W kwietniu dostarczyło klientom około 160 900 samochodów. Licząc od początku roku, klienci odebrali już około 624 650 aut. To wzrost o 8 procent.
Rosnąca przez kilka ostatnich miesięcy sprzedaż w Chinach, cały czas utrzymuje się na wznoszącej fali (+13,5 procent, 52 411 samochodów). Na ostatniej wystawie Beijing Motor Show, Audi zaprezentowało przedłużone wersje modeli Q5 i A8. Nowy SUV Q5 L wjedzie na chiński rynek latem. Jak do tej pory ten uterenowiony model była kluczowym sprzedażowo Audi w Państwie Środka. 10 669 egzemplarzy tego samochodu sprzedanych w ubiegłym miesiącu, to około jednej piątej ogólnej sprzedaży niemieckiej marki w Chinach.
Od początku roku obiecująco wygląda też rynek japoński. Na tym drugim co do wielkości rynku regionu Azji i Pacyfiku, w pierwszych czterech miesiącach 2018 Audi odnotowało wzrost sprzedaży o 3,6 procent, do 8664 aut. Podobnie Korea Południowa odnotowała pozytywne dla Audi wyniki sprzedażowe, wprowadzając od początku roku na swój rynek ponad 2500 samochodów z czterema pierścieniami w logo.
Zauważalnie gorzej producent z Ingolstadt radził sobie za to na Starym Kontynencie - sprzedaż spadła o 4,1 procent, do liczby 72 550 aut. Największy wpływ na ten wynik miały spadki na największych europejskich rynkach: w Niemczech (-5,4 procent, 26 696 pojazdów) i we Francji (-12,7 procent, 5238 aut).
Ze spadkiem sprzedaży mieliśmy do czynienia również w Polsce. Na nasze drogi w kwietniu 2018 wyjechało o 15,15 procent mniej samochodów rodem z Ingolstadt, niż w kwietniu 2017. (2017: 997 sztuk; 2018: 846 sztuk). Biorąc jednak pod uwagę sprzedaż na polskim rynku liczoną od początku roku, to wyniki niemieckiego producenta rosną. W okresie od stycznia do końca kwietnia 2018, na polskim rynku sprzedano 5524 auta marki Audi. To aż o prawie 29 procent niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (2017: 4286 egzemplarzy).