chceauto.pl
x
Audi TT RS po liftingu

Audi TT RS po liftingu

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-02-07 Opinie
W połowie ubiegłego roku Audi zmodernizowało model TT. Teraz przyszła kolej na mocniejszą wersję tego modelu, czyli TT RS.

Audi TT RS
Audi TT RS
Na pierwszy rzut oka zmiany stylistyczne nie wydają się duże, jednak producent zapewnia o całkowitym przeprojektowaniu przedniej części nadwozia. Logotyp quattro w kolorze matowego tytanu umieszczono w dolnej części błyszczącego czernią grilla osłony chłodnicy Singleframe, której rama jest z kolei matowo czarna. Boczne wloty powietrza, które zostały po raz kolejny powiększone, podzielono pionowymi listwami.

Audi TT RS
Audi TT RS
Spojler rozciągający się na całą szerokość przodu pojazdu, na swych końcach ostro kieruje się w górę i ściąga stylistycznie cały zderzak w dół. Powierzchnia spojlera lakierowana jest standardowo w kolorze nadwozia, ale dostępne są też wersje w kolorze matowego aluminium lub błyszczącej czerni.

Z tyłu pojawił się zaprojektowany na nowo, ruchomy spojler tylny z bocznymi skrzydełkami. Po obu stronach tyłu, tuż nad charakterystycznym dla RS-ów dyfuzorem, znaleźć można pionowe dodatki stylistyczne.

Audi TT RS
Audi TT RS
W nowym Audi TT RS w standardzie znajdziemy diodowe reflektory przednie, opcjonalne dostępne są reflektory diodowe Matrix.

Odświeżone Audi TT RS dostępne będzie w ośmiu różnych kolorach nadwozia, w tym w zarezerwowanym dla RS-ów zielonym kolorze Kyalami oraz nowych: pomarańczowym Pulse i niebieskim Turbo.

Audi TT RS
Audi TT RS
Audi TT RS napędzane jest pięciocylindrowym silnikiem o pojemności 2480 ccm, który nadal ma 400 KM mocy i 480 Nm momentu obrotowego (w zakresie 1950 do 5850 obr./min). Wysoka moc w połączeniu z napędem na cztery koła quattro gwarantują wysokie osiągi - Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,7 sekundy.

Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, a na życzenie ograniczenie może zostać podniesione do 280 km/h.

Audi TT RS
Audi TT RS
Moc płynie do stałego napędu na cztery koła quattro za pośrednictwem siedmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Napęd quattro przy pomocy wielopłytkowego sprzęgła dystrybuuje moc na koła w zależności od bieżącego zapotrzebowania.

By wpływać na działanie napędu na cztery koła quattro i innych podzespołów, takich jak układ kierowniczy, skrzynia S tronic, charakterystyka silnika, czy klapy w układzie wydechowym, kierowca używa systemu Audi drive select. W systemie ustawić można jeden z czterech trybów jazdy: comfort, auto, dynamic i individual.

Audi TT RS
Audi TT RS
Niska masa TT RS Coupé – 1450 kg bez kierowcy, i zdecydowanie sportowo zestrojone zawieszenie, to podstawowe warunki doskonałego prowadzenia. Na życzenie również dostępne jest zawieszenie RS sport plus z adaptacyjnymi amortyzatorami i systemem Audi magnetic ride. Ustawienia tych dwóch ostatnich układów kontrolować można z poziomu systemu Audi drive select.

We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele RS pokryte Alcantarą (opcjonalnie - skórą Fine Nappa). Specjalny, dodatkowy ekran RS standardowego, wirtualnego kokpitu – Audi virtual cockpit o przekątnej ekranu 12,3 cala, wyświetla informacje dotyczące ciśnienia w oponach, momentu obrotowego i sił przeciążenia.

Audi TT RS
Audi TT RS
Gdy skrzynia biegów ustawiona jest w tryb manualny, specjalny sygnał na ekranie zmusza kierowcę do zmiany biegu na wyższy, gdy silnik osiąga maksymalne obroty. Na skórzanej kierownicy RS sport z manetkami zmiany biegów, oprócz przycisków wielofunkcyjnych znajdziemy też dwa inne przyciski: jeden do uruchamiania i wyłączania pojazdu, a drugi obsługujący system Audi drive select.

Audi oferuje całą gamę rozwiązań z zakresu infotainment. Wśród propozycji opcjonalnych znaleźć można m.in. system nawigacji MMI navigation plus z ekranem MMI touch, wyszukiwaniem tekstowym i systemem komend głosowych. Dodatkowo również zamówić można hotspot Wi-Fi oraz moduł internetowy Audi connect.

Odświeżone Audi TT RS w salonach dilerskich pojawi się wiosną.

Audi TT RS po liftingu na wideo:



Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Audi TT RS po liftingu - GALERIA ZDJĘĆ

Audi TT RS po liftinguAudi TT RS po liftinguAudi TT RS po liftinguAudi TT RS po liftinguAudi TT RS po liftinguAudi TT RS po liftinguAudi TT RS po liftinguAudi TT RS po liftinguAudi TT RS po liftinguAudi TT RS po liftingu

Zobacz także

Mustang sportowcem nr 1 na świecie

Mustang sportowcem nr 1 na świecie 2019-01-09

Szósta generacja Forda Mustanga to prawdziwy sprzedażowy hit. Samochód - po raz kolejny – został właśnie najlepiej sprzedającym się sportowym coupe na świecie. W ubiegłym roku Ford dostarczył nabywcom około 117 tys. egzemplarzy tego modelu. Wynik...
Audi TT po modernizacji

Audi TT po modernizacji 2018-07-20

Dwadzieścia lat po premierze pierwszej serii modelu TT, jego trzecia generacja przeszedł kompleksowe odświeżenie. Samochód otrzymał nowy wygląd zewnętrzny, silniki o zwiększonej mocy i rozszerzoną linię standardowego wyposażenia. Zmiany dotknęły...
Najpopularniejsze auta sportowe A.D 2017

Najpopularniejsze auta sportowe A.D 2017 2018-02-13

Producenci samochodów sportowych nie zaliczą ubiegłego roku do udanych. Tylko trzy z listy dziesięciu najpopularniejszych aut tego segmentu zaliczyły w ubiegłym roku wzrosty sprzedaży. Najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie...
Najpopularniejsze samochody sportowe A.D. 2017

Najpopularniejsze samochody sportowe A.D. 2017 2018-01-19

Ford Mustang, tak jak przed rokiem, utrzymał tytuł najchętniej kupowanego samochodu sportowego na świecie. Ciekawe zestawienie zdominowali producenci z USA!Wprawdzie najnowsze dane obejmują jedynie 11 miesięcy minionego roku (wciąż brak podsumowania...
Nowa wersja Audi TT

Nowa wersja Audi TT 2016-12-11

Połowa wszystkich Audi TT wyjeżdżających z salonu wyposażona jest napęd wszystkich kół quattro. Nic więc dziwnego, że producent poszerza liczbę wersji dostępnych z tym typem napędu.Od początku przyszłego roku w salonach Audi będzie można...
Audi TT S line competition

Audi TT S line competition 2016-09-26

Audi wprowadzi wkrótce do salonów model TT w wersji S line competition.Osłona chłodnicy singleframe, „blade” z przodu pojazdu, obudowy lusterek zewnętrznych oraz dyfuzor mają kolor błyszczącej czerni, czarny regulowany tylny spojler i osłony...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.