chceauto.pl
x

BMW iX3 2025

Dostępne silniki

elektryczny

xDrive50

NA5 (2025-2025)

BMX iX3 nowej generacji ma być dla niemieckiego producenta początkiem nowej ery. BMW wprost mówi, że jest to Neue Klasse, nawiązując tym samym do pokazanego w latach 60. ubiegłego wieku samochodu, który był prekursorem późniejszej serii 3.

Nowe BMW iX3 ma 478 cm długości, 189,5 cm szerokości i 163,5 cm wysokości. Z przodu centralne miejsce zajmują charakterystyczne elementy stylistyczne marki, czyli atrapa chłodnicy w kształcie nerek. Pionowy układ atrapy chłodnicy nawiązuje do Neue Klasse z lat 60. Całkowicie nowa charakterystyczna sygnatura świetlna przejmuje rolę, którą wcześniej pełnił chrom.

Z boku samochód cechują duże powierzchnie przełamane niewielką liczbą linii. Powierzchnie szyb i klamek są zlicowane z blachą. Tylne lampy sięgające daleko do środka tyłu stanowią poziomą interpretację charakterystycznego dla BMW kształtu litery L.

Wnętrze jest futurystyczne i minimalistyczne. Ekran centralny ma kształt rombu, dzięki czemu jego obsługa z fotela kierowcy ma być wygodniejsza. Pod przednią szybą na niemal całej szerokości samochodu rozciąga się ekran Panoramic iDrive, który jest w pełni konfigurowalny i zastępuje ekran cyfrowych zegarów za kierownicą. W nowym BMW iX3 po prostu go nie ma - dzięki czemu można było zastosować charakterystyczną czteroramienną kierownicę, na której znajduje się szereg elementów dotykowych. Przezierny wyświetlacz HUD jest opcją.

Całkowicie nową stylistykę ma również konsola środkowa znajdująca się między fotelem kierowcy a przednim fotelem pasażera zawierająca schowki i elementy obsługi. Tylna kanapa tworzy pojedynczą powierzchnię przypominającą sofę. Pojemność bagażnika wynosi 520 litrów, a po złożeniu oparcia kanapy pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1750 litrów. Z przodu, pod maską znajduje się ponadto schowek o pojemności 58 l.

Samochód zbudowano na nowej platformie wykorzystującej architekturę 800V, a to oznacza możliwość ładowania prądem o wysokiej mocy. Maksymalnie jest to 400 kW, dzięki czemu 10-minutowe ładowanie powinno pozwolić zwiększyć zasięg o nawet 370 km. Z kolei ładowanie od 10 do 80 proc. (w tym zakresie jest najszybsze) ma trwać 21 minut. Warunek jest jeden - trzeba znaleźć odpowiednią ładowarkę, a o to może być w Polsce bardzo trudno. Tymczasem na ładowarce o mocy 150 kW trzeba się będzie liczyć z niemal godzinnym postojem (ładując od 10 do 80 proc.).

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS