chceauto.pl
x
BMW M8 nadjeżdża

BMW M8 nadjeżdża

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2018-11-10
O BMW serii 8 wiemy już niemal wszystko - w czerwcu pokazano ten model w wersji coupe, zaś na początku listopada - wersję cabrio. Wciąż jednak przed nami premiera najmocniejszej wersji, czyli BMW M8.

BMW M8 i M8 GTE
BMW M8 i M8 GTE
Obecnie model ten przechodzi intensywne testy na torze Estoril w Portugalii. Auto ma wyznaczać nowe standardy w zakresie dynamiki i precyzji prowadzenia.

Nowe drogowe BMW M8 przygotowywane jest równolegle z rozwijaniem wyścigowej wersji BMW M8 GTE, które startuje w wyścigowych mistrzostwach świta Endurance Championship WEC).

Wersja drogowa BMW M8 jest napędzana wysokoobrotowym silnikiem V8 z technologią M TwinPower Turbo, który generuje 600 KM. Moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła, w modelu tym wykorzystano specjalnie zaadaptowany napęd M xDrive.

BMW M8
BMW M8
Moment obrotowy przekazywany jest za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic. Cechuje się ona wysoką dynamiką zmiany biegów i umożliwia ręczny wybór przełożeń za pomocą dźwigni wybieraka biegów M lub łopatek kierownicy.

Napęd M xDrive charakteryzuje się większym przeniesieniem mocy na tylną oś. Składa się z centralnej skrzyni rozdzielczej ze sprzęgłem wielotarczowym. Układ przenosi napęd na przednią oś dopiero wtedy, gdy tylne koła osiągną maksymalną trakcję.

W trybie M Dynamic napęd na cztery koła kieruje jeszcze większą moc na tył, umożliwiając kontrolowany drift. Przy wyłączonej kontroli stabilności DSC można aktywować również tryb 2WD.

BMW M8 i M8 GTE
BMW M8 i M8 GTE
BMW M8 posiada aktywny dyferencjał M na osi tylnej, który również działa całkowicie adaptacyjnie, oferując moment blokujący w zakresie od 0 do 100 procent.

BMW M8 ma cechować się idealnym rozkładem masy, nisko położonym środkiem ciężkości i wysoką sztywnością nadwozia, wszystko po to, by maksymalnie przełożyć wysoką moc na maksymalne osiągi i doskonałe właściwości jezdne.

Gruntowna modyfikacja układu jednego obejmującego oś przednią z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i pięciowahaczową oś tylną. Zwiększony rozstaw kół na przedniej osi podnosi stabilność jazdy. Na tylnej osi zastosowano specjalne wahacze podłużne ze sztywniejszymi łożyskami gumowymi, twardsze stabilizatory i sztywniejsze wahacze poprzeczne.

BMW M8
BMW M8
Standardowy układ jezdny nowego BMW M8 obejmuje również elektronicznie regulowane amortyzatory. Specjalnie przystosowany do tego modelu adaptacyjny układ stale dostosowuje regulację amortyzatorów do stylu jazdy i nawierzchni. Podstawowe ustawienie amortyzatorów można dostosować do preferencji kierowcy w trzech trybach: Comfort, Sport i Sport Plus.

Zastosowany w nowym BMW M8 układ hamulcowy M z pływającymi tarczami oprócz zoptymalizowanej masy nieresorowanej w stosunku do zwykłych hamulców oferuje wysoką skuteczność. Koła przednie mają perforowane wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 395 mm i sześciotłoczkowe zaciski stałe, natomiast koła tylne wyposażone są w jednotłoczkowe zaciski pływające i tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm.

BMW M8
BMW M8
Opcjonalne hamulce węglowoceramiczne M (średnica tarcz 400 mm z przodu i 380 mm z tyłu) charakteryzują się jeszcze wyższą skutecznością, jeszcze większą odpornością na zanik siły hamowania, wytrzymałością termiczną i bardzo wysoką odpornością na zużycie.

Nowe BMW M8 wyposażone jest standardowo w 19-calowe obręcze kół M, w opcji dostępne są 20-calowe.

BMW M8 pojawi się w salonach już w przyszłym roku i dostępne będzie w trzech wariantach - jako M8 Coupe, M8 Cabrio oraz czterodrzwiowe M8 Gran Coupe.


BMW M8 nadjeżdża - GALERIA ZDJĘĆ

BMW M8 nadjeżdżaBMW M8 nadjeżdżaBMW M8 nadjeżdżaBMW M8 nadjeżdżaBMW M8 nadjeżdżaBMW M8 nadjeżdżaBMW M8 nadjeżdżaBMW M8 nadjeżdża

Zobacz także

BMW M3 CS zaprezentowane. Osiągi powalają

BMW M3 CS zaprezentowane. Osiągi powalają 2023-01-25

BMW zaprezentowało nowe M3 CS. To najbardziej ostra wersja tego modelu, która będzie produkowana w limitowanej serii.Samochód będzie najmocniejszą wersją M3. Źródłem mocy jest rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności 3.0, dobrze już znany z...
BMW M3 Touring. Pierwsze w historii

BMW M3 Touring. Pierwsze w historii 2022-06-27

Po raz pierwszy w liczącej 36 lat historii BMW M3, niemiecki producent zaprezentował ten model w wersji Touring, czyli kombi. Tym samym Audi RS4 Avant zyska wreszcie poważnego rywala.Pełna nazwa tego modelu to BMW M3 Touring Competition XDrive. I ta nazwa...
BMW serii 8 po liftingu

BMW serii 8 po liftingu 2022-01-30

BMW serii 8 to samochód oferowany w trzech wersjach nadwoziowych. Historia tego modelu zaczęła się w 2018 roku od wprowadzenia na rynek coupe. Niedługo później gama nadwoziowa została poszerzona kabriolet i czterodrzwiowe Gran Coupe.Chociaż od...
BMW M4 Competition Cabrio

BMW M4 Competition Cabrio 2021-05-26

BMW zaprezentowało model M4 Competition Cabrio. W wrześniu ubiegłego roku niemiecki koncern pokazał M4 oraz serię 4 Cabrio. Na połączenie tych dwóch wersji musieliśmy jednak poczekać aż do teraz. Co więcej, M4 Cabrio to tak naprawdę M4 Competition...
BMW M5 CS

BMW M5 CS 2021-01-27

Najmocniejsze drogowe M5 w historii działu BMW Motorsport. Tak – w jednym zdaniu – podsumować można nowe BMW M5 CS. Samochód trafi do salonów już na wiosnę! Mierzące 5001 mm długości (szerokość 1903 mm, wysokość 1468 mm) auto przyciąga...
BMW M3 i M4 po nowemu!

BMW M3 i M4 po nowemu! 2020-09-23

Oba modele mają identyczną długość karoserii (4794 mm) i rozstaw osi (2857 mm). Standard to m.in. kute aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 18 cali z przodu i 19 cali z tyłu.Pod maską standardowych odmian znajdziemy sześciocylindrowy silnik rzędowy z...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS