chceauto.pl
x
Ferrari Amalfi. Nowość z silnikiem V8

Ferrari Amalfi. Nowość z silnikiem V8

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2025-07-03

Ferrari zaprezentowało nowość. Amalfi to samochód, który jest następcą Ferrari Roma i podobnie jak ten model, jest pojazdem typu coupe z silnikiem umieszczonym z przodu.

  1. Ferrari Amalfi. Nadwozie
  2. Ferrari Amalfi. Wnętrze
  3. Ferrari Amalfi. Napęd

Ferrari Amalfi. Nadwozie

Ferrari Amalfi to nie jest pojazd, którego głównym przeznaczeniem jest jazda po torze. Przeciwnie, samochód ma doskonale odnajdywać się w codziennej eksploatacji, chociaż oczywiście nie można mu odmówić sportowej stylizacji i osiągów.
Ferrari Amalfi
Ferrari Amalfi
Konstrukcja nadwozia opiera się na płynnych liniach i minimalistycznym podejściu, z wyraźnie zarysowaną bryłą i gładkimi powierzchniami. Przód wyróżnia się dużym wlotem powietrza i wydłużoną maską, pod którą mieści się silnik V8. Zintegrowany aktywny spojler z tyłu pojazdu zwiększa stabilność przy dużych prędkościach, a kute felgi i detale z włókna węglowego podkreślają sportowy charakter pojazdu.
Ferrari Amalfi
Ferrari Amalfi
Z drugiej strony samochód opcjonalnie może zostać wyposażony w system podnoszenia przedniej osi, który zwiększa prześwit o 4 cm, umożliwiając wjeżdżanie do parkingów podziemnych czy na krawężniki.

Ferrari Amalfi. Wnętrze

W kabinie zastosowano układ podwójnego kokpitu oddzielającego kierowcę i pasażera szerokim tunelem. Nowo zaprojektowana jest kierownica, którą wyposażoną w fizyczne przyciski oraz klasyczny przycisk uruchamiania silnika.
Ferrari Amalfi
Ferrari Amalfi
Centralny wyświetlacz, wielkości 10,25 cala jest zintegrowany z deską rozdzielczą. Ponadto w samochodzie znajdziemy ekran cyfrowych zegarów wielkości aż 15,6 cala (jak w typowym laptopie) przed kierowcą i trzeci ekran, wielkości 8,8 - przed pasażerem. Nie służy on tylko do rozrywki, można na nim wyświetlać m.in. przeciążenia czy obroty silnika.
Ferrari Amalfi
Ferrari Amalfi
Kabina Amalfi ma architekturę 2+2, co oznacza na dwóch tylnych siedzeniach zmieszczą się dzieci. Znajdujący się z tyłu bagażnika 373 litrów pojemności.

Ferrari Amalfi. Napęd

Sercem Ferrari Amalfi jest udoskonalony silnik 4.0V8 z podwójnym turbodoładowaniem, bazujący na wielokrotnie nagradzanej serii F154, który dzięki nowym ustawieniom turbodoładowania jest w stanie osiągnąć moc 640 KM (przy 7500 obr/min; odcięcie zapłonu następuje przy 7600 obr/min). Za przenoszenie momentu obrotowego, który wynosi 760 Nm (w zakresie 3000-5750 obr/min) odpowiada ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa.
Ferrari Amalfi
Ferrari Amalfi
Ferrari Amalfi rozpędza się do 100 km/h w 3,3 s, a do 200 km/h - w równe 9 s. Wszystko dzięki temu, że stosunek mocy do masy wynosi 2,29 kg/KM. Samochód waży (bez płynów eksploatacyjnych) tylko 1470 kg, a co godne uwagi, mimo silnika umieszczono przed kabiną rozkład masy między osiami wynosi 50:50.

Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h. Z prędkości 100 km/h Ferrari Amalfi zatrzymuje się na dystansie 30,8 m.

Opony mają rozmiar 245/35 R20 z przodu i 285/35 R20 z tyłu.

Ferrari Amalfi. Nowość z silnikiem V8 - GALERIA ZDJĘĆ

Ferrari Amalfi. Nowość z silnikiem V8Ferrari Amalfi. Nowość z silnikiem V8Ferrari Amalfi. Nowość z silnikiem V8Ferrari Amalfi. Nowość z silnikiem V8Ferrari Amalfi. Nowość z silnikiem V8Ferrari Amalfi. Nowość z silnikiem V8Ferrari Amalfi. Nowość z silnikiem V8Ferrari Amalfi. Nowość z silnikiem V8Ferrari Amalfi. Nowość z silnikiem V8

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS