chceauto.pl
x

BMW 5 30e 2018

Dostępne samochody

BMW 5

BMW 530e G30 252 KM

2018, sedan
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 144 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę

Kilka słów o modelu

F90 (2018-2018)

Podobnie jak poprzednik, nowe BMW M5 napędzane jest silnikiem biturbo 4.4V8 M TwinPower. Jednostka napędowa została poddana znacznej modernizacji. Nowa jest turbosprężarka, intercooler, zwiększono ciśnienie wtrysku paliwa. W efekcie silnik generuje 600 KM w zakresie 5600-6700 obr/min (poprzednik miał 560 KM) oraz 750 Nm momentu obrotowego w zakresie 1800-5600 obr/min (poprzednik - 680 Nm).

Moc silnika przenoszona jest na wszystkie koła przez 8-stopniową skrzynię Steptronic z układem Drivelogic, który umożliwia kierowcy dostosowanie charakterystyki pracy skrzyni biegów do własnych preferencji.

BMW M5 F90 przyśpiesza do 100 km/h w 3,4 s, 200 km/h pojawia się na liczniku po 11,1 s od startu. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, a z opcjonalnym pakietem M Driver - do 305 km/h.

Adaptacyjne amortyzatory (VDC) oraz układ kierowniczy M Servotronic dają kierowcy do wyboru trzy tryby: Comfort, Sport i Sport Plus. Również charakterystykę silnika można indywidualnie zmieniać, wybierając tryb Efficient, Sport lub Sportu Plus. Dwa przyciski M1 i M2 na kierownicy umożliwiają zapisanie i natychmiastowe aktywowanie dwóch dowolnych kombinacji ustawień silnika, skrzyni biegów, trybu M xDrive, DSC i wyświetlacza Head-Up.

Całkowitą nowością w BMW M5 F90 jest napęd na cztery koła, wszystkie wcześniejsze generacje napędzane były wyłącznie na tylną oś.

Napęd M XDrive Wykorzystuje centralną skrzynię rozdzielczą ze sprzęgłem wielotarczowym za pośrednictwem której rozdziela napęd na oś przednią i tylną. Optymalna trakcja na każdej nawierzchni i w każdych warunkach to także zasługa aktywnego dyferencjału M na osi tylnej, który działa całkowicie adaptacyjnie, oferując moment blokujący w zakresie od 0 do 100 procent.

Kierowca ma możliwość indywidualnego określenia charakteru pracy układu M xDrive. Do dyspozycji jest pięć różnych konfiguracji bazujących na różnych kombinacjach trybów DSC (DSC on, MDM, DSC off) i trybów M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). Już w ustawieniu podstawowym z włączonym DSC i 4WD układ dopuszcza niewielki poślizg tylnych kół podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu.

W trybie M Dynamic (MDM, 4WD Sport) układ M xDrive umożliwia łatwo kontrolowany drift. Dla ambitnych kierowców i do zastosowania głównie na torach wyścigowych przeznaczone są trzy tryby M xDrive z wyłączonym DSC. Tu kierowca ma do wyboru trzy konfiguracje, w tym sam napęd tylny 2WD.

Stylistycznie BMW M5 wyróżnia się nowymi, bardziej agresywnymi błotnikami, zmienionym dyfuzorem tylnym i nowym przednim zderzakiem z dużymi wlotami powietrza.

Inżynierowie BMW duży nacisk położyli na ograniczenie masy, która wzrosła przez zastosowanie napędu wszystkich kół. Dlatego maskę wykonano z aluminium, a dach - z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). W połączeniu z oszczędnościami na innych elementach (np. układzie wydechowym i hamulcowym) BMW M5 F90 jest lżejsze od poprzednika.

F90 porusza się na 19-calowych kołach z oponami 275/40 z przodu i 285/40 z tyłu. Opcjonalnie dostępne są felgi 20-calowe (przód: 275/35, tył: 285/35). Standardowo samochód wyposażony jest w elektrycznie regulowane fotele M w tapicerce ze skóry Merino. Opcjonalnie dostępne są nowe fotele wielofunkcyjne M o kubełkowym kształcie.

W ofercie znalazła się limitowana do 400 egzemplarzy seria BMW M5 First Edition, wyróżniająca się ciemnym czerwonym lakierem.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS