Ferrari zaprezentowało nowość. Amalfi to samochód, który jest następcą Ferrari Roma i podobnie jak ten model, jest pojazdem typu coupe z silnikiem umieszczonym z przodu.
- Ferrari Amalfi. Nadwozie
- Ferrari Amalfi. Wnętrze
- Ferrari Amalfi. Napęd
Ferrari Amalfi. Nadwozie
Ferrari Amalfi to nie jest pojazd, którego głównym przeznaczeniem jest jazda po torze. Przeciwnie, samochód ma doskonale odnajdywać się w codziennej eksploatacji, chociaż oczywiście nie można mu odmówić sportowej stylizacji i osiągów.

Ferrari Amalfi
Konstrukcja nadwozia opiera się na płynnych liniach i minimalistycznym podejściu, z wyraźnie zarysowaną bryłą i gładkimi powierzchniami. Przód wyróżnia się dużym wlotem powietrza i wydłużoną maską, pod którą mieści się silnik V8. Zintegrowany aktywny spojler z tyłu pojazdu zwiększa stabilność przy dużych prędkościach, a kute felgi i detale z włókna węglowego podkreślają sportowy charakter pojazdu.

Ferrari Amalfi
Z drugiej strony samochód opcjonalnie może zostać wyposażony w system podnoszenia przedniej osi, który zwiększa prześwit o 4 cm, umożliwiając wjeżdżanie do parkingów podziemnych czy na krawężniki.
Ferrari Amalfi. Wnętrze
W kabinie zastosowano układ podwójnego kokpitu oddzielającego kierowcę i pasażera szerokim tunelem. Nowo zaprojektowana jest kierownica, którą wyposażoną w fizyczne przyciski oraz klasyczny przycisk uruchamiania silnika.

Ferrari Amalfi
Centralny wyświetlacz, wielkości 10,25 cala jest zintegrowany z deską rozdzielczą. Ponadto w samochodzie znajdziemy ekran cyfrowych zegarów wielkości aż 15,6 cala (jak w typowym laptopie) przed kierowcą i trzeci ekran, wielkości 8,8 - przed pasażerem. Nie służy on tylko do rozrywki, można na nim wyświetlać m.in. przeciążenia czy obroty silnika.

Ferrari Amalfi
Kabina Amalfi ma architekturę 2+2, co oznacza na dwóch tylnych siedzeniach zmieszczą się dzieci. Znajdujący się z tyłu bagażnika 373 litrów pojemności.
Ferrari Amalfi. Napęd
Sercem Ferrari Amalfi jest udoskonalony silnik 4.0V8 z podwójnym turbodoładowaniem, bazujący na wielokrotnie nagradzanej serii F154, który dzięki nowym ustawieniom turbodoładowania jest w stanie osiągnąć moc 640 KM (przy 7500 obr/min; odcięcie zapłonu następuje przy 7600 obr/min). Za przenoszenie momentu obrotowego, który wynosi 760 Nm (w zakresie 3000-5750 obr/min) odpowiada ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa.

Ferrari Amalfi
Ferrari Amalfi rozpędza się do 100 km/h w 3,3 s, a do 200 km/h - w równe 9 s. Wszystko dzięki temu, że stosunek mocy do masy wynosi 2,29 kg/KM. Samochód waży (bez płynów eksploatacyjnych) tylko 1470 kg, a co godne uwagi, mimo silnika umieszczono przed kabiną rozkład masy między osiami wynosi 50:50.
Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h. Z prędkości 100 km/h Ferrari Amalfi zatrzymuje się na dystansie 30,8 m.
Opony mają rozmiar 245/35 R20 z przodu i 285/35 R20 z tyłu.