Z jakiegoś powodu producenci uważają za konieczne posiadanie w ofercie samochodu "uterenowionego". Cechuje się on nadwoziem kombi, minimalnie wyższym zawieszeniem i oczywiście przednim napędem, bo przecież 4x4 zużywa za dużo paliwa, czyli emituje za dużo CO2.
![Citroen C5 CrossTourer](https://img.chceauto.pl/arts/citroen-c5-crosstourer-nowosc-1285-10755_v3.jpg)
Citroen C5 CrossTourer
Stąd wysyp wszystkich tzw. "crossów", którymi "w poprzek" można przejechać właściwie tylko krawężnik... Do grona producentów tego typu pojazdów dołącza właśnie Citroen. Na salonie w Genewie zadebiutuje C5 CrossTourer.
Od klasycznego C5 Tourer samochód różni się - co za niespodzianka - nakładkami na progi i błotniki oraz podwyższonym o 1,5 cm zawieszeniem. Przy czym w samochodach wyposażonych w aktywne zawieszenie Hydractive III+, po przekroczeniu prędkości 70 km/h ulega ono automatycznemu obniżeniu.
![Citroen C5 CrossTourer](https://img.chceauto.pl/arts/citroen-c5-crosstourer-nowosc-1285-10757_v3.jpg)
Citroen C5 CrossTourer
Ten typ zawieszenia umożliwia również wybór dwóch trybów terenowych. W pierwszym z nich zawieszenie jest wyższe aż o 6 cm, o ile prędkość nie przekroczy 10 km/h. W drugim - samochód jest podniesiony o 4 cm do prędkości 40 km/h. Po przekroczeniu każdego progu zawieszenie ulega automatycznemu obniżeniu, podczas jazdy z prędkością ponad 70 km/h C5 Crosstourer ma taki sam prześwit jak zwykły C5, co pozytywnie wpływa na aerodynamikę, a co za tym idzie - zużycie paliwa.
![Citroen C5 CrossTourer](https://img.chceauto.pl/arts/citroen-c5-crosstourer-nowosc-1285-10758_v3.jpg)
Citroen C5 CrossTourer
Zawieszenie Hydractive jest dostępne wyłącznie jako opcja. Zamówić je można do wszystkich wersji silnikowych poza najsłabszymi (1.6 HDI i 1.6 e-HDI o mocy 115 KM).
Citroen C5 CrossTourer jest dostępny w dwóch poziomach wyposażenia (Millenium i Exclusive) wyłącznie z silnikami wysokoprężnymi o mocach od 115 do 200 KM. Napęd wszystkich kół nie jest oferowany, nawet w opcji.
"Uterenowiona" wersja Citroena C5 kombi zadebiutuje na salonie w Genewie, ale zamówienia można już składać.