chceauto.pl
x
Akumulator czy wodór Technologia przyszłości już teraz Co lepsze: akumulator czy wodór?
Audi TT po modernizacji

Audi TT po modernizacji

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2018-07-20 Opinie
Dwadzieścia lat po premierze pierwszej serii modelu TT, jego trzecia generacja przeszedł kompleksowe odświeżenie. Samochód otrzymał nowy wygląd zewnętrzny, silniki o zwiększonej mocy i rozszerzoną linię standardowego wyposażenia. Zmiany dotknęły również model TTS.

Audi TT
Audi TT
Pierwsza generacja Audi TT miała swoją premierę w roku 1998. Trzy lata wcześniej Audi zaprezentowało TT jako samochód koncepcyjny – najpierw podczas wystawy IAA we Frankfurcie wersję Coupé, a później wersję Roadster podczas Tokyo Motor Show. W krótkim czasie od rynkowej premiery, wersja TT Coupé wskoczyła na szczyt sprzedaży w swoim segmencie.

Co nowego pojawiło się w TT III generacji? Przód auta to charakterystyczny, trójwymiarowy grill osłony chłodnicy Singleframe. Duże wloty powietrza na bokach, już w wersji podstawowej podkreślają szerokość auta.

Audi TT
Audi TT
W tyle pojazdu, poziome linie również podkreślają jego szerokość. Reflektory przednie w technice diodowej lub diodowej Matrix są dostępne opcjonalnie.

Model TT Coupé ma 4,19 m. długości, krótkie zwisy nadwozia i rozstaw osi 2,51 m. Audi TT opuszcza fabrykę na 17-calowych kołach. Dostępne są opcjonalne felgi w rozmiarach 18, 19 i 20 cali. Do palety barw nadwozia dochodzą trzy nowe kolory: niebieski cosmos, pomarańczowy pulse oraz dostępny tylko w wersji TTS i w linii S line niebieski turbo.

Audi TT
Audi TT
W nowym TT Audi oferuje dwa silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem o zwiększonej mocy. Wersja bazowa to 40 TFSI o mocy 197 KM, druga jednostka to 45 TFSI o mocy 245 KM. Silnik 2.0 TFSI o mocy 306 KM, montowany w wersji TTS, rozpędza TTS Coupé od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy – o 0,1 s szybciej niż przed modernizacją. Wszystkie trzy jednostki napędowe wyposażone są w filtr cząstek stałych.

Z silnikami modelu TT Audi montuje sześciobiegową, manualną skrzynię biegów lub siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię automatyczną. Automatyczna skrzynia S tronic standardowo montowana jest w modelu TTS. W obu typach skrzyń, krótkie przełożenia biegów niższych pozwalają na dynamiczne przyspieszanie, podczas gdy dłuższe przełożenia biegów wyższych redukują prędkość obrotową silnika i ograniczają zużycie paliwa.

Audi TT
Audi TT
Wersja z silnikiem 45 TFSI (245 KM) może być wyposażona w stały napęd na cztery koła quattro, którego hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe zaprojektowano w ten sposób, by dynamika i wydajność pojazdu były jak najwyższe. Napęd quattro, podobnie jak system dynamicznego prowadzenia Audi drive select przy pomocy którego kierowca sam ustala różne tryby prowadzenia, to wyposażenie standardowe wersji TTS.

Ustawienia Audi drive select wpływają również na dostępny opcjonalnie adaptacyjny układ kontroli tłumienia magnetic ride, który dla TTS jest także elementem wyposażenia standardowego.

Audi TT
Audi TT
Jeśli klient zdecyduje się na zakup pakietu S line sport lub układu Audi magnetic ride, zawieszenie pojazdu jest o 10 mm niższe. Wśród innych systemów i układów zestrojonych z zawieszeniem znajdziemy progresywny układ kierowniczy, czterowahaczowe zawieszenie tylne oraz system stabilizacji toru jazdy ESC. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów aktywuje się selektywny rozkład momentów obrotowych między kołami, który w razie potrzeby wspomaga prowadzenie, wprowadzając precyzyjne impulsy hamowania na nieobciążone koła znajdujące się wewnątrz zakrętu.

Sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami to w Audi TT standard. Sportowe fotele S z pneumatycznie regulowanymi siedziskami i oparciami (standard dla pakietu sportowego S line oraz dla modelu TTS), dostępne są opcjonalnie. Pojemność bagażnika tego samochodu o układzie foteli 2+2 to 305 litrów ukrytych pod długą pokrywą.

Audi TT
Audi TT
Wszystkie zegary i wskaźniki ukazują się w cyfrowej formie na 12,3-calowym wyświetlaczu wirtualnego kokpitu Audi virtual cockpit. Kierowca wybrać może jeden z dwóch trybów widoku wyświetlacza: w widoku klasycznym większą część ekranu zajmują prędkościomierz i obrotomierz. W trybie progresywnym większość ekranu przypada powiększonej mapie. Dostępny opcjonalnie widok sportowy dostarcza dodatkowo informacji na temat mocy wyjściowej silnika, momentu obrotowego i sił przeciążenia. Widok sportowy jest standardem w modelu TTS.

Terminal systemu MMI umieszczony na konsoli środkowej ma tylko sześć przycisków. Najbardziej rozbudowana jego wersja MMI navigation plus z MMI touch, ma na górze regulatora obrotowo-przyciskowego powierzchnię dotykową rozpoznającą np. znaki wpisywane ręcznie oraz umożliwiającą powiększanie i pomniejszanie obrazu na ekranie.

Gama tych systemów wsparcia kierowcy rozciąga się od asystenta zmiany pasa ruch Audi side assist, przez ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa ruchu Audi active lane assist i przez funkcję rozpoznawania znaków drogowych, aż po asystenta parkowania wyposażonego w kamerę w tyle pojazdu i dostarczającego obrazu całego jego otoczenia.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Audi TT po modernizacji - GALERIA ZDJĘĆ

Audi TT po modernizacjiAudi TT po modernizacjiAudi TT po modernizacjiAudi TT po modernizacjiAudi TT po modernizacjiAudi TT po modernizacjiAudi TT po modernizacjiAudi TT po modernizacji

Zobacz także

Zamiast Audi TT elektryczny crossover!

Zamiast Audi TT elektryczny crossover! 2019-10-28

Mamy złe wiadomości dla fanów Audi TT. Samochód, którego trzecia generacja sprzedaje się poniżej oczekiwań producenta nie doczeka się bezpośredniego następcy. Zamiast niego, w ofercie Audi pojawi się... kompaktowy crossover z napędem elektrycznym!...
Audi TT RS po liftingu

Audi TT RS po liftingu 2019-02-07

W połowie ubiegłego roku Audi zmodernizowało model TT. Teraz przyszła kolej na mocniejszą wersję tego modelu, czyli TT RS.Na pierwszy rzut oka zmiany stylistyczne nie wydają się duże, jednak producent zapewnia o całkowitym przeprojektowaniu przedniej...
Mustang sportowcem nr 1 na świecie

Mustang sportowcem nr 1 na świecie 2019-01-09

Szósta generacja Forda Mustanga to prawdziwy sprzedażowy hit. Samochód - po raz kolejny – został właśnie najlepiej sprzedającym się sportowym coupe na świecie. W ubiegłym roku Ford dostarczył nabywcom około 117 tys. egzemplarzy tego modelu. Wynik...
Najpopularniejsze auta sportowe A.D 2017

Najpopularniejsze auta sportowe A.D 2017 2018-02-13

Producenci samochodów sportowych nie zaliczą ubiegłego roku do udanych. Tylko trzy z listy dziesięciu najpopularniejszych aut tego segmentu zaliczyły w ubiegłym roku wzrosty sprzedaży. Najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie...
Najpopularniejsze samochody sportowe A.D. 2017

Najpopularniejsze samochody sportowe A.D. 2017 2018-01-19

Ford Mustang, tak jak przed rokiem, utrzymał tytuł najchętniej kupowanego samochodu sportowego na świecie. Ciekawe zestawienie zdominowali producenci z USA!Wprawdzie najnowsze dane obejmują jedynie 11 miesięcy minionego roku (wciąż brak podsumowania...
Nowa wersja Audi TT

Nowa wersja Audi TT 2016-12-11

Połowa wszystkich Audi TT wyjeżdżających z salonu wyposażona jest napęd wszystkich kół quattro. Nic więc dziwnego, że producent poszerza liczbę wersji dostępnych z tym typem napędu.Od początku przyszłego roku w salonach Audi będzie można...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.