chceauto.pl
x
BMW M8 nadjeżdża

BMW M8 nadjeżdża

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2018-11-10 Opinie
O BMW serii 8 wiemy już niemal wszystko - w czerwcu pokazano ten model w wersji coupe, zaś na początku listopada - wersję cabrio. Wciąż jednak przed nami premiera najmocniejszej wersji, czyli BMW M8.

BMW M8 i M8 GTE
BMW M8 i M8 GTE
Obecnie model ten przechodzi intensywne testy na torze Estoril w Portugalii. Auto ma wyznaczać nowe standardy w zakresie dynamiki i precyzji prowadzenia.

Nowe drogowe BMW M8 przygotowywane jest równolegle z rozwijaniem wyścigowej wersji BMW M8 GTE, które startuje w wyścigowych mistrzostwach świta Endurance Championship WEC).

Wersja drogowa BMW M8 jest napędzana wysokoobrotowym silnikiem V8 z technologią M TwinPower Turbo, który generuje 600 KM. Moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła, w modelu tym wykorzystano specjalnie zaadaptowany napęd M xDrive.

BMW M8
BMW M8
Moment obrotowy przekazywany jest za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic. Cechuje się ona wysoką dynamiką zmiany biegów i umożliwia ręczny wybór przełożeń za pomocą dźwigni wybieraka biegów M lub łopatek kierownicy.

Napęd M xDrive charakteryzuje się większym przeniesieniem mocy na tylną oś. Składa się z centralnej skrzyni rozdzielczej ze sprzęgłem wielotarczowym. Układ przenosi napęd na przednią oś dopiero wtedy, gdy tylne koła osiągną maksymalną trakcję.

W trybie M Dynamic napęd na cztery koła kieruje jeszcze większą moc na tył, umożliwiając kontrolowany drift. Przy wyłączonej kontroli stabilności DSC można aktywować również tryb 2WD.

BMW M8 i M8 GTE
BMW M8 i M8 GTE
BMW M8 posiada aktywny dyferencjał M na osi tylnej, który również działa całkowicie adaptacyjnie, oferując moment blokujący w zakresie od 0 do 100 procent.

BMW M8 ma cechować się idealnym rozkładem masy, nisko położonym środkiem ciężkości i wysoką sztywnością nadwozia, wszystko po to, by maksymalnie przełożyć wysoką moc na maksymalne osiągi i doskonałe właściwości jezdne.

Gruntowna modyfikacja układu jednego obejmującego oś przednią z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i pięciowahaczową oś tylną. Zwiększony rozstaw kół na przedniej osi podnosi stabilność jazdy. Na tylnej osi zastosowano specjalne wahacze podłużne ze sztywniejszymi łożyskami gumowymi, twardsze stabilizatory i sztywniejsze wahacze poprzeczne.

BMW M8
BMW M8
Standardowy układ jezdny nowego BMW M8 obejmuje również elektronicznie regulowane amortyzatory. Specjalnie przystosowany do tego modelu adaptacyjny układ stale dostosowuje regulację amortyzatorów do stylu jazdy i nawierzchni. Podstawowe ustawienie amortyzatorów można dostosować do preferencji kierowcy w trzech trybach: Comfort, Sport i Sport Plus.

Zastosowany w nowym BMW M8 układ hamulcowy M z pływającymi tarczami oprócz zoptymalizowanej masy nieresorowanej w stosunku do zwykłych hamulców oferuje wysoką skuteczność. Koła przednie mają perforowane wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 395 mm i sześciotłoczkowe zaciski stałe, natomiast koła tylne wyposażone są w jednotłoczkowe zaciski pływające i tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm.

BMW M8
BMW M8
Opcjonalne hamulce węglowoceramiczne M (średnica tarcz 400 mm z przodu i 380 mm z tyłu) charakteryzują się jeszcze wyższą skutecznością, jeszcze większą odpornością na zanik siły hamowania, wytrzymałością termiczną i bardzo wysoką odpornością na zużycie.

Nowe BMW M8 wyposażone jest standardowo w 19-calowe obręcze kół M, w opcji dostępne są 20-calowe.

BMW M8 pojawi się w salonach już w przyszłym roku i dostępne będzie w trzech wariantach - jako M8 Coupe, M8 Cabrio oraz czterodrzwiowe M8 Gran Coupe.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

BMW M8 nadjeżdża - GALERIA ZDJĘĆ

BMW M8 nadjeżdżaBMW M8 nadjeżdżaBMW M8 nadjeżdżaBMW M8 nadjeżdżaBMW M8 nadjeżdżaBMW M8 nadjeżdżaBMW M8 nadjeżdżaBMW M8 nadjeżdża

Zobacz także

BMW M8 Gran Coupe

BMW M8 Gran Coupe 2019-10-09

Do rodziny nowego BMW 8 Gran Coupe dołączyły właśnie odmiany M8 i M8 Competition. Wyróżnikami usportowionych odmian są m.in.: 20-calowe obręcze kół, wloty powietrza w przednich błotnikach, czarny, wykonany z kompozytów (tworzywa sztuczne zbrojone...
Nowe BMW X5 M i BMW X6 M

Nowe BMW X5 M i BMW X6 M 2019-10-05

BMW zaprezentowało sportowe wersje modeli X5 i X6. Chodzi oczywiście o wersje X5 M i X6 M oraz X5 M Competition i X6 M Competition.Wszystkie wersje napędzane są tym samym silnikiem - jednostką 4.4V8 TwinPower Turbo. W modelach X5 M i X6 M silnik ten...
BMW 7, 8, i8 i X7. Luksusowo i sportowo

BMW 7, 8, i8 i X7. Luksusowo i sportowo 2019-08-28

W ciągu ostatnich dwóch lat BMW niezwykle poszerzyło gamę swoich najbardziej luksusowych modeli, w efekcie dziś jest ona większa niż kiedykolwiek wcześniej. Wśród nowości znajdują się klasyczne limuzyny, luksusowe samochody sportowe z napędem...
BMW 8 Gran Coupe. Nowość!

BMW 8 Gran Coupe. Nowość! 2019-06-21

BMW 8 Gran Coupe to czterdrzwiowa wersja reaktywowanej niedawno serii 8. To jednocześnie pierwszy model BMW serii 8 w historii, który jest dostępny nie tylko jako klasyczne, dwudrzwiowe coupe.By zachować spójną linię, a jednocześnie zapewnić...
BMW M8. Pierwsze w historii!

BMW M8. Pierwsze w historii! 2019-06-05

BMW zaprezentowało pierwszy w swojej historii model M8. Samochód trafić ma do cenników już we wrześniu. M8 wyróżnia się na tle ”cywilnej” serii 9 że atrapą chłodnicy w kształcie nerki z charakterystycznymi dla M podwójnymi poprzeczkami w...
BMW 8 Gran Coupe. Pierwsze zdjęcie

BMW 8 Gran Coupe. Pierwsze zdjęcie 2019-05-08

BMW konsekwentnie rozbudowuje gamę serii 8. Przypomnijmy, że model ten zadebiutował w czerwcu zeszłego roku, gdy pokazano coupe, zaś w listopadzie oferta została poszerzona o kabrioleta. Niedługo później zapowiedziano również wersję M8, która ma...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.