chceauto.pl
x

Citroen C4 X 1.2 PureTech 100 KM

Citroen C4 X 1.2 PureTech 100 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2023
Średnia cena
100 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1199 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1209 kg
Ładowność
481 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
100 KM
0-100 km/h
11.6 s.
V max
194 km/h
Zasięg
600 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.4 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
55 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
195/60 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
510 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Citroen C4 X 1.2 PureTech 100 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen C4 X 1.2 PureTech 100 KMCitroen C4 X 1.2 PureTech 100 KMCitroen C4 X 1.2 PureTech 100 KMCitroen C4 X 1.2 PureTech 100 KMCitroen C4 X 1.2 PureTech 100 KM

Citroen C4 X 1.2 PureTech 100 KM

Producenci samochodów usilnie szukają dla siebie rynkowych nisz. Efektem takiego podejścia jest właśnie Citroen C4 X i jego wersja elektryczna e-C4 X.

Samochód ma podniesione zawieszenie jak SUV lub crossover i nadwozie, które wygląda jak liftback, ale jest czterodrzwiowe, co czyni z C4 X sedana. Mimo tego linia boczna nawiązuje do większego C5 X, który jednak jest... pięciodrzwiowym liftbackiem. Jednym słowem Citroen C4 X to brat-bliźniak pokazanego niedawnego Peugeota 408, chociaż oba pojazdy dość mocno różnią się detalami stylistycznymi.

Citroen C4 X swoją długością nadwozia 4,6 m wpisuje się pomiędzy hatchbacka C4 o długości 4,36 m i Citroena C5 X, który ma długość 4,8 m. Rozstaw osi 2,67 m jest taki sam jak w C4. Oba modele są opracowane na platformie CMP. Pojemność bagażnika C4 X niezależnie od napędu wynosi 510 litrów.

We wnętrzu znajdziemy dwa ekrany - cyfrowych zegarów oraz 10-calowy nowego systemu infotainment. Sam system ma możliwość rozumienia mowy naturalnej i to w 29 językach.

Na wielu rynkach europejskich (Austria, Belgia, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Portugalia, rynki skandynawskie i Wielka Brytania) samochód będzie oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym jako Citroen e-C4 X. Wyposażony w silnik o mocy 100 kW (136 KM, 200 Nm) samochód ma mieć zasięg (wg WLTP) sięgający 360 km i podczas ładowania będzie przyjmował moc do 100 kW.

Elektryczny Citroen e-C4 rozpędza się do 100 km/h w 9,5 s, jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 km/h. Auto wyposażono w stosunkowo niewielką baterię litowo-jonową o pojemności 50 kWh. Akumulator jest objęty 8-letnią gwarancją, limitowaną przebiegiem 160 tys. km. Producent gwarantuje, że do tego czasu pojemność baterii nie spadnie poniżej 70 proc. początkowej wartości.

Na rynkach pozaeuropejskich oraz w niektórych krajach Europy Citroen C4 X będzie dostępny z silnikami spalinowymi - dwoma benzynowymi, trzycylindrowymi 1.2 PureTech (100 i 130 KM; mocniejszy wyłącznie automatyczną skrzynią ośmiobiegową) lub wysokoprężnym, czterocylindrowym 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM.

Citroeny e-C4 X i C4 X będą produkowane wyłącznie w Europie w zakładach Stellantis w Villaverde, koło Madrytu w Hiszpanii i stamtąd trafią na rynki całego świata. Sprzedaż obu modeli rozpocznie się stopniowo pod koniec 2022 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-01-28

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Citroen C4 X. Całkowita nowość2022-07-08

    Citroen C4 X 1.2 PureTech 100 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS