Kilka dni temu pisaliśmy o modernizacji BMW serii 4. Analogiczne zmiany, jak w tym modelu dotknęły również usportowione modele, a więc BMW M4 Coupe i BMW M4 Cabrio. Ponadto liczyć możemy na większą moc i lepsze osiągi.
- BMW M4 po liftingu. Silniki
- BMW M4 po liftingu. Napęd xDrive
- BMW M4 po liftingu. Wnętrze
- BMW M4 po liftingu. Ceny
BMW M4 po liftingu. Silniki
BMW M4 debiutowało w 2020 roku. W bazowej odmianie było napędzane przez rzędowy, sześciocylindrowy silnik 3.0 o mocy 480 KM i momencie 550 Nm. Z kolei w wersji Competition było to 510 KM i 650 Nm.
![BMW M4](https://img.chceauto.pl/arts/5858/bmw-m4-po-liftingu-45767_v2.webp)
BMW M4
O ile nie ma zmian w bazowej wersji M4, to już M4 Competiton po liftingu będzie wyraźnie mocniejsze i szybsze. Pod maską nadal będzie pracował sześciocylindrowy silnik 3.0, ale generujący 530 KM (przy 6250 obr/min). Wynoszący 650 Nm moment obrotowy jest dostępny w szerszym zakresie obrotów (od 2750 do 5730 obr/min).
BMW M4 Competition Coupe z napędem wszystkich kół (M xDrive) przyspiesza do 100 km/h w 3,5 s, kabriolet jest o 0,2 s wolniejszy.
![BMW M4 Coupe](https://img.chceauto.pl/arts/5858/bmw-m4-po-liftingu-45770_v2.webp)
BMW M4 Coupe
Wszystkie warianty BMW M4 Coupe i Cabrio po liftingu mają standardowo prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h. Opcjonalny pakiet M Driver pozwala przesunąć ogranicznić na 290 km/h (280 km/h w BMW M4 Competition Cabrio z M xDrive).
BMW M4 po liftingu nadal będzie będzie dostępne z manualną skrzynią 6-biegową lub 8-stopniową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic.
![BMW M4 Convertible](https://img.chceauto.pl/arts/5858/bmw-m4-po-liftingu-45771_v2.webp)
BMW M4 Convertible
BMW M4 po liftingu. Napęd xDrive
BMW M4 Competition posiada napęd na wszystkie koła M xDrive. Oprócz trybu podstawowego 4WD dostępny jest tryb 4WD Sport, w którym na tylne koła trafia większa część momentu obrotowego. Przy wyłączonym układzie DSC dostępny jest również tryb 2WD, w którym napęd przenoszony jest wyłącznie na tył.
![BMW M4 Coupe](https://img.chceauto.pl/arts/5858/bmw-m4-po-liftingu-45772_v2.webp)
BMW M4 Coupe
BMW M4 po liftingu. Wnętrze
W kabinie pojawił się nowy ekran na konsoli środkowej, zakrzywiony i przykryty jedną taflą szkła z ekranem cyfrowych zegarów. Na tunelu pomiędzy fotelami oprócz dźwigni lub przełącznika biegów, czerwonego przycisku start/stop i kontrolera BMW iDrive znajduje się przycisk Setup i przycisk M Mode. Za ich pomocą można ustawić indywidualną konfigurację pojazdu i odpowiednio do sytuacji aktywować różne systemy wspomagające kierowcę i wskazania na kokpicie.
![BMW M4 Convertible](https://img.chceauto.pl/arts/5858/bmw-m4-po-liftingu-45774_v2.webp)
BMW M4 Convertible
Nowa jest standardowa kierownica skórzana M z przyciskami wielofunkcyjnymi, dwoma przyciskami M i łopatkami zmiany biegów w modelach Competition. Po raz pierwszy opcjonalnie dostępna jest też kierownica M obita alcantarą utrzymana w tej samej stylistyce i z takim samym zakresem funkcji. Obie wersje kierownicy mają opcjonalnie funkcję podgrzewania.
![BMW M4 Convertible](https://img.chceauto.pl/arts/5858/bmw-m4-po-liftingu-45775_v2.webp)
BMW M4 Convertible
BMW M4 po liftingu. Ceny
Ceny BMW M4 Coupe po liftingu zaczynają się od 455 tys. zł, BMW M4 Competition Coupe - od 480 tys. zł, a Competition z napędem xDrive - od 510 tys. zł. Kabriolet jest droższy o 25 tys. zł.