które na wszelkie usterki mówią, że ten typ tak ma. Auto polecam!
Adam
13 grudnia 2011
sti, bo pewnie jeździłeś tym po lifcie, a to juz były oplowskie 1.6 wstawiane, które faktycznie muliły. Konstrukcji fiatowskiej nie można zarzucić braku mocy... gdyby tylko nie ten olej i cewki xD
Swoją drogą stilo porządna fura jest, ale niemieckie 'fachowe' media zrobiły swoje i auto nie miało siły przebicia.
jasiek
13 grudnia 2011
Byłem kiedyś na jeździe testowej. Autko mi się podobało i chciałem kupić, ale jak przejechałem się Stilo 1.9 JTD to podziękowałem. Huk od silnika wewnątrz auta był jak w kabinie Kamaza.
alan
13 grudnia 2011
Stilo to naprawdę dobre autko - przestronne wnętrze, spory bagażnik i niezłe wyposażenie pozwalają na użytkowanie go jako podstawowego samochodu w rodzinie. Dobry silnik 1,9 multijet pozwala cieszyć się przyjemnością z jazdy i bezstresowe wyprzedzanie - przy bardzo małym zapotrzebowaniu na paliwo. Co niezwykle ważne Stilo wbrew lansowanej opinii jest autem bezawaryjnym (mogę to stwierdzić na podstawie ponad dwuletniej eksploatacji)
Artur
13 grudnia 2011
Mam obecnie Fiata Stilo kombi 2003r. Auto fajnie wyposażone. Silnik 1,9 disel warczy i trzęsie wszystkim. Wymiana żarówek to męka. Zawieszenie zawsze puka - więc odpuściłem temat i nic się nie dzieje. Na przeglądach sztywne, ale puka. Ale najgorsze są .... skrzypienia. Skrzypi wszystko :D Trzeba tylko głośno radio słuchać i jest ok.
Za te pieniądze nic większego i lepiej wyposażonego się nie kupi.
Jak ktoś nie jest cholerykiem to polecam... bo inaczej idzie sobie w łeb strzelić;)
kamil
13 grudnia 2011
nowoczesnie i bogato a bebny z tylu :D
fiaam
13 grudnia 2011
Mam od półtora roku Stilo 5D z 2005 roku z silnikiem 1,4 16v 95km. Auto bezawaryjne, bardzo dynamiczne, średnie spalanie na poziomie 7,5l.
maciej
13 grudnia 2011
Kolego o nicku mechanik aso mozesz mi podac mi swoj adres @ mam maly problem z moim stilo
Marek
13 grudnia 2011
Mam stilo JTD od 4 lat.Mówienie,że jest głośny to lekka przesada.Auto jest komfortowe i dobrze wyposażone.Ma też wady,ale które nie ma chyba, że"niemieckie".Trzeba dbać, w odpowiednim czasie wymieniać płyny i filtry.Jeszcze nie zawiodło Mnie i myślę że tak dalej będzie.
jacek
13 grudnia 2011
miałem autko 3 lata 1,6 benzyna.zarówka nie przepalona ani razu,do błędów w kompie przywykłem,olej trza lać i to sporo.ogólnie jednak autko przyjemne i wyposażone na maxa vw z takim wyposażeniem trudno spotkać.miło wspominam ale jeżdze vw
sti
13 grudnia 2011
Do Adam: miałem auto z 2003 r. więc z poprzednim silnikiem. Teraz mam auto z silnikiem 2,5 l. i wreszcie czuję, że auto przyspiesza, a nie tylko zwiększa prędkość. Ten silnik ma zdecydowanie za mało Nm na taką masę i jest mało elastyczny tam, gdzie jest elastyczność potrzebna, tzn. przy ok. 2 tys. obrotów.
comments powered by Disqus

Fiat Stilo - nowocześnie i bogato - GALERIA ZDJĘĆ

Fiat Stilo - nowocześnie i bogatoFiat Stilo - nowocześnie i bogatoFiat Stilo - nowocześnie i bogatoFiat Stilo - nowocześnie i bogatoFiat Stilo - nowocześnie i bogatoFiat Stilo - nowocześnie i bogatoFiat Stilo - nowocześnie i bogatoFiat Stilo - nowocześnie i bogato

Zobacz także

Używane: Mitsubishi Grandis

Używane: Mitsubishi Grandis 2018-03-18

Minivany od lat cieszą się ogromną popularnością w Japonii. Jednym z dostępnych w Europie aut tej klasy o stricte azjatyckim pochodzeniu jest Mitsubishi Grandis. Czy warto go kupić?Samochód produkowany był w latach 2003-2011 i początkowo oferowano go...
Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen

Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen 2017-06-20

Samochody koncernów Toyoty i Volkswagena od lat rywalizują o palmę pierwszeństwa wśród najchętniej kupowanych w naszym kraju pojazdów. Dotyczy to również rynku wtórnego. W jaki sposób próbują zagospodarować tą niszę dealerzy obu marek? Czy...
Używane: Opel Astra IV (J)

Używane: Opel Astra IV (J) 2017-05-28

Czwarta generacja Opla Astry (typoszereg J) debiutowała w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód okazał się sporym sukcesem, a w produkcji przetrwał do 2015 roku.Pojazd był zupełnie nową konstrukcją, którą zbudowano w...
Używane: BMW 5 F10/F11

Używane: BMW 5 F10/F11 2017-05-17

BMW serii 5 F10/F11 debiutowało w 2010 roku. Produkcję tej generacji zakończono na początku roku 2017, a więc można liczyć na dość spory i nagły spadek cen tej generacji.Zanim jednak ruszymy na poszukiwania dobrej oferty, trzeba zdać sobie sprawę,...
Używane: Volvo XC60 I

Używane: Volvo XC60 I 2017-03-30

Volvo XC60 to dla szwedzkiej firmy niezwykle ważny model. I generacja tego kompaktowego crossovera debiutowała w 2008 roku i stała się najlepiej sprzedającym się modelem w historii Volvo. W efekcie samochód przetrwał w produkcji aż do 2017 roku, gdy...
Używane: Subaru Legacy V i Outback IV

Używane: Subaru Legacy V i Outback IV 2017-02-27

Subaru Legacy V generacji debiutowało w 2009 roku, a niedługo potem oferta została poszerzona o uterenowioną wersję, która tradycyjnie nosi nazwę Outback (IV generacji).W obu modelach japoński producent próbował połączyć typowe dla siebie...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.