chceauto.pl
x

Citroen C1 I 1.0 i 68 KM

Citroen C1 I 1.0 i 68 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2007
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
998 cm3
Silnik
benzyna
Waga
800 kg
Ładowność
390 kg

OSIĄGI

Moc
68 KM
0-100 km/h
13.7 s.
V max
157 km/h
Zasięg
780 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
4.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
29 zł
Zbiornik paliwa
35 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
155/65 R14

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
65 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
10.2%
Średni przebieg
53 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
A
Bagażnik
139 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
5.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
14 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
15.1 s.
Prędkość maksymalna
143 km/h

Citroen C1 I 1.0 i 68 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen C1 I 1.0 i 68 KMCitroen C1 I 1.0 i 68 KMCitroen C1 I 1.0 i 68 KMCitroen C1 I 1.0 i 68 KMCitroen C1 I 1.0 i 68 KM

Citroen C1 I 1.0 i 68 KM

Citroen C1

C1 to prawdziwy kosmopolita. Samochód produkowany jest w czeskiej fabryce w Kolinie, kształty wymyślili Japończycy, wnętrze zaprojektowali Francuzi, a wysokoprężne jednostki napędowe dostarczane są z Polski. Auto jest wynikiem współpracy koncernów PSA i Toyoty - jego bliźniacze konstrukcje to Peugeot 107/108 oraz Toyota Aygo. Co ważne wszystkie trzy pojazdy budowane są w tej samej fabryce przez tych samych pracowników, więc sugerowanie się marką nie jest dobrym pomysłem.

Citroen C1 I

Pierwszy facelifting, polegający na zmienia przedniego zderzaka i wprowadzeniu nowych silników C1 przeszedł w 2008 roku. Drugi FL, obejmujący niewielki zmiany przodu i tyłu, miał miejsce w 2012 roku.

Typowo miejskie samochody dostępne są wyłącznie z nadwoziem typu hatchback - do wyboru mamy wersję trzy i pięciodrzwiową. W przypadku tej ostatniej koniec tylnych drzwi jest równocześnie końcem samochodu. Auto oferuje stosunkowo dużo przestrzeni dla pasażerów, jak na swoje mikroskopijne wymiary (długość 3,43 m). Jest również bezpieczne (4 gwiazdki w testach euroNCAP). Ogromnym atutem są jednostki napędowe - nawet podstawowa 1,0 l. o mocy 68 KM (produkcji Toyoty) rozpędza niewielkie auto do setki w czasie poniżej 12 sekund zużywając przy tym średnio ok 5,5 l benzyny na 100 km.

Samochód, dzięki rozstawieniu kół w narożnikach nadwozia może się też pochwalić doskonałymi właściwościami jezdnymi. Z uwagi na bardzo prostą konstrukcję auto cieszy się też opinią bezawaryjnego. Poza drobnostkami, jak np. trzeszczące, tandetne materiały wykończeniowe nie sposób wskazać większych wad. Auta przeważnie pojawiają się w warsztatach jedynie w celu przeprowadzenia czynności obsługowych (wymiana płynów eksploatacyjnych). Podsumowując: doskonały miejski przyrząd do przemieszczania się w przestrzeni, dla kogoś, kto nie lubi spotkań z mechanikami. Na krętych drogach niezbyt komfortowe zawieszenie (i stosunkowo mocna jednostka napędowa) potrafi zapewnić sporo frajdy!
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-08-20

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Citroen C1 znów w Polsce2017-01-19Nowy Citroen C1 już w Polsce. Ceny2014-07-10Citroen C1 II generacji już jest!2014-02-25Ruszyła produkcja Peugeota 108, Citroena C1 i Toyoty Aygo2014-05-30Trzy gwiazdki dla "trojaczków". Wpadka?2012-12-19Toyota Aygo. Ostatni z "trojaczków"2014-03-04

Citroen C1 CRASHTEST

Citroen C1 - AKCJE NAWROTOWE

2010-02-05Niektóre samochody Citroën, model C1, wyposażone w skrzynię biegów MAP, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Citroen poinformował, że w ok. 100 egzemplarzach samochodu, może dojść do częściowego zablokowania pedału przyspieszenia, co może grozić wypadkiem. Jednocześnie przedsiębiorca poinformował, że w Europie nie odnotowano wypadków związanych z tą usterką oraz, że w przypadku wystąpienia problemów możliwe jest zatrzymanie pojazdu, gdyż układ hamulcowy i skrzynia biegów działają poprawnie.

Citroen C1 I 1.0 i 68 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Toyota Aygo

Toyota Aygo

1.0 68 KM benzyna2007hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz

1.0 65 KM benzyna2007hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai Atos Prime

Hyundai Atos Prime

1.1 63 KM benzyna2007hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność
Kia Picanto

Kia Picanto

1.1 65 KM benzyna2007hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 107

Peugeot 107

1.0 68 KM benzyna2007hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

1.0 65 KM benzyna2007hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność

Citroen C1 I 1.0 i 68 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS